{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

1400 intruder lader ikke {{forumTopicSubject}}

en af mine venner har fået sådan en fætter i byt , men her til aften begynte den at skyde og kun gå på en cylinder i perioder. og den skulle løbes igang. fandt ud af at med startet motor var batteri spæningen 8v så den lader ikke ,men hvordan finder jeg ud af om det er statoren der er gået .sidder der ikke noget ensretter eller lade ræle som osse kan være fejlen er mest biler jeg roder med så kender ikke fejl søgnings prosedyren på dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1400 intruder lader ikke
  • #1   27. aug 2009 Er du sikker på, at den ikke lader??

    Tror du ikke nærmere batteriet her en sammenklappet celle eller to?

    Når et 12 V batteri lader af, vil det fortsat nærmest fastholde de 12 V spænding, men det vil miste sin evne til at trække strømforbrugere. Hvis det klapper sammen vil både spænding og kapacitet falde.

    Noget helt andet er, at netop placeringen af betteriet på VS modellerne gør, at de faktisk ikke har særlig lang levetid. Det sidder i cyklens laveste punkt, og får af og til mekaniske stød, samtidig med at alt det møg baghjulet smider op havner på batteriet .

    En lille test: Sluk alt lys på cyklen, løb den i gang. Når den går, så tænd lyset og se, om den går ud eller går dårligere. Er det tilfældet, er der en intern kortslutning i batteriet.


  • #2   27. aug 2009 spændningen var så lav at den ikke kunne gniste og gik mega dårlig, men sat vi en lader på mens den kørte gik den fint. men når den er startet burde den så ikke lade over 12 v uanset om batteri er god eller dårligt ?

  • #3   27. aug 2009 Tjo, men det kan du jo ikke måle, hvis batteriet kortslutter det hele:-)

    Tager du den slukkede cykel og måler spænding mellem batteriet plus og stel, skal den give en spænding meget nær 12 V, selv i afladet stand. Gør det ikke det, så smid det batteri over højre skulder og smæk et nyt i - bare et billigt et. Det lever alligevel ikke mere end en sæson eller to i den kværn:-)


  • #4   27. aug 2009 ok nu har jeg lidt og gå ud fra takker for hjælpen

Kommentér på:
1400 intruder lader ikke

Annonce