1.655 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Lufttryk Lufttryk
Jeg er stødt på et problem med mine dæk..
Jeg har BT45 på min maskine og når jeg kigger på bridgstones hjemme side står der 2,5 for og 2,8 bag.
Jeg kører på tanken og tjekker luft, men efter 3 forsøg på 3 forskellige tankstationer kom jeg frem til 3 forskellige lufttryk.
Hvor kan man få puttet det rigtige lufttryk i og hvad er det rigtige tryk???
0 synes godt om
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
Du skal finde en lille elektronisk dæktryksmåler som du smider i bagagerummet - så skal du bare bruge den hver gang for at du kan regne med det.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
Dæktrykket er modelbestemt, men vil tro at 2.5 for og 2.9 bag passer meget godt til din model.... Husk at når du checker dæktryk skal dækkene være helt kolde, ellers vil dæktrykket være højere, da varm luft fylder mere end kold luft...
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Det er på bagdæk. Ved bare ikke hvad jeg skal stole på,,
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Du skal ned til f.eks. T-Hansen og ha en digital måler som du har i lommen, ikke i cyklen, alt fintfølende værktøj dør i de vibrationer der er sådan et sted.
når du har sæt dækfabrikantens tryk, vil du sikkert opleve at du får det rigtige slid på dækket og det rigtige greb på vejen.
Du kan så evt. måle trykket når dækket er varmt, efter en lang køretur, og så justerer ud fra det i fremtiden, rigtig mange tankstationer har rigtig meget fugt i deres luft, og derfor varierer det "varme" tryk fugt ekspanderer meget når dækket blir varmere.
Producentens tryk er forudsat at luften er fugtfri.
Kawaens dæk er Dunlop og der justerer vi trykket ved varme dæk, det er ca. 0,25 bar højere end kold dæktryk bagi, og 0,2 bar højere i fordækket.
Lufttryk