4.961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

olie pumpe harley olie pumpe harley

er ved at skifte olie pumpen på min shovel
men bag ved oliepumpen på selve blokken er der et gevind hvor der pt sidder et 6 kantet alu rør på ca80mm langt,det er pt bare blændet af med noget slange,,
er det til olie tryks måler,eller olie temp,
nogen der ved hvad det er til håber at høre noget fra jer,,,,,,,,,,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie pumpe harley
  • #1   13. jun 2009 det er et udtag...og ja det mener jeg bestemt det kan bruges til..
    men lad være med at røre ved det før du skal bruge det.. forstået på den måde at det let bliver skruet overgevind, og kan blive utæt...

my 5 cent

mvh

• #2   13. jun 2009 snakker vi ikke bare om den lille sekskantede fætter.(med 3 udtag??)...hvor der måske bare sidder en stump slange på det midterste....det er overløb......hvis det altså er samme dims vi snakker om;-)

Hvis jeg er i tvivl om en dims på min cykel, så bruger jeg tit den her side

http://www.bikebandit.com/

ind under OEMparts - og find din cykel og model...så har du billeder af hele skidtet:-)

• #3   13. jun 2009 nej der er kun det ene udtag på motor blokken lige bag olie pumpen men prøver at finde den på den side du har skrevet,,,,,,,,,,,

• #4   13. jun 2009 jacob... sådan så udtaget ud på den 1200 jeg havde... regner med det er magen til din...
    der blev købt en alu prop jeg satte i da jeg ikke skulle bruge det udtag til noget..

mvh

(link fjernet)

• #5   13. jun 2009 det jeg finder der er kun pumpen ,,,,,
    den jeg snakker om sidder ikke på pumpen men inde bag ved på selve motor blokken,,,
    kan selvfølgelig bare holde den lukket som den er nu men ville gerne have evt både tryk-temp måler på den og så er det så om jeg kan bruge den til en af delene
    men takker for jeres responce
    hmmm ellers må jeg få taget et billed og lagt her ind ,,,,,,,

• #6   13. jun 2009 (link fjernet)

overset du skrev PÅ blokken - den lille sekskantede jeg snakkede om her;-), du må tage et billede:-)

• #7   13. jun 2009 forkert link, kan ikke få den til at tage olietank........

• #8   13. jun 2009 ja prøver at få taget billed

• #9   13. jun 2009 hej kik under min profil der er det nu det sidste billed, der kan i se den alu studs der går ud fra blokken
    på det billed har jeg pumpen af

• #10   13. jun 2009 Det plejer at være udluftning fra krumtaphus, der sidder der, og den må ikke lukkes

• #11   13. jun 2009 jeg overså også du skriver på blokken..... det er så ikke det samme vi taler om....

hvis det er det
    Carsten A.. taler om.. så er jeg enig med ham........

mvh

• #12   13. jun 2009 Mener også det er udluftning - du kan bare sætte et slange på og købe et krumtapfilterhus i krom far max (mc nøglen) til 100 kr. Så kan du også bestemme hvor det skal lufte ud og ikke ud over din blok eller ligende.

• #13   14. jun 2009 Seriøse HD-mekanikere anbefaler at slangen til udluftningsfilteret skal være mindst 300 mm, så er der mindre chance for at den spytter olie ud af filteret.
    En del af de gamle shovels ånder lidt rigeligt ud af krumtapsudluftningen. Dette kan jo osse være grunden til at det er blændet af, men det er noget værre lort hvis ikke krumtaphuset har ordentligt udluftning. Det KAN koste pakninger eller pakdåser.

• #14   14. jun 2009 Det må IKKE lukkes, medmindre du elsker problemer. Som Carsten siger er det din krumtapudluftning, og du skal ikke være bange hvis den en dag smider en ordentlig pøl efter lang tids stilstand (det er så din checkvalve i pumpen der er slidt, en anden historie), men som der bliver sagt: en slange på, og find et sted på stellet hvor du kan sætte et filter på, så der ikke pisser vand ind.... Men den SKAL kunne ånde.... Originalt går den til primærkassen, men i tilfælde hvor det ikke opdages at oliepumpen er slidt, får du motorolie i primæren og så pisser det ud der, og man leder efter en anden fejl... (koblingen er heller ikke specielt glad for motorolie smiley )

• #16   14. jun 2009 Check lige link 1, og fortæl hvilken du snakker om. Det bedste sted du kan sætte en olietryks måler er f.eks ved dit breatherfilter (som du selvfølgelig jævnligt checker) der hvor der sidder en stor skrue idag lige bag grisetrynen. Se mit profilbillede, lige under luftfilteret...

• steen r
    steen r Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #17   16. jun 2009 er der nogen der kan fortælle mig hvilken oli og hvor meget der skal på en 4trins gearkasse på en flh 1200 fra 64

• #18   17. jun 2009 Jeg er ret sikker på at det er 0,7 liter. Køb den originale HD-olie, den fåes til en rimelig pris her: www.streethogs.dk

• #19   24. jun 2009 hej per m på link 1 er det den der står--return from primary
    det er den der er blændet af ,på den anden ,den der står crank case breather har jeg en lang gummi slange på

• #20   24. jun 2009 Så er der ingen problem. Som skrevet på tegningen er det den originale opsætning hvis man bruger oliesmøringen til primæren, men det er i 99% af alle gamle cykler pillet fra, da det altid pisser ud med olie et eller andet sted. Den kan bare være blændet af, så der ikke kommer skidt ind i motorblokken. Crank case breather er blokkens ånderør, og det er fint med en slange som du har...

Per..

• #21   25. jun 2009 takker for info så må jeg igang med at samle den igen,,,,
    ps har købt olie men hvor meget skal der på er der et sted man se det eller er der bare et liter antal at gå ud fra

• #22   25. jun 2009 og hvor skal jeg evt montere olie tryks måler og evt en tempmåler på den hvis du ved det,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• #23   25. jun 2009 Kan se du har hesteskotank på, så jeg vil gætte på 3 dunke, men kik på oliepinden, mens den står lige. Du må ikke hælde for meget på, så risikerer du den skyder olie proppen af...

Som sagt kan du sætte din olietryksmåler i hullet til dit screen filter, lige foran oliepumpen, i blokken. Jeg har set andre placeringer, men har sgu ikke lige lagt mærke til hvor de var tilsluttet.
    (link fjernet)

Temperaturmåler smiley Når den lugter og føles rigtig varm, så er det fordi den er det.

Kommentér på:
olie pumpe harley

Annonce