1.275 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ural, hældning på ny forgaffel Ural, hældning på ny forgaffel

Mojn

Som nogle ved var jeg en tur i grøften med min nye ural for nogle uger siden, og har siden skiftet den gamle fastrustede forgaffel med en ny fra en Chiang Jiang.

Nu synes jeg så den hælder lidt velrigeligt (kan ikke huske hvad den gjorde før, men dér var gaffelbenene jo også rustet fast i én stilling) og hvad kan det skyldes/ er det farligt at køre med? Hele cyklen skal jo hælde 1-2 grader, men kan man på nogen måde rette forgaflen bare lidt? Evt ændre spænding på fjederen i det ene gaffelben, eller skrue gaflen fast så selve kronrøret ligger lidt skævt i stellet?

Kan det måske skyldes nogle rådne russiske kuglelejer i kronrøret?

Hilsen Niels smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ural, hældning på ny forgaffel
  • #1   3. jun 2009 Som jeg forstår det skal cyklen hælde lidt mod sidevognen ikke?
    Hvis jeg har forstået det rigtigt må det jo være fordi den forgaffel du har fået sat på er til en cykel uden. så nok ingen anden udvej end at finde en til en ural.. smiley ret mig hvis jeg har forstået problemet forkert.

• #2   4. jun 2009 Tja forgaflen er til en anden cykel, men Chiang Jiang kører også med sidevogn og egentlig skal man kunne pille sidevognen af og køre uden hvis man vil det. Chiang Jiang og Ural, er jo begge en kopi af samme gamle BMW fra 2. verdenskrig. Min Ural er bare lidt mere opdateret motormæssigt, end Chiang'en.

• #3   4. jun 2009 måske dit stel er blevet skævt...
    måske den gamle forgaffel var skæv, men det var du vant til at køre med så nu føles den nye skæv?

• #4   4. jun 2009 Tror Jonas - har ret. må være noget med forgaflen.

Kommentér på:
Ural, hældning på ny forgaffel

Annonce