{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.754 visninger | Oprettet:

Hjælp! Ujævn motor- og tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig fordi jeg har planlagt en tur i weekenden og nu kører min MC ikke som den skal.

Det er en suzuki gsx-r fra 98 med karburator som ikke kører helt som den skal. Det føles som en 2 takter der 4 takter og den hoster og går meget ujævn ved lave omdrejninger.
Giver jeg gas så "hakker" den lidt uden rigtig at accelererer men pludseligt så kommer den. Hvis jeg kommer op over 8000 omdrejninger og giver den gas så er der ikke noget at mærke. Fyrer jeg den af så går den som den plejer.

I tomgang så kommer der nogle midlertidige ujævnheder og den hoster lidt.

Det kommer efter at jeg ikke har kørt på den i et par dage og det sidste jeg gjorde var at vaske den. Jeg har tjekket om der skulle være kommet vand ned til tændrørene men det er der ikke og luftfilteret er heller ikke vådt så jeg er ikke sikker på at det har sammenhæng.

Jeg har planer om at købe nye tændrør og se om det skulle hjælpe men hvis ikke det hjælper så må jeg ud og søge professionel hjælp...

Derfor vil jeg spørge jer om i har en ide til hvad der kunne være galt så jeg kan nå at få den fikset og dermed kan komme på tur i weekenden.

På forhånd tak!


Kommentarer på:  Hjælp! Ujævn motor- og tomgang
  • #1   28. maj 2009 Det kunne tyde på at du skal have dine karburatorer synkroniseret ...

    Det kan også være snavs i dem .. eller i værste fald så er nogle af dine gummimembramer blevet utætte ...


  • #2   28. maj 2009 Hvis det er kommet pludseligt (fx i forbindelse med det kraftigere regnvejr eller din vask), så start med at smide kabuartorsprit i tanken, og give tændrørs hætter pronto. Kør en 10-15kmefter du har gjort det så burde problmet være afhjulpet
    Gør det ikke det, så skift tændrørerne
    Virker det stadig ikke, så skal kabunaderne af og renses og efterfølgende synkroniseres. Tjek i samme forbindelse at studserne ti lkabunaderne ikke har revner eller andre utætheder


  • #3   28. maj 2009 hvis det er sket efter vask..

    så gå alle dine stik igennem.. især dem der sidder oppe under ram air kanalerne.. (stort gult stik er meget udsat.)

    skil alle stik ad sørg for at der ikke er vand i dem, giv dem kotankt rens.


    men ellers lyder som et karurator problem.. evt vand i benzinen !?

    hvis det med stikkene ikke har effekt, samt nye tændrør (de kan jo godt være futtet af ) så skil dine karburatorere ad og rens alle dyser i dem etc. evt kontroller at du ikke har fået vand i benzin tanken/ svømmer husene i karburatorne.

    tvivler på at det bare er synkroniseringen.. der volder dig så store problemer.. det kommer ikke så pludseligt og slet ikke i det omfang du omtaler


  • #4   28. maj 2009 lad os høre om du finder problemet.. det kan vi alle lære af smiley

  • #5   28. maj 2009 Tak for det, jeg prøver jeres råd af og kommer med feedback når/hvis det lykkedes

  • #6   29. maj 2009 Feedback som lovet:

    Jeg kom karburator sprit i tanken og så skiftede jeg tændrør + jeg gav samlinger + tændrør og hætte wd40 og den kører bare som den skal (indtil videre) smiley


  • #7   29. maj 2009 super smiley

  • #8   30. maj 2009 Ja, mange tak. Du kan vist bare det der smiley

Kommentér på:
Hjælp! Ujævn motor- og tomgang

Annonce