{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.523 visninger | Oprettet:

Honda CX 500 '79 problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et problem med min Honda CX500 fra '79. Da jeg skulle ud og køre tirsdag ville den ikke rigtig holde sig igang, og da den endelig blev kørende, var det som om den kun kørte på lånte kræfter. Jeg fik den så trukket hjem igen og tog den bette MC på min tur.

Nu har jeg prøvet at få hjælp på cxclub.dk, men der ser ikke ud til at være så mange der læser forummet der, så nu prøver jeg her.

Jeg har tjekket tændrørene i begge hætter, og der kommer gnist i dem begge.

Jeg mistænker derfor chokerkablet, da det sidder løst grundet en flænge i instrumentbrættet.

her er link til de 2 billeder jeg har taget af det, hvor man kan se chokerkablet sidder løst.
http://img299.imageshack.us/img299/8503/hpim0170k.jpg
(link fjernet)

Grundet til at jeg mistænket chokerkablet nu, er at når jeg tørner på starteren med chokeren trukket op, så har den samme lyd som uden chokeren, så det kunne lyde for mig som om at den ikke får aktiveret chokeren ordentlig.

Hvis i kommer med forklaringer, så forklar dem venligst som skulle du fortælle en 10årig hvordan de skulle gøre det, da jeg har mere end 2 tommelfingre, og helst ikke vil lave skade på MC'en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CX 500 '79 problemer
  • #1   15. maj 2009 Tvivler på det er chokeren, men kan du starte den og holde den igang på gassen i et minuts tid, og den så køre fint, så kan det være chokeren der ikke bliver trukket nok....

  • #2   15. maj 2009 hmm, efter billedet, så jo, hold med fingrene om den store ring, der skulle have siddet fast, og træk håndtaget op, så skulle den gerne kunne trækkes...

  • #3   15. maj 2009 Se på karburatorne og se om shokeren bliver skubbet helt på plads.
    Hvilken farve har tændrørene når den har kørt lidt?
    Hvor meget strøm er der på batteriet, og lader den?


  • #4   17. maj 2009 Søren -> kan jo ikke få den startet, så det er lidt svært at holde den igang på gassen.

    Jesper -> og hvor ser jeg om chokeren bliver skuppet på plads i karburatoren, og hvor sidder karburatoren? Og kan ikke sige hvor meget strøm der er på batteriet og om det lader, da jeg ikke ved hvilke måleinstrumenter jeg skal gøre dette med, og det eneste jeg har selv er et multimeter.


  • #5   17. maj 2009 Multimeter er hvad du skal bruge til at måle strøm med.
    Karburatoren er den der sørger for motoren får benzin. Når du hiver i chokerkablet skal du holde øje med hvad der sker ned ved karburatoren. Mener det på CX'eren er et spjældsystem, så du kan se hvad der aktiveres.

    Henviser til cx klubben hvor du har en tråd oppe. Derinde får du de bedste svar om modellen.


Kommentér på:
Honda CX 500 '79 problemer

Annonce