{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Antal KM / DÆK {{forumTopicSubject}}

hey MG.

har lige en diskusion med den "gammel" han køre HD og mener en kæde kan køre en masse km.

har snakket med folk ang. skift a kæde. de siger at en ny kæde kan køre ca. 12000-15000 km.

kan vrikke med kæden midt på ca 15 mm i alt og bagerst tandhjul kan jeg rykke kæden lidt tilbage... så hva vil i mene jeg skal. min bag tandhjul er så småt ved at lave et mere "indhak" i U'et...

Mvh. martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal KM / DÆK
  • #1   22. feb 2006 Nyt kædekit! Men køb en god kvalitet, og vedligehold det, så kan du køre ca 30K, det kunne jeg i hvertfald på min B6

Marck

• #2   22. feb 2006 oki banditten har kørt 30550 km i alt og sikkert kun skiftet en gang.. men hvormange km kan et kædekit holder ca. bare for jeg vil ha ret..

• #3   22. feb 2006 Mellem 2.000 og 50.000km CIRKA.

• #4   22. feb 2006 ok det er bare fint... kender i så også et sted man kan få det billig fra. for- og bagtandhjul + kæde selvfølelig... udover MC-Nøglen måske...

• #6   22. feb 2006 Mit på min sv fik jeg skiftet ved 12000 service... det kom sig af at når jeg accellererede(?) kom det i bølgende form
    meget vuggende

• #7   22. feb 2006 Kan kun sige... Skift i tide...
    Har prøvet at kæden sprang, under fuld accelration på min gamle Mille. Det er ikke nogen særlig sjov fornemmelse, der skete utroligt nok ikke noget. Andet end jeg lavede et hul i asfalten, og kæden viklede sig om blinklyset. Uden at anrette skade... Så jeg har lige bestilt kit til Busaén, så jeg har det liggende.

• #8   22. feb 2006 Som Ronni siger, så skift hellere i god tid. Det kan komme til at koste rigtig dyrt hvis du lige glemmer at passe det. Jeg fik at vide af min mekaniker at hvis man passede et kædekit godt kunne man sagtens køre 12-14.000km på det. Uden at passe det ville det højest holde ca 6000km mente han. Men hvem passer ik på sin ged!? Jeg har hørt man kan smadre motoren også hvis sådan en kæde knækker under høj fart. Men det må du så ik hænge mig op på... smiley

~Nordskov

• #9   22. feb 2006 det er bare i orden Nordskov...

tak for alle svarene.
    men for at passe på kæden er det så ikke bare at man skal smøre den hele tiden når det er ved at være tid til det.

• #10   22. feb 2006 12.000-18.000 km er Ok for et kæde-kit. Når det bliver slidt skal man dog lige være opmærlsom på, at man smider nogle heste i det. Har en bekendt der fik ca. 6 hk mere på dækket, da han skiftede kæde-kit. Bare en overvejelse.
    www.theducklings.dk

• #11   23. feb 2006 mit kit har kørt ca. 10.000 af gangen, og bruger "bare" det originale type. Men skal snart have en elektrisk smøredims, for det er sku træls at skifte kittet hvert år, og huske at smøre skidtet hvergang jeg har kørt. specielt når vejret har velsignet os med vand til græsset. har tidligere brugt en scottoiler, men snupper en el-dims næste gang.

Kommentér på:
Antal KM / DÆK

Annonce