{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Moment nøgle {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har hørt at man skal bruge en momentnøgle til at spænde bagaksel med??, f.eks hvis man har spændt kæde osv, ved nogle om det er rigtigt eller har andre erfaringer?... Jeg har godt nok bare brugt en 40mm svensknøgle til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moment nøgle
  • #1   9. jun 2009 ifølge bogen skal ALT spændes med et særligt monent. Bare du ikke har vold-spasser spændt går det nok. Det er for at værkstedet (hvis de bruger det) kan sige at de har gjort alt efter hvad producenten foreskriver, hvis der sker noget eller er tvivl.

  • #2   9. jun 2009 Ja jysk moment, jeg har aldrig set en mekaniker spænde akslerne med en momentnøgle

  • #5   9. jun 2009 bruger os altid momentnøgle.. syntes det giver en vis tryghed at tingene er spændt efter data..

  • #7   9. jun 2009 Det er også forskelligt hvor "sikre" folk føler sig, på deres håndmoment!

    En håndværker, vil som regel have en bedre fornemmelse, af hvor meget der skal spændes. Og en kontormand, som ikke er så vandt til at bruge værktøj, vil måske ikke føle sig så sikker. Og derfor have stor glæde af en momentnøgle.

    Jeg arbejder selv som industrireperatør, primært med pakkemaskiner. Og det giver altså en vis ryggradsfornemmelse, når man bruger 37 timer om ugen, på at skrue på mekanik/teknik.

    Og nej jeg ejer ikke en momentnøgle.


Kommentér på:
Moment nøgle

Annonce