{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DB-killer,sundt eller usundt for motor
  • #1   29. maj 2009 Hvis indsprøjtningen er justeret til det, så sker der intet ved motoren. Så det kan afkræftes herfra.

  • #2   29. maj 2009 den er 100% std. ud over potten


  • #3   29. maj 2009 lytter du til fugle når du modtager råd omkring din mc.... så er du vist bedre tjent med en alm. trædecykel

  • #4   29. maj 2009 Det er lidt overdebateret det her med "kan min MC tåle at køre med andre potter eller ædelægger jeg den ???"-spørgsmål.....

    Det er fra før der kom indsprøjtningsmotorer, der kunne det større luftflow afstedkomme en mager blanding af benzin/luft og derved kunne den blive for varm og brænde ventilerne af.......

    Det sker ikke mere, på prøjtmotorer sidder der en Lambdasonde i din udstødning som regulerer netop denne benzin/luft-blanding.... Derfor sker der ikke en hat ved at skifte udstødning....

    Når der sættes en PC på eller Rapid bike eller anden ECU så er det for at justere på kraftfordelingen op igennem omd. området, dette giver et bedre/jævnt træk.....

    Så svaret på dit spørgsmål er nej der sker ikke en skid.....


  • #5   29. maj 2009 bare ud med den killer, den tager ikke skade af det....

    din lambda sonde justere benz/luftmængden, min har kørt 40000 uden nu, og den spinner som en mis, og skulle ikke negang have justeret ventilerne ved 40000km service, de var indenfor tolerancerne


  • #6   29. maj 2009 uanset indsprøjtning eller ej så er der ikke samme modkompression på udstødningsventilerne når der er mere gennemgang i potten, det kan give problemer for selve lukketid på udstødningsventilerne


  • #7   29. maj 2009 Det er nu ikke alle sprøjtmotorer, du finder en lambdasonde på. Min har fx ingen og heller ingen kat, hvilket helt sikkert er årsagen til det, da sondens primære opgave er, at sørge for korrekt blanding til denne. Om den tager skade af at køre uden db-killer tror jeg næppe, det er nok mere luftfilteret der kan skade, hvis den ikke bliver justeret efterfølgende.
    Maskinerne er mageret fuldstændig ud fra fabrikken, pga emissions krav, men mon ikke de tåler lidt extra. Dog ville det nok være en smart ide at få den kørt ind, hvis man laver mere end bare et potteskift m/u db-killer.


  • #8   29. maj 2009 Hmmm Bodie B.. hvem har dog fundet på den historie.. jeg er nu ret sikke på at den fjeder på udstødnings ventil nok skal få lukket den ventil i tide.. smiley

  • #9   29. maj 2009 Bodie: Du blander vidst 2-takts teknologi ind i det...

  • #10   29. maj 2009 Må hellere sige, JEG TROR bare ikke lambdasonde på min mc.. Netop derfor jeg gerne ville ha det slået fast så jeg ikke pludselig står med et problem..

  • #11   29. maj 2009 Undskyld jeg lige låner dit indlæg herinde Jannick P.

    Udfra det I kloge hoveder siger, så skal min suzuki sv650 s fra 2000 (og neddroslet) forbi værksted og blive indstillet ordentligt når jeg en dag får penge til en mere "ond" udstødning?


  • #12   29. maj 2009 Madsen: Din SV'er er med karburator, så den skal omdysses når det er.

Kommentér på:
DB-killer,sundt eller usundt for motor

Annonce