1.655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Lufttryk Lufttryk

Jeg er stødt på et problem med mine dæk..

Jeg har BT45 på min maskine og når jeg kigger på bridgstones hjemme side står der 2,5 for og 2,8 bag.

Jeg kører på tanken og tjekker luft, men efter 3 forsøg på 3 forskellige tankstationer kom jeg frem til 3 forskellige lufttryk.

Hvor kan man få puttet det rigtige lufttryk i og hvad er det rigtige tryk???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lufttryk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   19. maj 2009 Det rigtige tryk er det der står i din håndbog for motorcyklen.

Du skal finde en lille elektronisk dæktryksmåler som du smider i bagagerummet - så skal du bare bruge den hver gang for at du kan regne med det.

• #2   19. maj 2009 2,5for og 2,9bag er hvad der står på louis.de for den model

• #3   19. maj 2009 32 psi i for og 36 psi i bag. find en tank hvor de har en dæktryks måler med enheden Psi

• #4   19. maj 2009 Hvor stor forskel er der på de målinger og hvad målte du?

Dæktrykket er modelbestemt, men vil tro at 2.5 for og 2.9 bag passer meget godt til din model.... Husk at når du checker dæktryk skal dækkene være helt kolde, ellers vil dæktrykket være højere, da varm luft fylder mere end kold luft...

• #5   19. maj 2009 De 3 tanke lå på rad og række og vejene var våde og kolde.. 2 af de målinger jeg lavede viste 3,3 og 3,1 bar og den sidste viste 2,6 bar..

Det er på bagdæk. Ved bare ikke hvad jeg skal stole på,,

• #6   19. maj 2009 Wauuu det var godt nok voldsomt udslag... syntes ikke jeg har samme problem i forhold til at måle dæktryk på forskellige tankstationer... Personigt ville jeg stole på den midterste.... de to på 3.1 og 3.3 ligger relativt tæt på hinanden..

• #7   20. maj 2009 Motor havde for et stykke tid siden en test af små dæk tryk måler... Kan bare ikke finde hvad nummer det var i - for der var stor forskel på kvaliteten og prisen.

• #8   20. maj 2009 Der er mange meninger om lufttryk...... og der er kun en løsning....nemlig dækfabrikantens opgivelser, det som motorcykelproducenten opgiver er for den montering de anvender når cyklen fødes. Og der sker noget nyt med dækudvikling hvert år! så følg opgivelserne fra dem der laver dine dæk!!

Du skal ned til f.eks. T-Hansen og ha en digital måler som du har i lommen, ikke i cyklen, alt fintfølende værktøj dør i de vibrationer der er sådan et sted.

når du har sæt dækfabrikantens tryk, vil du sikkert opleve at du får det rigtige slid på dækket og det rigtige greb på vejen.

Du kan så evt. måle trykket når dækket er varmt, efter en lang køretur, og så justerer ud fra det i fremtiden, rigtig mange tankstationer har rigtig meget fugt i deres luft, og derfor varierer det "varme" tryk fugt ekspanderer meget når dækket blir varmere.
    Producentens tryk er forudsat at luften er fugtfri.

Kawaens dæk er Dunlop og der justerer vi trykket ved varme dæk, det er ca. 0,25 bar højere end kold dæktryk bagi, og 0,2 bar højere i fordækket.

Kommentér på:
Lufttryk

Annonce