1.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Problemer med GSXR igen.. Problemer med GSXR igen..

Hej alle.

Så er der igen en lille smule problemer med min cykel.

Det er en GSXR 400 fra 90.

Når jeg kører trækker den fint lige i starten, men efter en ti minutters tid begynder den at blive underlig. Hvis jeg stopper i et kryds går den ud, og den kan slet ikke trække ordenlig før 8000 omdr.

Kan det passe at det bare er fordi den ikke er varm nok?

Og kan det passe at jeg skal køre godt til i det meste af en time bare for at få temperaturmåleren op i det hvide felt?

Kan det måske være en indstilling den trænger til? Og hvad vil en sådan koste?

Og sidste spørgsmål: Hvor lang tid skal man køre med choker efter man har tændet den? Jeg plejer bare at slå den fra efter et par minutter. Er det ok?

Håber i vil hjælpe, Vh Anders.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med GSXR igen..
  • #1   24. jul 2009 hmmmm det med chokeren lyder fint, at du slukker den efter et par minutter... drukner den får for meget benzin og derfor går ud måske ??

• #2   24. jul 2009 Næste gang den gør det, så prøv at stop motoren, og luk tankdækslet op, for at høre om der er undertryk. Det er en meget typisk fejl.

• #3   24. jul 2009 Okay.

Hmm, det virker bare mærkelig, for jeg kan godt holde liv i den hvis bare jeg giver lidt gas.

• #4   24. jul 2009 Prøv det.
    Det kan give præcis de symptomer du beskriver.

• #5   24. jul 2009 Okay, der går bare en slange op fra tanken og ned i kronrøret, men det kan selvfølgelig være at den er stoppet. Det prøver jeg lige(:

• #6   24. jul 2009 Har du set efter om den har et skidt tændrør?

Det lyder for mig, lidt som om den går på tre ben. Min gamle gix 400 havde også tendens til det, indtil jeg skiftede dem- og det er trods alt samme motor.

Ud med tændrørene, og se om de er sorte.

• sren h
    sren h Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   24. jul 2009 hej hvis den er med vakumbenzinhane kan det være membranen der er utæt

• #8   24. jul 2009 Det var ikke det med tanken. Men jeg mærkede lige på forrørene, og det var tydeligt at de tre blev varme før det sidste. Hvad er proceduren så? Skal jeg bare starte med at skifte tændrør, eller skal den have turen med rensning af karburator?

Vh Anders

• #9   24. jul 2009 Ud med tændrørene og se om de er ens i udseende. Hvis ikke de er ens er forholdene ikke ens for alle rør og den vil køre/gå ujævnt. Hvis der er et rør der ikke duer er der forskellig ydelse på hver cylinder og igen går den ujævnt. 4 nye rør af den korrekte slags evt et nyt luftfilter, så tror jeg dit problem er løst. Læg evt nogen gode close up billeder af spidsen af tændrørene op her så vi kan se farven og tilstanden. Billederne skal tages i profil hvis man skal kunne se noget rigtgt.
    mvh Allan.

• #10   25. jul 2009 Okay, jeg har lige købt nye tændrør og så prøver jeg at rense luftfilteret. Hvis det ikke hjælper må jeg jo nok desværre ud i en justering af karburatorer.

Ved i hvad sådan noget koster? Og ville det være en ide at få justeret ventilerne nu jeg er i gang?

Og mange gange tak for hjælpen!
    /Anders

• #11   25. jul 2009 Alt der ikke er som det skal være, skal selvfølgelig rettes så de specifikationer som fabrikken foreskriver overholdes. Hvordan så de tændrør ud? Var de alle ens? Og hvad var farven?

• #12   25. jul 2009 Husk hvis det er tændrør med konisk sæde skal de kun spændes 1/8 omgang og hvis det er "almindelige" sæder så 3/4 omgang fordi skiven skal presses sammen.

• #13   25. jul 2009 Okay. Jeg har ikke haft dem ude endnu, det regner jeg med at gøre i aften, så lægger jeg lige et billede op.

Hmm, den med sædet har jeg aldrig helt forstået. Altså 1/8 fra de rører topstykket?

• #14   25. jul 2009 Hmm, det var ikke det alligevel, men efter længere tid kunne jeg konstatere at det er en tændrørshætte den er gal med. Så nu er jeg bare bitter over at butikkerne først åbner mandag... Tak for hjælpen, jeg har vidst fået svar på alle spørgsmål nu(:

Vh Anders

Kommentér på:
Problemer med GSXR igen..

Annonce