2.441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tilpasning/save/skære i carbon? Tilpasning/save/skære i carbon?

Nogen der har erfaringer med dette?
Har en forskærm der skal afkortes for ikke at gå på min intercooler...
ville selv gå forsigtig til værks med en skæreskive på en vinkelsliber...

kom med jeres erfaringer/input?

mvh Offslow

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilpasning/save/skære i carbon?
  • #1   5. aug 2009 Maler tape over, så minimere du at det flosser.

• #2   5. aug 2009 Det nok ikke nogen god ide at save i den da man risikere at det bliver et dårligt resultat og skævt.

• #4   5. aug 2009 Jeg har ladet mig vide at det afhænger af om det er PU-lakeret eller "resin-bagt" carbon. Førstnævnte er noget pynte-skrammel der let flosser ved bearbejdning, mens sidstnævnte er en integreret komposit, der tåler en hel del postfabrikation...

Håber det hjælper...:-)

• #5   5. aug 2009 Det eneste man skal passe på er at det flosser/splintre, pga det er vævede måtter, og der derfor er nogle store tråde i som kan flosse, men maler tape over det man skære i , og man har ikke større problemer end glasfiber.
    Hvis du bor i nærheden af 6650, så kan jeg ordne det for dig med diamant skive på Ribe amu center.

• #6   5. aug 2009 tak for de mange input... prøver sgu den med malertapen her i weekenden...
    måske en diamantskive...
    tror i man bør lukke det af med lak? efter modificeringen?
    c4 - Ribe amu... der kommer jeg da når jeg laver service der...

• #7   5. aug 2009 Ja du skal lukke det af med lak. da det ikke tåler uv lys.
    Ribe Amu står jo for at uddanne de fleste plastmagere i danmark ( bla kulfiber støbere osv) så de har alt udstyret du skal bruge, og de er ikke nærrige hvis man spørger om de vil hjælpe.

• #8   5. aug 2009 kan jo være jeg må kapitulere også smide den derned... så... har den originale plastskærm der dog er lettere medtaget liggende... den er nemlig modificeret men har en lille revne...

• #9   5. aug 2009 Det bliver jo ikke nødvendigvis dårligt eller skævt :-).... sjov kommentar smiley
    Det kommer jo an på den håndværksmæssige kunnen.

Offslow: der er intet problem i at skære med en 1-1,2 mm skive på vinkelskiberen, ellers brug en dremmel me dskæreskive på, da den er nemmere at lave buer/rundninger med.

• #10   5. aug 2009 skal bare have et lige snit over...så regner det ikke for det store problem... bare ærgeligt hvis skidtet splintrede i første forsøg... så rart og høre fra lidt der har lidt erfaring...

• #12   7. aug 2009 Har med succes brugt vinkelsliber med en helt tynd skive til rustfri, så finpudsning med fil og smergel og evt afslutning med klarlak.

Kommentér på:
Tilpasning/save/skære i carbon?

Annonce