4.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

VS 1400 rygter - true or false VS 1400 rygter - true or false

Jeg synes intruder vs 1400 er en pisse flot cykel, og så er den jo meget taknemlig at bygge på. Min mekaniker fraråder mig dog at anskaffe sådan et dyr da han mener at den har problemer med kaburatorene. Det er noget med at de jævnligt skal synkroniseres for at den kører jævnt. Det skulle være et større projekt som kræver specielværktøj og er forholdsvis besværligt, og dermed ikke noget man selv skal kaste sig over. Er der nogen intruderejere der kan be- eller afkræfte dette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VS 1400 rygter - true or false
  • #1   28. maj 2009 Hej Sune.

Kører selv VS 800 uden problemer men ved ikke om der er noget om det. Kender adskillige VS 1400 ejere og har ikke hørt det.

Prøv evt. at spørge her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=317

Gert

• #2   28. maj 2009 Hej Gert. Jeg har prøvet, en man kan kun oprettet et indlæg i gruppen hvis man er medlem, og det er jeg ikke.

• #3   28. maj 2009 Min Kammi har en og han har ikke problemer med sin...

• #4   28. maj 2009 Min kammerat har også en og den kører bare. Han er også her på galleriet. Han fik at vide inden han købte den at de kunne have problemer med hovedlejer. Men det blev også afkræftet af en forhandler, der har en del forstand på sådanne. Det skulle være en god solid motor.

• #5   28. maj 2009 smed lige et link i gruppen, så må vi håbe at nogle reagerer :-))

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=116722

• #6   28. maj 2009 Det er fint

• #7   28. maj 2009 En VS 1400 skal stå snore lige for at yde ordenligt.
    Gert (vejle) Der er flere "motortuner" som siger det samme og jeg ved det også selv via erfaring. Så den er god nok.
    Det er på samme måde med dens 100 HK USA model..... Magen til røver skal man lede længe efter.
    Hvorfor skulle de have 100 HK når de andre modeler har omkring 65 (50 baghjulet) når den har sammen filterkasse, ventiler, knaster, stempler, komp. toppe, tæning... osv.
    Den er den 4 trins gearkasse der gør det (tro jeg) men en 4 trins er jo dårlige end 5&6 ellers ville alle HD og CBR 1000RR jo have det i dag. :OP
    Og det har de jo ikke........ (6 gear)
    Efter min mening er den en teknisk ringe cykler - slatent stel, dårlige bremser, osv. Der er choppere der er LANGT bedre. Alle XVS, XV, osv.

• #8   28. maj 2009 Ringe bremser er i hvert fald rigtigt. Der er mange der skifter forkaliberen ud med en anden for bedre brense evne

• #9   28. maj 2009 Du skriver noget om at "bygge" - så måske det ikke bliver et problem for dig - men standard kromen på Intruder sucks big time. Det gælder både fælge, gaffelbroer, motordæksler mv.

Mvh, Henrik

• #10   28. maj 2009 Det med kromen kan jeg også bekræfte, det findes nok ikke ringere

• #11   28. maj 2009 Fenris kommer som altid på banen med relevant og brugbar erfaringsbaseret information. Jeg takker, og kigger i retning af xvs 1100 i stedet for:)

• #12   28. maj 2009 Galil - det er i omegnen af 100.000 kr, men skal stadig af med min vn 800 først hvis ikke den kommer med i en byttehandel.

• #13   28. maj 2009 Skal det være en Japaner for ellers er det jo muligt til den pris at få en HD fra US , meget sjovere, har i skrivende stund selv købt to .....

venligst Adrian

• #14   28. maj 2009 De bliver hurtigt for dyre med forsendelse, afgift osv. Så ja. Indtil videre helst en japser, men på et tidspunkt skal jeg da have sat tænderne i en HD.

• #15   28. maj 2009 Ha ha har selv intruder 1400 og kender mange som har men har dog aldrig haft problemer eller hørt om noget de bremser fint og har aldrig fået jysteret noget i kabu så jeg vil våge og påstå det er det rene vrøvl det er en rigtig lækker maskine og køre på

• #16   28. maj 2009 Der var en ny vinkel. Hvilken side der har ret ved jeg ikke. Jeg kender ikke så meget til maskinen - hvilket jo også er årsagen til dette indlæg.

• #17   28. maj 2009 Jeg har haft nogle forskellige intruder og har aldrig haft noget vrøvl deriblandt flere 1400 min svorger har og han er mc mekaniker og han har heller aldrig hørt eller lavet det på nogen intruder 1400 så ved ikke lige hvor det skulle komme fra men du må da prøve at høre nogle forhandlere

• #18   28. maj 2009 du kan være sikker på at kromen er øv hvis den ikke bliver passet i hoved og røv

• #19   28. maj 2009 jamen det skal jo passe´s, det er da dårlig stil hvis man køber et dyrt stykke legetøj også ik passer på det, og vasker og pudser jævnligt? smiley

• #20   28. maj 2009 at pudse er at have chopper/cruiser :-)))

• #21   28. maj 2009 nemlig =)

• #22   28. maj 2009 Hej Sune. Det er efter min mening den mc du får mest for pengene for i den kategori. Find en uden crom skader de andre problemer er efter min mening småting der ikke koster noget særligt at lave. Efter min mening er det mere manden end maskinen der af gør om den er langsommere end Fenriss Harley. mvh Anders

• #23   28. maj 2009 VS1400 har et par afgørende forskelle fra fra de mindre VS-er. En af dem er forchromede fælge mod alu fælge. Dem skal man være obs med.

Motorkonstruktionen er der derimod ikke noget som helst galt med, og det er der heller ikke med karbureringen, hvis man eller kan lade være med at lege med diverse "forbedrende filterkonstruktioner". De gør helt generelt mere skade end gavn på sådan en cykel!

Vedr synkronisering, så er alle VS-er lidt specielle, men man kan lave en ganske lille modifikation, der hjælper helt gevaldigt. Fjern det synkr kabel, der sidder mellem karburatorerne. Det betyder også, at man skalholde sine fnatriver far tomgangsskruen!

Derefter synkroniserer man vha carbtune eller lignende (specialværktøj, der koster mindre end en mekanikertime) først ved tomgang, vha karburatorernes tomgangsskruer, og derefter ved let øgede omdr, ved hjælp af det ene gaskabel. Det tager mindre end en time, fra man begynder at fjerne cykeldele, til den igen er samlet. Det er en kanongod motor! Synkroniseringen holder i hvert falt et år, hvis du ikke piller karburatorerne af efter ovennævnte lille ændring.

VS-cyklerne har deres egen måde at styre på, men der kan sagtens styres, og de kan lægges væsentligt længere ned end de andre cruisere, da de er slanke.

Yes, den har ikke verdens bedste bremser, men det er hverken en racer eller stunt cykel, så de er helt tilstrækkelige på vejene. Stellet kan virke en smule løsere end på flere andre, men der er ikke problemer i det.

Slatten kobling??? Med et moment på ca 100 Nm fra lige over tomgang, skal man jo forvente, at skifte et sæt fjedre af og til, men så er det altså ikke værre.

Efter min opfattelse, får man en masse MC for sine penge.

Jep, jeg er måske lidt positiv, men jeg mener bestem heller ikke at Fenris på nogen måde yder denne maskine retfærdighed. Den kom i sin tid frem med den motorkonstruktion, HD lige har "opfundet" som revolutionerende, og jeg tror, at de allerfleste Intruderejere kan sige, "den skal bare ha lindt benzin af og til"

• #24   28. maj 2009 Det der med chrom er jo ikke specielt et suzuki problem. Efter 88 må man ikke længere lægge kobber under chrom, så ofte ser man meget gamle cykler, hvor chromen er langt pænere end på de nyere - lige værd at huske:-)

• #25   28. maj 2009 må jeg lige spørge hvorfor du ikke går igang med at bygge kawaen om i stedet

• #26   28. maj 2009 Jeg har haft min i 6 år og har ikke haft nogle problemer med den. Det er den i klassen hvor man får mest for pengene efter min mening. Ja den er fed at bygge på. Umiddelbart er det eneste negative nok det med chromen på fælgene som ikke er for god.

• #27   28. maj 2009 Knud: HD kan godt holde til at have det NM og Yamaha 1600 wild star..... Hvorfor kan det så være at der er så mange VS der døjer med koblingen.? Sel den nye 1800 har haft problemer.

Torben J: Jeg kunne ikke være mere ligeglad hvad du mener og synes om min havetraktor på homoner.
    Faktum er at jeg ikke kan lide den fordi den er lang overvunderet i forhold til den evner.
    Og det gælder stort set alt ved den. Der er mange langt bedre maskiner end den - teknisk. at den er pæn og kan laves ganske fed er en anden sag.
    Derfor er jeg ikke vild med den. Giv mig en XVS 1100 eller en XV 1600 til en hver tid.

Knud: Hvorfor skal man sige ok til at en mc skal styre af L... til og have sammen bremsekraft som min tommelfinger omkring en bremseskive.?
    både HD, XVSèrne, og XVèrne og flere andre bremser og styre lnagt bedre end den. Og det er sku da også i kørense intresse at man kan stoppe og undvige.
    Tag en xvs 1100 (Drag star) - 2 x 2 stemplet kaliber foran og skive bagtil. Men stift stel, fin vægtfordelng, og ok forgaffel.
    En VS 1400 kommer ikke engang tæt på den.

• #28   28. maj 2009 Knud: Den med dine filter terioe holder heller ikke rigtig.
    Jeg vil til en hver tid sætte en K&N kit cykler indstiller af de RIGTIGE folk som bla. Dot-e og imod dem jeg ser og har prøvet til dagligt.
    Ikke alene starte de bedre ved kold start, de trækker bedre, og er en del mere smidige.
    Det skal bare være de rigtige dele som arbejde sammen lavet af proficielle folk de ved hvad de laver og har udstyret til det.
    alle de kit man kan købe på nettet - der er mange af dem der ikke virker. Derfor skal man gå til dem der ved havd de laver.

- JEG - synes det er langt overvundet. - MIN - mening.
    Men det er helt ok andre ikke deler den - fint med mig. Det er de helt og fuld ud ret til.

• #29   29. maj 2009 Fenris:

Hvorfor nøjes med - skriver du, og det kan du da have ret i, men helt tilsvarende kan man sige, hvorfor nøjes med en fatboy lookalike, hvis man vil have noget i easy-riderstil??

Bremser på en VS 1400 er helt korrekt ikke verdens bedste, men der er bestemt gode nok:-)

Styrer ad L... til skriver du, nix, men man skal lære at styre den. Så alle cyller med efterløb, skal sving planlægges, når man kommer op til 140-150 kmt - men det er altså heller ikke det geden er lavet til.

Vedr. filtre og andet skriver jeg i denne sammenhæng bare, at holder man sig tæt til den oprindelige opsætning af VS maskinerne, så kører de godt, de yder godt, og de er kanonrobuste. Se lige hvad folk der kører på dem fortæller.

Koblingsfjedre: Dels har langt fra alle problemer med dem og dels får du meget svært ved at finde en cykel overhovedet, der afleverer så mange Nm ved så lave omdr.

• #30   29. maj 2009 Hmm - Jeg må indrømme at jeg ikke just er blevet klogere af denne tråd. Hverken i den ene eller den anden retning. Enten er det en dødsfælde der hverken kan styre eller bremse, med dårlig kobling og bundlejer og chrome der drysser af når man giver den gas samt et slattent stel.
    Eller også er det en super robust mc som aldrig fejler noget og hvor man får rigtig meget for pengene, bla. et lækkert design, kæmpe moment og en chopper der er HD teknisk overlegen. Jeg er lidt forvirret. Jeg synes der er mange der taler både for og imod.

• #31   29. maj 2009 Jeg tror du skal kigge i intrudergruppen, og så tage fat i et par stykker, der faktisk ejer sådan en. DET ER IKKE NOGEN DØDSFÆLDE!

Jeg kan godt forstå din forvirring.

Når min egen 750-er engang(?) afgår ved døden - hvis det ellers sker i min levetid, kunne min næste knallert meget let blive en VS 1400, men det er jo bare min opfattelse

• #33   11. jan 2010 Thomas M: Ja for jeg har jo "altid" drøm om en VS 1400. :OP

• #34   11. apr 2010 Mange motorcykler = mange meninger. Så ringe som Fenris mener den er, synes jeg nu ikke den er. Den har ik de fedeste bremser nej, men som Knud skriver er det bestemt nok til normal brug. Chromen synes jeg altså ikke er såå slem. Der er da en par enkelte bitte små bobler på vej, men cyklen er altså os 18 år gammel, så mon ik det er meget normalt. Der er ik noget at komme efter mht. motor, den starter, kører og trække helt som den skal. Har endnu ik haft nogen former for problemer. Har synkroniseret karburator en enkelt gang sidste sæsson og skal da ha gjort det igen nu her snart, det tager en times tid alt inklusiv, men så har man os en cykel der kører helt som den skal resten af sæssonen......

Om man synes den er flot eller ej, er heldigvis en smags sag. Og der er da mange andre cykler jeg ligeså gerne ville eje, også HD ja, Men her får man aætså meget cykel for pengene så deror det var en vs1400 der blev mit valg denne gang.....

• #35   14. feb 2011 det er lidt sjovt at den bundløse kritik af vs'erne generelt kommer fra folk der ikke selv kører på dem, og det minder mest af alt bare om den klassiske kritik af at Suzuki er billig og dårligere end Honda, Kawa, Yamaha osv.

bla bla bla... kom nu videre, pris og kvalitet hænger tit sammen, men man betaler generelt alt for meget for NAVNET og det ved ejerne inders inde også godt (det er jo det samme med B&O).

Suzuki og derfor også VS 1400 fejler absolut intet men har måske ikke så prestigefyldt et navn som andre..

Kommentér på:
VS 1400 rygter - true or false

Annonce