1.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kæde skal strammes Kæde skal strammes

Halløj alle i dejlige MC mennesker.. Nu nærmer 1 Marts sig jo smiley og tager jeg fejl hvis der da ikke er et par stykker af os der glæder sig som sindsyg .. (hvis vejret ellers er med os)

Nå, Jeg har en suzuki gsxr 250, og kæden skal strammes, (ved godt det er tandhjulet bagpå der skal rykkes tilbage; ret mig tager jeg fejl) Og har også en fin lille mekaniker pap far der skal hjælpe mig, Meen han sagde jeg skulle finde ud af hvor meget kæden skal strammes? Dvs, lige nu er den ret slap, så den skal self strammes, men hvor meget? skal den være helt spændt? eller skal den lige kunne give sig en cm eller 2 ? nogle der kan fortælle mig det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde skal strammes
  • #2   14. feb 2006 Vær opmærksom på at når din kæde er slidt kan den godt være længere visse steder end andre, så tjek hvor stram kæden er "flere steder" ved at tjekke også dreje hjulet og tjekke igen...

Mvh. Rune

• #3   14. feb 2006 Jeg troede faktisk at man skulle sidde på cyklen når kæden blev strammet - men så har jeg også lært noget i dag smiley Og jeg kunne også bare have åbnet øjnene lidt da jeg kiggede i manualen - for der står det sådan set smiley

Men, Daniel, har du ikke en manual til cyklen? Der står det (og mange andre gode tips) nemlig i. Sig til hvis du skal have - så kan du få en kopi.

Hygge

• #4   15. feb 2006 det er rigtigt mads..... 2-3 cm er ikke nok hvis man vejer 130 kg!!! ;o)

• #5   15. feb 2006 hov, gik lidt hurtigt!!

Man skal op og side på dyret!!

• #6   15. feb 2006 nej man behøver bestemt ikke sidde på dyret for at måle kæden, du har aldrig set et mc værksted sidde på cyklen for at måle kæden...

du skal blot vælge det strammeste sted på kæden og der skal den gerne kunne give sig mellem 2-3 cm både op fra hvile position og ned.... jvf. min egen manual. blot huske DET SKAL være det strammeste sted på kæden du måler.

• #7   15. feb 2006 ca 25mm lyder rigtigt på en gsxr250 og man skal ikke sidde på maskinen. Husk at smøre kæden for hver 200km eller hver gang du har kørt i regnvejr.

Bjarne mc-mek mc gården slangerup

• #8   15. feb 2006 Er det ikke lidt forskelligt fra maskine til maskine... det står da altid i manualen (eller Haynes) lige nøjagtig hvor meget den skal give sig?? Eller tager jeg fejl der?

• #9   15. feb 2006 jakob du har fuld stændigt ret, det er forskelligt for cykel til cykel, det samme gælder også for hvor meget moment den / hjulet skal strammes med, der kan være meget stor forskel.

Kenneth

• #10   15. feb 2006 tak for de gode indlæg, jeg tror ikke jeg behøver mangle flere svar! jeg kan forstå på det at den skal kunne give sig 25-35 mm når jeg sidder på bæstet, (MIDT på kæden, imellem de to tandhjul) smiley

Go vind smiley

• #11   17. feb 2006 Jeg vil nu sige, at man skal overveje, hvilken betydning det har, når der kommer vægt på maskinen.. Der ER forskel på, at der ikke sidder nogen på, og så man lige smider 130-40 kg på, hvis man er to - eller hvis man har store muskler (?)! smiley

• #12   17. feb 2006 Det er jo netop derfor man siger 2,5-3 cm. Det er for at affjedringen kan gå i bund uden at det går udover kæden, og så er det lige meget hvor meget man så vejer smiley

Mvh. Rune

Kommentér på:
Kæde skal strammes

Annonce