{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

strålerør på suzuki SV650 {{forumTopicSubject}}

hej.

Syntes min maskinen var begyndt at gå elendigt på literen. (ca. 10-11 km/l) så havde den på rullefelt og hos mek. han kunne se at der var sat jet-kit på, og at mine strålerør var begyndt at blive lidt slidte. Han anbefalede at jeg satte originale nåle i, da det var forholdsvis billigt. men at hvis jeg skulle have skiftet strålerør, ville det nok blive lidt mere peppert. Han kunne desværre ikke engang komme med en ca pris.

hvordan kan det være at det er så besværligt at skifte strålerør? Og nogen der selv har haft deres skiftet, som kan komme med en ca pris?

Og hvor meget bedre blev jeres brændstofforbrug af det?

Hilsen Ian.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  strålerør på suzuki SV650
  • #1   8. jul 2009 Jetkit er noget lort fordi nålene er hærdede så de er meget stærkere en styrerne, så af med det skidt

• #2   8. jul 2009 Du kan tjekke priser hos onlineparts.dk

• #3   8. jul 2009 ja. han sagde det ville hjælpe noget på det at sætte originale i. men ville aldrig blive helt godt, medmindre jeg også skiftedestrålerørne.

Nogen der ved hvad det koster? evt noget man kan lave selv hvis man har hænderne skrueet rigtig på?

• #4   8. jul 2009 Normalt kan de ikke skiftes men ved dog at dot e i haslev kan gøre det ved hjælp af en ny teknik.

Mikael

• #5   8. jul 2009 På min kan de vidst skiftes.. fik også en pris.. men hold da op de koster.. :-S kan ikke huske prisen helt præcis..

• #6   8. jul 2009 Til en GSX 600 F koster 4 strålerør 2800,- gode danske kroner

• #7   8. jul 2009 hørt lidt forhandlere rundt omkring, og de er meget uenige om originalt eller om dynojet kit er det bedste. Hvad ville i anbefale i forhold til pris, km/l og slid på maskinen og strålerørne?

• #8   8. jul 2009 Jet-kit er med hærdede nåle som man er total idiot hvis man tror det er bedre end de originale mht økonomi, hvis man skal sætte andre nåle i SKAL det være ikke hærdede nåle

• #9   8. jul 2009 det var dot e i haslev der sagde at det ville være det bedste, især til den leo vince udstødning jeg havde. hvorimod at holtung Mc anbefalede de originale.

Jeg er mest ude på at presse flest km/l ud af maskinen. og vil gerne gå på kompromi med lidt effect.

• #10   8. jul 2009 Der har lige været gruppekøb af strålerør på et andet forum hvor jeg hænger ud.

Der blev indkøbt hos http://www.allensperformance.co.uk og til Yamaha FZR 1000 og YZF 750. Inden rabat var prisen 12 engelske pund pr. rør ( ca. en hundred-mand ).

Hvis strålerørerne er lige så lette at skifte på din som på f.eks FZR 1000 og du kan gøre det selv burde hele operationen kunne gøres for en rimelig penge.

• #11   8. jul 2009 hørt at de desværre skulle være noget møg at skifte. dot e, pralede af at de var de eneste i danmark der kunne skifte til min model. Men både holtung og P.C motorcykler snakkede om at de kunne gøre det for rimelige penge.

Hørt en masse forskelligt om udskiftning af strålerør. nogen siger at man køber et sæt med en masse rør i, og skal skifte dem en for en for at se hvilken der fungere bedst. andre siger at det er nogle rør som snak køles, mens kaburatoren skal varmes, for at få dem ud. osv.

Hvad passer?

Nogen der har erfaringer med at skifte til en SV650?

• #12   9. jul 2009 En hurtig gang Googleri tyder på at du har ret i, at de ikke er så lette at skifte på kaburatorerne på din cykel.

Nej, normalt vil man ikke prøve sig med en bunke forskellige strålerør. Typisk vil man sætte nye i der er fuldstændig tilsvarende de originale. Du tænker nok på hoveddyser eller noget i den stil.

• #13   9. jul 2009 Okay. super.

Skal den indstilles elle noget specielt efter at man har sat nye strålerør i, evt rullefelt? eller skal de bare skiftes?

• #14   9. jul 2009 Den skal da helt klart rulles.

• #15   9. jul 2009 og præcis hvorfor vil du have den på rullefelt?

Hvad skal denne kunne fortælle efter en udskiftning?
    kan det fortælle om noget der skal udbdres/indstilles?

• #16   9. jul 2009 Hvis du får skiftet strålerør, bibeholder dine nuværende nåle og der ikke har været kompenseret for slitage via div. ændringer af indstillinger på karburatorer, så kan du undvære en omdysning. Altså forudsat at karburatorerne var dysset korrekt ind inden du startede med at få problemer. Og det ved du formentlig ikke om de var.

Hvis du går tilbage til helt standard setup mht. nåle og dyrerør, og du kender fabriksindstillingerne (de kan nok let slås op) så er du godt nok hvor cyklen oprindeligt startede, men der er så ikke lavet et setup der passer til det udstødningsanlæg du kører med og desuden er de indstillinger karbs. kommer med fra fabrikken ikke altid de mest optimale. Kan ofte forbedres.
    Ændringerne behøver ikke at udgøre mere end f.eks en shim under låseringen i hver original nål men det er sådanne ting en dygtig mekker med et rullefelt og en gastester eller bredbåndslambdasonde kan se.
    Det kan også laves med fornuftigt resultat uden rullefelt hvis du finder den rigtige person, men nu hvor du jagter det absolut bedste setup mht. km/l, så er rullefelt og dygtig operatør da bestemt at anbefale.

Der er iøvrigt ligesom gået sport i at rakke ned på div. jetkits. Der er også tonsvis af eks. på strålerør der er slidt ovale med standard nåle. Og der er masser af eksempler på cykler der både kører bedre og længere på literen ( bla. min egen cykel) med jetkit, ligesom der er eks. på cykler hvor det ikke rigtig giver noget.

• #17   9. jul 2009 Husk øvrigt at der også kan være andre årsager til den dårlige benzinøkonomi. Bare lige så du ikke glemmer at gennemgå din cykel for andre mulige fejl.

• #18   9. jul 2009 Ja der er svaret :-))

Kommentér på:
strålerør på suzuki SV650

Annonce