4.583 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Svar
VS 1400 rygter - true or false VS 1400 rygter - true or false
Jeg synes intruder vs 1400 er en pisse flot cykel, og så er den jo meget taknemlig at bygge på. Min mekaniker fraråder mig dog at anskaffe sådan et dyr da han mener at den har problemer med kaburatorene. Det er noget med at de jævnligt skal synkroniseres for at den kører jævnt. Det skulle være et større projekt som kræver specielværktøj og er forholdsvis besværligt, og dermed ikke noget man selv skal kaste sig over. Er der nogen intruderejere der kan be- eller afkræfte dette.
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
Kører selv VS 800 uden problemer men ved ikke om der er noget om det. Kender adskillige VS 1400 ejere og har ikke hørt det.
Prøv evt. at spørge her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=317
Gert
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=116722
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Gert (vejle) Der er flere "motortuner" som siger det samme og jeg ved det også selv via erfaring. Så den er god nok.
Det er på samme måde med dens 100 HK USA model..... Magen til røver skal man lede længe efter.
Hvorfor skulle de have 100 HK når de andre modeler har omkring 65 (50 baghjulet) når den har sammen filterkasse, ventiler, knaster, stempler, komp. toppe, tæning... osv.
Den er den 4 trins gearkasse der gør det (tro jeg) men en 4 trins er jo dårlige end 5&6 ellers ville alle HD og CBR 1000RR jo have det i dag. :OP
Og det har de jo ikke........ (6 gear)
Efter min mening er den en teknisk ringe cykler - slatent stel, dårlige bremser, osv. Der er choppere der er LANGT bedre. Alle XVS, XV, osv.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Mvh, Henrik
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Svar: 3
venligst Adrian
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 112
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 112
sep 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 37
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Motorkonstruktionen er der derimod ikke noget som helst galt med, og det er der heller ikke med karbureringen, hvis man eller kan lade være med at lege med diverse "forbedrende filterkonstruktioner". De gør helt generelt mere skade end gavn på sådan en cykel!
Vedr synkronisering, så er alle VS-er lidt specielle, men man kan lave en ganske lille modifikation, der hjælper helt gevaldigt. Fjern det synkr kabel, der sidder mellem karburatorerne. Det betyder også, at man skalholde sine fnatriver far tomgangsskruen!
Derefter synkroniserer man vha carbtune eller lignende (specialværktøj, der koster mindre end en mekanikertime) først ved tomgang, vha karburatorernes tomgangsskruer, og derefter ved let øgede omdr, ved hjælp af det ene gaskabel. Det tager mindre end en time, fra man begynder at fjerne cykeldele, til den igen er samlet. Det er en kanongod motor! Synkroniseringen holder i hvert falt et år, hvis du ikke piller karburatorerne af efter ovennævnte lille ændring.
VS-cyklerne har deres egen måde at styre på, men der kan sagtens styres, og de kan lægges væsentligt længere ned end de andre cruisere, da de er slanke.
Yes, den har ikke verdens bedste bremser, men det er hverken en racer eller stunt cykel, så de er helt tilstrækkelige på vejene. Stellet kan virke en smule løsere end på flere andre, men der er ikke problemer i det.
Slatten kobling??? Med et moment på ca 100 Nm fra lige over tomgang, skal man jo forvente, at skifte et sæt fjedre af og til, men så er det altså ikke værre.
Efter min opfattelse, får man en masse MC for sine penge.
Jep, jeg er måske lidt positiv, men jeg mener bestem heller ikke at Fenris på nogen måde yder denne maskine retfærdighed. Den kom i sin tid frem med den motorkonstruktion, HD lige har "opfundet" som revolutionerende, og jeg tror, at de allerfleste Intruderejere kan sige, "den skal bare ha lindt benzin af og til"
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
sep 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 37
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Torben J: Jeg kunne ikke være mere ligeglad hvad du mener og synes om min havetraktor på homoner.
Faktum er at jeg ikke kan lide den fordi den er lang overvunderet i forhold til den evner.
Og det gælder stort set alt ved den. Der er mange langt bedre maskiner end den - teknisk. at den er pæn og kan laves ganske fed er en anden sag.
Derfor er jeg ikke vild med den. Giv mig en XVS 1100 eller en XV 1600 til en hver tid.
Knud: Hvorfor skal man sige ok til at en mc skal styre af L... til og have sammen bremsekraft som min tommelfinger omkring en bremseskive.?
både HD, XVSèrne, og XVèrne og flere andre bremser og styre lnagt bedre end den. Og det er sku da også i kørense intresse at man kan stoppe og undvige.
Tag en xvs 1100 (Drag star) - 2 x 2 stemplet kaliber foran og skive bagtil. Men stift stel, fin vægtfordelng, og ok forgaffel.
En VS 1400 kommer ikke engang tæt på den.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Jeg vil til en hver tid sætte en K&N kit cykler indstiller af de RIGTIGE folk som bla. Dot-e og imod dem jeg ser og har prøvet til dagligt.
Ikke alene starte de bedre ved kold start, de trækker bedre, og er en del mere smidige.
Det skal bare være de rigtige dele som arbejde sammen lavet af proficielle folk de ved hvad de laver og har udstyret til det.
alle de kit man kan købe på nettet - der er mange af dem der ikke virker. Derfor skal man gå til dem der ved havd de laver.
- JEG - synes det er langt overvundet. - MIN - mening.
Men det er helt ok andre ikke deler den - fint med mig. Det er de helt og fuld ud ret til.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Hvorfor nøjes med - skriver du, og det kan du da have ret i, men helt tilsvarende kan man sige, hvorfor nøjes med en fatboy lookalike, hvis man vil have noget i easy-riderstil??
Bremser på en VS 1400 er helt korrekt ikke verdens bedste, men der er bestemt gode nok:-)
Styrer ad L... til skriver du, nix, men man skal lære at styre den. Så alle cyller med efterløb, skal sving planlægges, når man kommer op til 140-150 kmt - men det er altså heller ikke det geden er lavet til.
Vedr. filtre og andet skriver jeg i denne sammenhæng bare, at holder man sig tæt til den oprindelige opsætning af VS maskinerne, så kører de godt, de yder godt, og de er kanonrobuste. Se lige hvad folk der kører på dem fortæller.
Koblingsfjedre: Dels har langt fra alle problemer med dem og dels får du meget svært ved at finde en cykel overhovedet, der afleverer så mange Nm ved så lave omdr.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Eller også er det en super robust mc som aldrig fejler noget og hvor man får rigtig meget for pengene, bla. et lækkert design, kæmpe moment og en chopper der er HD teknisk overlegen. Jeg er lidt forvirret. Jeg synes der er mange der taler både for og imod.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg kan godt forstå din forvirring.
Når min egen 750-er engang(?) afgår ved døden - hvis det ellers sker i min levetid, kunne min næste knallert meget let blive en VS 1400, men det er jo bare min opfattelse
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
Om man synes den er flot eller ej, er heldigvis en smags sag. Og der er da mange andre cykler jeg ligeså gerne ville eje, også HD ja, Men her får man aætså meget cykel for pengene så deror det var en vs1400 der blev mit valg denne gang.....
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 33
bla bla bla... kom nu videre, pris og kvalitet hænger tit sammen, men man betaler generelt alt for meget for NAVNET og det ved ejerne inders inde også godt (det er jo det samme med B&O).
Suzuki og derfor også VS 1400 fejler absolut intet men har måske ikke så prestigefyldt et navn som andre..
VS 1400 rygter - true or false