1.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skiftning af bremser Skiftning af bremser

Hej alle derude...
Jeg har fået fat i en gammel Honda 400cb, og har aldrig haft cykel før, så er total grøn på området, men syntes ikke at den bremser godt nok, det "piver/hyler" fra forbremsen når den bliver brugt. Men er der noget man skal være opmærksom på eller er det bare lige til at gøre, hvor skal man købe delene eller er det lige meget om det foreks. er købt ved T-Hansen eller er det bare noget bras


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiftning af bremser
  • #2   10. jul 2009 hvis den hyler og piver fra forbremsen, så er det måske fordi dine klodser er slidt helt ned og du bremser metal mod metal. Det er noget rigtig skidt og ødelægger dine skiver! MHT. nye klodser, så ved jeg ikke om man kan få sinter metal klodser til din maskine, men det giver i hvertilfælde en øget bremse ydelse i forhold til almindelige klodser. Hvis du ikke har prøvet at skifte sådan nogen klodser før, skulle du måske pare op med en der har prøvet det før den første gang, så han kan vise dig hvordan man gør. håber ikke dine skiver er helt ødelagt, for så bliver det halvpebret! smiley Held og lykke!

  • #3   10. jul 2009 T-hansen bremseklodser er et no-name produkt. Lad dem være.
    Her er siden du skal bruge:
    www.davidsilverspares.co.uk/
    Der kan være meget galt. Men nye klodser, stålslanger og evt nye pakdåser i kaliberen. Og så skal glidestængerne renses for ir og smøres med fedt.
    Hvis din udluftningsskrue også sidder fast eller er drejet rundt kan de også hjælpe med det:
    www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_3297/

    Om de har stålslange må du lige skrive til dem om. De svarer gerne på mail.
    Hedder "braided brake hose"


  • #4   10. jul 2009 Kanon tak skal i have, Havde heller ikke forventet at T-Hansen var ok

  • #5   11. jul 2009 Hvis der er tale om en CB 400 F, altså en 4-cylindret, kan du ikke forvente den store bremseeffekt. Honda var helt klart først med blokerfri bremser i 70'erne. Blot var det ikke tilsigtet!

    Men som nævnt, et sæt gode klodser, EBC, Ferodo, Vesrah, eller SBS, en total rengøring af reaktionsarmen, så der er fri bevægelighed, rensning af kaliberen, med nye o-ringe og en stålarmeret bremseslange.
    Så kan du ikke gøre mere!


  • #6   11. jul 2009 PS
    "Hyleriet" skyldes formentligt, at der ikke er kobberfedt BAG på klodserne. Derved kommer de i resonans under bremsning og dette giver de fine DSB hyl fra bremserne!


  • #7   11. jul 2009 Kasper k. der er ikke o-ringe i kaliberne, men derimod Firkant ringe. Det er derfor at stemplet trækkes lidt tilbage efter opbræmsning. Ikke for at belærer dig om tingene, men for at andre ikke bare finder en hvilken som helst gummi o ring og tror at det er det samme.
    Hvis du IKKE ved hvad du laver, så få profesionel hjælp. Det er DIT liv og måske andres, du sætter på spil..


  • #8   11. jul 2009 Sidste linie var til Henrik K.
    smiley


  • #9   11. jul 2009 Jeg er helt enig i ovenstående indlæg - Jesper må være facit på dette område smiley

    Men er der ikke indspektionsdæksler på kaliprene? I så fald er det da hurtigt at se om klodserne er OK, og om de bare skal smøres med lidt fedt, inden du bestiller klodser, skiver osv.


  • #10   13. jul 2009 Syntes at klodserne ser fine nok ud, men har ikke lige fået den skilt ad endnu, og ja burde jo nok få en professionel til det, men det lærer jeg jo ikke noget af,

Kommentér på:
Skiftning af bremser

Annonce