{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Steen S
Steen S
Tilmeldt:
16. mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Dæk til Yamaha XJ600 {{forumTopicSubject}}

Dæk-emner er der en del af her i forummet, men jeg har ikke lige kunnet finde svar på mit spørgsmål: hvilke dæk kan anbefales til Yamaha XJ600 fra 2004. Størrelserne er 110/80 x 17 og 130/70 x 18, og jeg har fundet ud af, at disse størrelser er der ikke så mange muligheder til.

Jeg vil gerne have dem på snarest, så jeg håber der er nogen der vil byde ind.
Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til Yamaha XJ600
  • leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #2   21. jun 2009 dav steen jeg kører pt på michelin macadam 50 dem er jeg meget tilfreds med , har tidligere kørt mange kilometer på avon i forskellige udgaver,de senere år er bridgstone bt 45 blevet brugt der har fordækket bare tendens til at blive slidt "hæl tå"

  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   21. jun 2009 Tak for indlæggene.

    1. Hvad betyder slidt "hæl - tå"?
    2. Jeg havde kig på Bridgestone BT45, men efter at have kigget på tests fandt jeg Michelin Pilot Road CT2, men testen er fra 2007 - er BT45 nyere, og bedre? Jeg lægger vægt på vejgreb, især våd. Slidstyrke er ikke vigtigt.
    3. Michelin'en fås ikke i størrelsen 130/70 x 18, men i 150/70 x 18. Vil det være OK at gå op i den størrelse?


  • #4   21. jun 2009 Husk nu lige på at ikke alle mc ér kan køre på radialdæk! og det er Michelin road 2

  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   21. jun 2009 Til Jan M: Er radialdæk ikke det mest almindelige til mc'er de seneste 15-20 år som min? Jeg troede, at det mest var rigtig gamle mc'er der ikke brugte radial dæk, men diagonaldæk?

  • #6   21. jun 2009 Nej din er ikke godkendt til radialdæk.
    Der produceres stadig masser af diagonaldæk.
    Jo det bliver mere og mere almindeligt med radial dæk , men jeg er sikker på at du kan købe diagonal dæk rigtig mange år ud i fremtiden.


  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   21. jun 2009 Jan M: aha, jeg googlede lige lidt, og diagonal eller radial kan man nok ikke sammenligne med dæktyperne til biler, som jeg troede. Men mener du, at Michelin Pilot Roag ct 2 er et radialdæk? Og derudover at min mc ikke er godkendt til dette dæk? Er Bridgestone Battlax BT 45 et diagonaldæk? Når jeg spørger om de to typer er radiale/diagonale er det fordi jeg ikke kan se det nogen steder. Et er hvordan rillerne er udformet, men et andet er hvordan karkassen er, og det er vist det sidste der bestemner om et dæk er radialt eller diagonalt. Så rillerne kan sagtens være radialt skåret på et diagonaldæk? Eller har jeg ikke forstået det?

  • #8   21. jun 2009 jeg vil fraråde dig at sætte 150 bagpå. Hvis du forøger viden krænger dækket mere på fælgen, og din cykel bliver rastløs ved nedlægninger.

    Bare min egen erfaring. Jeg gør det aldrig igen.

    Køb hellere en bredere fælg hvis bredden er så vigtig.

    Jonas


  • #9   21. jun 2009 Tror ikke du har forstået det, ikke det hele ihvertfald.
    Karkassen er anderledes, mønsteret har ikke noget med det at gøre.
    Ja Pilot Road er radialdæk og BT45 er diagonaldæk.
    Forøvrigt er BT 45 referencedækket når man tester dæk. d.v.s det er det man normalt sammenligner de andre med.
    Efter min mening er der ikke lavet et bedre diagonal dæk end BT45, jeg har prøvet mange forskellige men foretrækker BT45(altså når vi snakker diagonal)
    http://www.tyretest.com/motorradreifen/bridgestone/bt_45_r/index.html
    http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_bridgestone_battlax_bt_45_p33954.html


  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #11   23. jun 2009 En lille update, da jeg har haft kontakt med Yamaha-importøren:
    Med en XJ600 kan man frit vælge mellem diagonal og radial, den er godkendt til begge typer. Der anbefales ingen dæk fremfor andre, men istedet kun at anvende de dæk, som der på den enkelte fabrikants side kan søges frem på dennes hjemmeside. Det anbefales at anvende den dækstørrelse, som mc-producenten har født maskinen med.

    I mit tilfælde betyder det farvel til Michelin'en, ikke pga. at det er et radialdæk, men det leveres ikke i den rigtige størrelse (eller bare et nummer derfra)


  • #12   23. jun 2009 Michelin Macadam? den er god.
    Michelin Pilot Activ? Den er også god.


  • #13   23. jun 2009 Jeg har selv kørt med begge dæk. Jeg syndes umiddelbart at macadam er de bedste, også sammenlignet med BT45.

    Mit valg er helt klart Macadam.


  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #14   25. apr 2010 Lille update: det blev Bridgestone BT45 i de fabriksanbefalede størrelser, og den kører nu meget bedre end med de Dunlop der sad på før. Ingen wopplen ved 45-55 km/t, og noget mindre træk ved vejstriber og asfaltsamlinger.

    Tak for tippene ovenfor.


Kommentér på:
Dæk til Yamaha XJ600

Annonce