{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.243 visninger | Oprettet:

R2 til H4/H7 konvertering? {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet pære på min gamle suzi og så slog det mig; kan jeg på nogen måde skifte fra den nuværende R2 fatning med 45/40 W til en H4/H7 (kan ikke huske hvilken der har nær/fjern i én?) og dermed få et større udvalg af pærer? Kan jeg bare skifte fatningen, eller kan jeg skifte hele lygten?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R2 til H4/H7 konvertering?
  • #1   26. aug 2009 Det er ikke bare sådan at skifte fatningen ifht parabolen
    find dig en anden lygte som er beregnet til en H4 pære(den med begge dele i smiley

    der er masser af nøgencykler som du kan finde den fra og de fleste er lige brede (store i diameter)
    en gs500 ville jo være et godt bud på en mulighed, så er det bare at lave lidt ledningsarbejde, men mon ikke at du kan selv eller på dtu kan finde en lodde-kirug smiley

    sv650 sv1000 cb600 masser af costum .... etc etc

    dba eller måske her i markedet, alternativt ebay. burde ikke koste dig det helt store

    Sårn ville jeg gøre det smiley
    mvh Lars


  • #2   26. aug 2009 Det lyder godt Lars smiley
    Men dvs. hvis jeg finder en H4-lygte, med fatning, så skal jeg bare kappe de 3 ledninger fra den gamle og lodde på den nye

    Og er der også en separat positionslys-pære på H4-lygter?

    Men jeg må hellere i gang med at trawle brugtmarkeder diverse steder og se om det kan lade sig gøre uden at komme til at koste en formue smiley

    Mvh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   26. aug 2009 Jeg har da en liggende i 7 tommer - typisk den der passer på din cykel.

    Det er med klarglas og H4 fatning, og er vist nok en original SV1000 lygte. Kunne det have interesse?


  • #4   27. aug 2009 Hej Sajmon

    Det lyder rigtig interessant!
    7 tommer lyder rigtigt, skal lige måle efter smiley
    Hvor meget havde du tænkt dig for den?


  • #5   28. aug 2009 Nu har jeg jo gjort lidt i ombygning
    så om det er simpelt eller svært er ved at være lidt svævende for mit vedkomende, men jeg fik pludselig lidt nostalgiske tanker da jeg kom i tanke om min første mc, gsx250es og forlygte pæren smiley

    og min nye 900 Hornet har jo netop en sådan rund ting ...
    - ikke at den kommer til at forblive på ...

    og jo det er bare at prøve sig lidt frem efter ledningsdiagram og en spændingsmåler (multimeter) det kan du helt sikkert

    mvh Lars


Kommentér på:
R2 til H4/H7 konvertering?

Annonce