2.701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kronrørsleje siger klonk? Kronrørsleje siger klonk?

Hej.
Jeg har en cbr 600 F2, der er begyndt at give en klonk-lyd når man kører over huller, udover kantsten og lignende, og når man bremser kraftigt.
Gætter på det er kronrørslejet, er det rigtigt? Og er det i så fald færdigt, eller kan jeg justere/spænde det? Cyklen styrer glimrende.
Mvh og på forhånd tak, Anders.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kronrørsleje siger klonk?
  • #1   3. jun 2009 kan evt, være forgaflen. min gør det efter at jeg har skiftet gaffel olie...
    og skal derfor have tappet lidt af

• #2   3. jun 2009 Tappet lidt af..? Hmm.. Lyder mærkeligt at der pludselig skulle være kommet for meget olie i gaflen. Men det kan da selvfølgelig godt være noget i gaflen der klonker.

• #3   3. jun 2009 kan også være bøsningerne i gaflen, skal til at skifte dem på min egen, sammen med kronrørslejerne

• #4   3. jun 2009 Få en til at holde dyret, tag fat i gaflen og ryk frem og tilbage, er der slør skal du lige tjekke dine kronrørs lejer ( måske er de bare gået løs og skal strammes under øverste gaffel bro ) jeg har lige skiftet mine på en cbr 1000, og der var med kugleleje i ( med ovale kugler = meget slidte ) så ud med dem og sæt rulle lejer i...

• #5   3. jun 2009 Havde det samme på min, spændte bare kronrøret en smule så holdte det op

• #6   3. jun 2009 Jeg mindes at man lærte at kontrollere kronrørslejer da man tog mc kørerkort.... kør den op mod en væk og læg koblingen stille og roligt tilet par gange, hvis gafflen giver sig i lejet er den gal, det er muligt at det kan spændes, men det kan også være at lejet har taget skade af at være løst og derfor skal skiftes

• #7   3. jun 2009 Jeg siger tak for svarene, jeg må prøve at kigge på det!

• #8   3. jun 2009 Hvis det er koniske lejer kan de spændes, ellers ikke.
    Op på centralen med den, og få en til at holde bagenden nede. Så tager du fat i gaffelrørene, altså kromdelen og rkket frem og tilbage. Så kan du mærke om der er slør i kronrøret. Tager du fat på nederste del ag gaflen, og kan mærke slør der, kan det være i BÅDE kronrør med også i selve gaflen.

• #9   3. jun 2009 prøv lige for god ordens skyld at checke de flydende ophæng i dine bremseskiver.
    Min F3'er sagde nogenlunde samme lyd - jeg troede også det var kronrørslejerne, men en forhandler jeg talte med i telefonen sagde at det troede han nu ikke, så han bad mig rykke i skiverne ( i omløbsretningen ) og de kunne give sig en smule - deraf lyden.

Så inden du farer i, at skifte lejer så prøv lige at udelukke ophængene i skiverne smiley

• #10   3. jun 2009 Christian B: Kom den lyd oså når du kørte over en kantsten eller et bump?

• #11   4. jun 2009 Ja, det gjorde den - fordi skiverne gav sig i ophængene.

Kommentér på:
Kronrørsleje siger klonk?

Annonce