{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Honda Cb 500 Neddroslet {{forumTopicSubject}}

hej min Honda er neddroslet igennem Luftfiltret (så vidt jeg ved, hvertfald noget med Luftindsugningen) og det gør den ligesom mister pusten når den kommer op i høje omdrejninger. Har prøvet at køre på en suzuki gs 500 og en kawasaki 500 og begge var vist droslet på en anden måde og de mistede ikke rigtig pusten før de kom op i 5 eller 6. gear, nogen der ved om det kan være rigtig? for som det ser ud har min mistet top fart og acceleration mens de andre kun har mistet topfart , og det kan jeg ikke forstå. så måske er det mig der er galt på den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Cb 500 Neddroslet
  • #1   13. maj 2009 Det jeg kender til droslingen af CB 500 er at der bliver sat en plade i indsugningen så hullet deri bliver mindre. Dette skulle gøre at den mister pusten fra omkring 7000 omdr./min.

    Du må ikke holde mig op på det, for jeg er langt fra sikker.


  • #2   13. maj 2009 ja lyder meget fornuftigt men kan det passe at feks en suzuki gs 500 som jeg har noget færre Hk std end Hondaen har kan trække bedre når den er Droslet en hondaen??
    eller er det min feeling der bare ikke er så god endnu:)

    tak for hurtigt svar smiley


  • #3   13. maj 2009 Jeg ved ikke hvordan GS 500 opfører sig i droslet tilstand, for jeg har aldrig prøvet en droslet. Men hvis den bliver droslet på en anden måde, kan det vel sagtens være.

  • #4   13. maj 2009 Kan sige af egen erfaring at en droslet GS500 også "mister pusten" når man kommer op over 7000 omdrejninger. Og det skyldes nemlig de begrænsninger som sidder i indsugningerne, som gør at den ikke får nok benzin når den kommer op i de luftlag.
    Tror umiddelbart bare at du skal finde dig i det - fordelen ved det er at man stadig har momentet fra de lave omdrejninger, selvom at droslingen er sat i - i forhold til hvis man købte en 250 ninja, som ikke har samme form for moment i mellemområdet.


  • #5   13. maj 2009 TAK!!! det var bare det jeg skulle høre nemlig at jeg bare skal finde mig i det hehe smiley blev bare nød til at få ro i sindet omkring det :=) så endnu engang tak for den respons tid

Kommentér på:
Honda Cb 500 Neddroslet

Annonce