{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Bøvl med blink lys. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg bøvlet meget med mine nye LED blinklys, men nu virker de endelig. NÆSTEN!!! Problemet er nu de lyser meget svagt når mc'en er slukker eller står i tomgang. Kun når der kommer lidt omdrejninger på lyser de fint, men lyset ligesom dirrer! Der er mont. 4 stk LED fra louis, 1 stk. ledrelæ og 2 stk. modstande på de bagerste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med blink lys.
  • #1   4. aug 2009 der skal da vel ikke modstande når du har led relæ?? lyder som om de ikke får strøm nok

  • #2   4. aug 2009 for det første så skal blinklys ikke lyse når mc´en er slukket overhoved for det andet hvad bruger du laderelæet til for det trede så skal du bruge 4 modstande.

    du starter med at sætte de ny blinklys til lige som de gamle der sad der før tar dine modstande og sætter på hver + ledning til blinklysne også virker det


  • #3   4. aug 2009 Køb da et LED blinkrelæ i stedet for alt det modstands pjat

  • #4   4. aug 2009 Ej nu holder i lige op med at forvirre manden.

    Når man køber et LED relæ til blinklys skal der IKKE benyttes modstande OVERHOVEDET. Hvad pokker skulle man så købe det LED blinkrelæ for????

    For det andet. Hvis man benytter originalblink-relæ skal der KUN monteres 2 modstande en til HVER side. De skal rigtig nok monteres så de går fra + til - på hver side. Og ikke i serie.

    Prøv at starte med at fjerne alle modstandene og test det igen.


  • #5   4. aug 2009 Altså på min, var det et nyt relæ(LED-relæ) samt 2 modstande, en i hver side. Så virkede det. Købte bare nogle billige modstande på ebay. Det som Brian skriver, passer altså ikke lige generelt på ALLE mc'er!!!!!!!!
    Snakkede selv med min mekker da jeg var ved at montere dem, han sagde at det er forskelligt fra model til model, hvad der skal til for at det virker.


  • #6   4. aug 2009 Man kan få modstande som bare er plug-in modstande, det var sådan nogle billige nogle jeg købte.

  • #7   4. aug 2009 Det hedder "Wiederstande" på tysk

  • #8   4. aug 2009 Brian !
    Du ved vel godt hvad " i stedet for " betyder ?
    Hvis det er en MC med et alm. 2 eller 3 benet blinkrelæ, så er det da langt det nemmeste med et LED relæ.


  • #9   4. aug 2009 ohøj, er ikke klog på strøm, men havde også led blink på min cykel, forsøgte med et led blinkrelæ, det hjalp ikke, så satte jeg to modstande på, inkl ledblinkrelæ, så virkede skidtet som det skulle

  • #10   5. aug 2009 1. Nu hentydede jeg også mest til hr. Lomborg's post som er noget sludder. Der skal sgi aldrig 4 modstande på.

    2. Samt hvis i læser mandens post: "Der er mont. 4 stk LED fra louis, 1 stk. ledrelæ og 2 stk. modstande på de bagerste." Så er der INDKØBT og monteret "led-relæ"

    3. Så vil jeg stadig påstå at hvis man er nød til at montere modstande SAMT led-relæ, Hvad pokker vil man så med led-relæet?????? Så er det sgi da bare at beholde det relæ man har og smide 2 modstande på. Det virker sgi da på 90 % af alle andre mc'er.



  • #11   5. aug 2009 Har rigtig fået sat en diskussion igang herinde:-) Det er godt!!! Når nu skal i høre - grunden til det fine LED relæ er at jeg som alle andre troede det var nok. Men nu er det såden at når man kun har en blinklysindikator, så er der faktisk behov for modstande ellers ville alle 4 blink blinke samtidigt. Har ladet mig fortælle at det er for at strømmen løber over indikatorpæreren.

Kommentér på:
Bøvl med blink lys.

Annonce