{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
331 visninger | Oprettet:

Udsk. af kobling, særlig opmærksom på? {{forumTopicSubject}}

Tja nu fik jeg gearet maskinen, men det gav lige dødsstødet til min kobling. Den var ved at ha lidt, men nu fedter den sgu en anelse, så nu er det tid til ny kobling.
Er selv udlært automekaniker, så fixer det selv. Men for at være bedre forberedt, ville jeg lige høre om der er noget særligt man skal være obs på, måske lidt små fif.

Det er selvfølgelig på min Thundercat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udsk. af kobling, særlig opmærksom på?
  • #1   16. jun 2009 Glider i kobling... Hvilken olie kører du med, og er kablet justeret helt ind?

• #2   16. jun 2009 Ved faktisk ikke hvilken olie der er på, fik lavet service på værksted sidst. men kablet er justeret, det passer med at lige der hvor den har sit maximale nm der begynder den at glide en smule

• #3   16. jun 2009 Ok, kan bare se på dine billeder den har kørt lidt over 20.000km og så synes jeg det var hurtigt den var slidt. På min egen XBR holder en kobling gerne 60.000km

• #4   16. jun 2009 Den har pt gået ca 33000, billedet er lidt gammelt

• #5   16. jun 2009 du skal huske at dyppe dine koblingsplader i den olie du skal køre med inden du sætter dem ind, ellers er de brændt at ligeså hurtigt som du sætter dem i igen.

Så start maskinen med koblingen trukket og sæt i gear og fil lidt på den så du får urenheder væk og kør en tur så er den ged barberet : )

Skift iøvrigt alt, man kan godt genbruge de metal skiver som sidder imellem koblingspladerne, men skift dem alligevel, koster ingenting. Husk at den bløde del på mellempladerne skal vende ind mod cyklen og den skarpe kant ud mod dig...!

• #6   16. jun 2009 Har netop fået pisset skilt ad. Det var saftsuseme godt nok bare nemt. Så venter jeg bare på nye dele der kommer i morgen, så den kan blive samlet igen. Glæder mig til at kunne fyrer den rigtig af med den nye gearing uden at den glider.

Takker for rådene herinde..

Kommentér på:
Udsk. af kobling, særlig opmærksom på?

Annonce