{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

GS500E topstykke {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg står i den uheldige situation at have et topstykke der er defekt på den ene cylinder så jeg mister kompression, det blev forsøgt reddet på værksted men problemerne er kommet tilbage

Min GS500E er fra 1997 og en af de muligheder jeg har kig på er dette brugte topstykke ( (link fjernet) ) fra en GS500E, kender ikke årgang da køber åbenbart heller ikke gør.

Han har oplyst at det ser ud som nyt og har gået 30000km, jeg ved desværre for lidt om motorer til at dømme hvorvidt det gælder for ny stand smiley

Min bekymring er dog at det er fra da motorblokken var sort, på min 1997 model er motorblokken grå, umiddelbart har jeg ikke kunne se nogle forskelle ud fra Haynes.

Jeg håber nogen kan give mig råd på om det sorte topstykke passer på en grå motor, og om der er nogle ting jeg bør forudse ud over at købe komplet pakningssæt og sætte god tid af til at skifte.

Venlig hilsen
Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS500E topstykke
  • #1   14. maj 2009 Det burde være en direkte "swap-over" men hvad er der galt med den gamle top! Er det ikke noget, der kan klaret med en renovering på et ordentlig værksted? Nye ventiler og styr eller en planslibning?

    Du skal huske på, at det nye topstykke også skal have slebet ventiler inden montering. Samtidig skal du også have planheden tjekket med en retskinne. Der skal du ud på et maskinværksted, hvor de ikke opbevarer deres præcisionsværktøj i en bunke i en skuffe!


  • #2   14. maj 2009 mener at jeg har et gråt topstykke til at ligge stadig hvis jeg har så er det fra en 01 med 18000 km bag sig
    tjekker lige op på det i aften

    hvis det var noget


  • #3   14. maj 2009 Da den var på værksted sagde mekanikeren at ventilerne var skadet, blevet slået flade af at have stået for højt i lang tid.

    Hen havde prøvet at redde det, men det holdt ikke og så sagde han der nok skulle et nyt topstykke og ventiler til.

    Jeg leder blot efter en nogenlunde billig løsning, jeg bliver dog nødt til at lave det selv, jeg har ikke råd til at sende den på værksted igen til en timepris på 500+kr.

    Min far har nok det meste af værktøjet, men som du siger, det er skuffeværktøj, men det er ikke værre end at han har lavet mange motorcykler med det smiley

    dj P, alt til en fair pris har interesse


  • #4   15. maj 2009 jeg glemte det squ i aftes men i aften skal jeg nok finde det frem og lige tjekke det igennem så kan vi ta´den der fra

  • #5   15. maj 2009 Jep det er der

    topstykket er rådt uden knaster og ventildæksel
    dog med ventiler og er pillet af en motor der smed gearkassen

    pris ide´ 1000 penge


Kommentér på:
GS500E topstykke

Annonce