10.292 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kan benzin blive for gammelt? Kan benzin blive for gammelt?

Der findes sikkert 1000 husråd om hvordan man skal opstalde sin cykel til vinteren og alle går det på hver deres måde. Jeg har altid valgt at fylde bl.a. tanken helt op med benzin. Har har hørt at man derved kan undgå evt. rust indeni i tanken. Ved ikke om det passer, men hvem tager nogen chancer når det angår den lille MC baby?
Mit spørgsmål går egentlig på, om den benzin der er i tanken bliver dårligere i løbet af vinteren. Falder oktantallet eller ændre den sig på en anden måde?

Jeg skal nemlig have ninja'en justeret ved FV motor i næste uge og jeg regner ikke med under 100 Hk på dækket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan benzin blive for gammelt?
  • #1   9. feb 2006 næ det tror jegsom ikke det gør, tror måske bare jeg lige ville skvulpe lidt med tanken inden jeg stratede den op, kunne jo ske der var nogle additiver som måske bundfaldte med tiden, så det gør jeg i hvert fald med min den 18, og jeg har også fyldt min tank helt op, "just in case"

• #2   9. feb 2006 men det er bare et forsigtigt bud uden at vide noget om det, ellers kunneman måske ringe til shell's teknisk afdeling eller noget i den stil

• #3   9. feb 2006 benzin blir for gammelt, og faktisk kan man købe diverse additiver der skulle hjælpe imod det, i USA er det meget grugt.

Jeg ville ikke rulle min cykel på "gammelt" benzin, alene tvivlen er jo i grunden nok til at du ikke bør gøre det.

nogle steder på nettet påstås det faktisk at der kun er ca 2 ugers levetid på de additiver man bruger i feks Vpower, Nitro 3000 og hvad de ellers hedder

http://www.calaisturbo.com.au/showthread.php?t=9715

men prøv da at sende en mail til en af benzinselskaberne, de svarer sikkert gerne på det.

• #4   9. feb 2006 Benzin kan efter jeg har hørt godt blive "for gammelt" men det vil stadig godt kunne bruges. Har kørt på en MC med benzin i tanken der var ca 1 år gammelt, og den kørte fint med det. Så der er INTET at frygte. Og slet ikke efter en vinteropbevaring.
    SÅ lad være med at købe additiver.

/
    Jesper

• #6   9. feb 2006 det kan godt blive forgammelt men så skal din mc os ha stået med det i sin tank i mere end et år røf du kan mærke det, og der sker ikk rigtigt noget ved det, det forbrænder bare dårligere.
    søren

• #7   9. feb 2006 hvis først der kommer rust i kanten ved dækslet og det lygter rigtig grum, og grumt er ikke en benzin lygt men meget værre.. så er den for gammel..:) og har oplevet det skete på 1 måned..

• #8   9. feb 2006 Jeg kan let mærke forskel på nyt og gammelt benzin..
    Nyt benz har mange flere kræfter!!

• #9   9. feb 2006 Har ikke oplevet det med ren benzin, men hvis der er 2,takts olie i kan det hurtigt komme til at lugt totalt fælt

• #11   9. feb 2006 Der er vist ingen tvivl. Den "gamle" benz bliver lige skifet med noget "frisk" 98 blyfri.
    Det er rigtigt som Jonas J siger, hvis jeg ikke skifter det vil jeg nok bare gå og gruble over hvad resultatet ellers ville have været.
    Nu bliver det skiftet og så lægge jeg resultatet ud på min profil i næste weekend, når den er blevet rullet.
    www.theducklings.dk

• #12   9. feb 2006 Hej det er fuldstændig rigtigt hva jonas siger.

jeg arbejder med flyver til hver dag og de få fly vi har med stempel motor køre på 100 okt = mindre tændingsbanken dvs at benzin tænder for tidligt og ikke når stemplet er er ved toppen. hver gang en flyver skal flyve dræner man flyet for skidt og vand.
    tanken vil danne en smule kondens så når benzin står stille længe samler der sig lidt vand i bunden af tanken.

selvfølgelig er det ikke et fly du har men vi behandler jo vores mc'er som vores børn.

så skift din benzin og held og lykke

• #13   9. feb 2006 ups Prøver lige igen,

Hej det er fuldstændig rigtigt hva jonas siger.

jeg arbejder med flyver til hver dag og de få fly vi har med stempel motor køre på 100 okt = mindre tændingsbanken. tændingsbanken vil sige at benzin ikke tænder for tidligt og ikke når stemplet er er ved toppen, men lang tid før toppen. hver gang en flyver skal flyve dræner man flyet for skidt og vand.
    tanken vil danne en smule kondens så når benzin står stille længe samler der sig lidt vand i bunden af tanken. benzin vil også fordampe med tiden.

selvfølgelig er det ikke et fly du har men vi behandler jo vores mc'er som vores børn.

så skift din benzin og held og lykke

• #14   9. feb 2006
    Test det da for os Gert så vi kan se om det er 1 % eller 25 %........gl. benzin gir.
    Hva med drænning af karburering(Indsprøjning) under vinter opbevaring.... hva er holdningen/forklaring for/imod syncronisering/aflejringer osv?
    Lad os se en gl Ninja smiley
    Cirkus 100 hk...på hjul
    Fradrag for akropotte 7 hk
    Fradrag for Gl. benz 5 hk
    Fradrag fordi den er rød smiley 10 hk
    Fradrag fordi det er Gerts 10 hk
    Den smider 83 hk på hjulet ......spar pengene til rulning overmotorcykelmufti peter har talt..... drilledrilledrille

• #15   9. feb 2006 benzin kan godt blive for gammelt min stod et år og kunne ikke starte . jeg heldte det gamle over på en dunk - købte nyt også på en dunk. man kunne tydeligt se en stor farve forskeld samt mc startede. prøvet at helde gamle på en knallert den humpede og sked

• #16   9. feb 2006 He He Peter

Du er sjov! Hvad mon TT'ern ruller? Jeg tror den har mindre end ninja'en. Men hvad det kan du alligevel ikke bruge, da den ikke har plader på smiley Grin Grin
    Kører du stadig lidt bane, eller er drømmen om at blive den nye Rossi indstillet?
    Jeg skrev lige til Heise forleden dag, for at hører hvordan det gik. De søger en mekanikker ved Kaj's MC, som jeg håber han søger.

• #17   9. feb 2006 Ja har set de søger en ved KAJ....
    Tror Heise blir hængende....ved Max, han kan ikke tage sig sammen til noget andet. Tror nu heller ikke der er nogen ide i, for ham at komme til Kajs.
    Skal snart ud at sparke Heise, han har haft mit forrør og mine p-film liggende siden oktober.......tror jeg skal ud og holde ham i hånden før der sker noget smiley eller bare låne svejseværket og lappe forrøret selv......
    Ja mon ikke din gl. Ninja smider flere heste end TT-eren ellers er det sq sølle.
    Har forøvrigt skaffet en orig potte så du slipper for at jeg kommer rendende i tide og utide og vil låne din.....
    PGA. JP-tegninger er min vinter RR-træning i Qatar, Malaysia og Tyrkiet aflyst ;-(..............................
    Men vender frygtelig tilbage til foråret....dog er indkøb af Japanercykel udsat på ubestemt tid pga. Rossi nappede Camel-sponsoratet for næsen af mig
    Mht plader så pas bare på..... er måske ved at være tosset nok til snart, i en begrænset periode at køre med 30-40 vilde afgiftplagede gadeheste....

Kommentér på:
Kan benzin blive for gammelt?

Annonce