2.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mads Fogh R
Mads Fogh R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Problemer med Rizoma nummerpladelys Problemer med Rizoma nummerpladelys

Jeg har monteret en Rizoma nummerpladeholder. Mine LED-blinklys virker perfekt, med et Rizoma blinkrelæ. Men nummerpladelyset virker nu ikke. Det har virket, men nu virker det ikke.
Der er strøm fra batteriet, det er tjekket. Den modstand der er til nummerpladelyset bliver meget hurtigt UTROLIG varm, skal den det?
Jeg har prøvet at sætte strøm direkte til nummerpladelyset, der skete heller intet.

Jeg vil være ked af at købe et nyt nummerpladelys til 400 kr, hvis det nu ikke er det der er i vejen. Så har I forslag til hvad der kunne være galt?

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med Rizoma nummerpladelys
  • #1   5. jul 2009 Hej Mads.

Det er næsten 100% sikkert at lodningen til en af ledningerne i nummerpladelyset er knækket. Du kan sikkert trække en af ledningerne ud af "kassen". Men der er garanti på, så du går bare tilbage til forhandleren og klager. De ved godt at det sker, for det sker på næsten alle sammen.

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#2   5. jul 2009 Det er da træls hvis det er det. Har kødt det i udlandet, så det er desværre ikke sådan lige at få byttet. Det er ikke noget man kan lave selv?

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#3   5. jul 2009 Har lige kigget nærmere på det og det ser altså ud som om lodningere er ok og jeg kan heller ikke trække en af ledningerne ud af kassen.

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#5   5. jul 2009 Jeg kører på en Z750 08.

Ja jeg har vendt plus til plus og så fremdeles og modstanden virker også fint.

Er der en måde man kan kontrollere om modstanden virker? Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal finde ud af om det er LED´en eller modstanden der er defekt?

Det har ikke noget med blinkrelæet at gøre, det er skiftet.

• #7   5. jul 2009 Du skal ikke bruge nogen modstand til dt nummerpladelys, af med den, så virker det sikkert igen.

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#8   5. jul 2009 Det har jeg, det er også et LED nummerpladelys. Det har virket tidligere, men nu virker det pludselig ikke. Jeg har også prøvet at koble det til udenom modstanden, men det kom heller intet lys.

• #9   5. jul 2009 Der SKAL bruges modstande til LED belysning, medmindre producenten har indbygget det i produktet. En lysdiode skal bruge omkring 2-3 volt, derfor kradser den af hvis den får 12 volt. Til forskel fra LED-blinklys så skal modstanden sidde i serie.

Der sidder også en modstand i serie på LED-blinklys, men den skal også have en modstand parallelt hvis man bruger et almindelig blinklysrelæ for at kompensere for det meget lave strømforbrug en lysdiode har.

• #10   5. jul 2009 Ja så er det nok stået af, sådan noget Rizoma gejl er ikke altid det mest stabile. Jeg er selv på mit nummerpladelys nummer to.

• #11   5. jul 2009 Jeg har også problemer med mit nummerpladelys på min Rizoma nummerpladeholder.

For det meste virker det, men så er der dage, hvor der enten kommer et meget svagt lys eller slet ikke noget. Ledningerne ser ud til at være fastgjorte, men jeg har ikke kigget nærmere på lodningerne.

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#12   5. jul 2009 Så Jan, hvis den ved et uheld har fået sendt 12 volt igennem sig, så er LED´en stået af?

Nu spørger jeg sikkert dumt, men sætter man ikke modstanden det samme sted som hvis man har den til blinklys?

Nogen der ved hvor man billigst kan købe en ny Rizoma nummerpladelys? Eller evt. har et alternativ, som ikke kræver den store modificering?

• #13   5. jul 2009 Mads> Jeg er sikker på at Rizoma har indbygget en modstand, da alt deres udstyr er beregnet til 12 volt.

Til LED-blinklys sætter man modstanden hen over de to ledningen til blinket. Hvis du blot skal koble en lysdiode på 12 volt, skal man sætte den mellem den ene af ledningerne til lysdioden.

• #14   5. jul 2009 Er det ikke muligt selv at skifte pæren eller lodde, hvis det er problemet? Skruerne ser rimelig standard ud, og det ser ikke umuligt ud, som det ellers er tilfældet med Rizomas blink.

• Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

#15   5. jul 2009 Jan - Jeg tror at der skal være en modstand imellem, den sidder ihvertfald på standard. Men den er ikke direkte indbygget i lampen.
    Men har du andre ideer til hvorfor den ikke vil lyse?

Kim, umiddelbart ser det ikke ud som om man kan skille den ad og selv komme til at rode med LED´en

• #16   6. jul 2009 Man kan ikke skille rizoma nr.pladelys ad. Jeg har været ved at prøve på nogen kundecykler, hvor det alligevel skulle skiftes på reklamationen. Det gik ikke for godt smiley

Kommentér på:
Problemer med Rizoma nummerpladelys

Annonce