2.233 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Problemer med Rizoma nummerpladelys Problemer med Rizoma nummerpladelys
Jeg har monteret en Rizoma nummerpladeholder. Mine LED-blinklys virker perfekt, med et Rizoma blinkrelæ. Men nummerpladelyset virker nu ikke. Det har virket, men nu virker det ikke.
Der er strøm fra batteriet, det er tjekket. Den modstand der er til nummerpladelyset bliver meget hurtigt UTROLIG varm, skal den det?
Jeg har prøvet at sætte strøm direkte til nummerpladelyset, der skete heller intet.
Jeg vil være ked af at købe et nyt nummerpladelys til 400 kr, hvis det nu ikke er det der er i vejen. Så har I forslag til hvad der kunne være galt?
Mads
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 27
Det er næsten 100% sikkert at lodningen til en af ledningerne i nummerpladelyset er knækket. Du kan sikkert trække en af ledningerne ud af "kassen". Men der er garanti på, så du går bare tilbage til forhandleren og klager. De ved godt at det sker, for det sker på næsten alle sammen.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
apr 2008
apr 2008
Ja jeg har vendt plus til plus og så fremdeles og modstanden virker også fint.
Er der en måde man kan kontrollere om modstanden virker? Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal finde ud af om det er LED´en eller modstanden der er defekt?
Det har ikke noget med blinkrelæet at gøre, det er skiftet.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
apr 2008
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Der sidder også en modstand i serie på LED-blinklys, men den skal også have en modstand parallelt hvis man bruger et almindelig blinklysrelæ for at kompensere for det meget lave strømforbrug en lysdiode har.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
For det meste virker det, men så er der dage, hvor der enten kommer et meget svagt lys eller slet ikke noget. Ledningerne ser ud til at være fastgjorte, men jeg har ikke kigget nærmere på lodningerne.
apr 2008
Nu spørger jeg sikkert dumt, men sætter man ikke modstanden det samme sted som hvis man har den til blinklys?
Nogen der ved hvor man billigst kan købe en ny Rizoma nummerpladelys? Eller evt. har et alternativ, som ikke kræver den store modificering?
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Til LED-blinklys sætter man modstanden hen over de to ledningen til blinket. Hvis du blot skal koble en lysdiode på 12 volt, skal man sætte den mellem den ene af ledningerne til lysdioden.
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
apr 2008
Men har du andre ideer til hvorfor den ikke vil lyse?
Kim, umiddelbart ser det ikke ud som om man kan skille den ad og selv komme til at rode med LED´en
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 27
Problemer med Rizoma nummerpladelys