{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye tændrørskabler?
  • #1   2. sep 2009 Som regel er tændrørshætter og tændspoler designet sådan at man "skruer" tændkablet ind over en stift/skrue og derefter sidder der ofte en aflastning/pakning som spændes udenom kablet.
    Det er meget lige til.

• #2   2. sep 2009 Som Anders siger, men køber du dine tændrørskabler i metermål hos den lokale mekaniker, så er de meget meget billigere, men så er det smart at have en rulle isolerbånd, fordi der så ikke er aflastningsmuffer med. Når du så har sat kablerne i, vikler du isolerbånd om spoleende/tændrørshætteende og et stykke ned på kablet, det virker lige så godt som mufferne og holder fugt helt ude.

Dertil kommer, at du så kan lave kablerne en 5-10 cm længere. Det giver nogle fordele, dels når du skal skille og samle, og dels fordi du så i tilfælde af kabelproblemer kan klipper et par mm af i hver ende, samle igen, i stedet for at skifte kabler.

• #3   2. sep 2009 De nye kabler er nogle NGK kabler med tændrørshætte - de er 50 cm lange.
    Er det bare at sætte kablerne ind i hullerne på de der spændeskruer og spænde dem? Eller skal man 'afisolere' kablerne først?

• #4   2. sep 2009 jeg købte et sæt hos den lokale mc til min kabler som passer til mine spoler de kostede 200-300 der følger clips med og de var 20-30 cm for lange det var bare at lavedem i længde sætte clips på og så sætte dem på plads og så trykke clips på plads

• #5   2. sep 2009 Du klipper dem vinkelret over ved spolen, og så skruer du dem bare på det selvskærende gevind i spolen. Skru så langt du kan med hænderne, ingen værktøj. Kan være en god ide at lave dem den nævnte smule længere end nødvendigt

• #6   2. sep 2009 Perfekt! Tusind tak for hjælpen smiley

• #7   2. sep 2009 Hmm ville nok ikke købe tændrørskabler ved den lokale mekaniker !! For det første skal man være sikker på at de kan levere den rigtige spændning, derud over skal der nye hætter til tændrørene, som skal have den korekte længde og afstand, 1: for lang afstand til tændrøret giver ikke ordenlig forbindelse, 2: for kort afstand, så slutte de ikke tæt. Og at slutte af med at samle det med isolerbånd !! Det ville jeg så nok ikke gøre. Så heller bruge de flere penge på er orginalt sæt.

• #8   3. sep 2009 tak Michael J, du har helt ret
    jeg fatter ikke at mange behandler deres motor som et lokum, sparer for at faa raad til hvad ??? en sund motor er bedre end udstyr som ligner lort, isolerbaand samler fugt da det ikke kan vikles100% og derved opsamles mere fugt inde i selve isolertapen

• #9   3. sep 2009 Jeg kan nu ikke se at der er noget galt i at købe tændkabel i løbende meter og løse hætter. Selvfølgelig skal delene være egnet til applikationen.

Mht afstanden mellem spole og tændrør, er det ikke så kritisk da der er forholdsvis lav dæmpning i de tændkabler der er på markedet i dag, og der er jo allerede forskel ab fabrik på de fleste cykler med 2 tændspoler, hvor den ene spole leverer gnist via 2 korte ledninger til cyl. 2 og 3 og den anden spole leverer til cyl. 1 og 4.

Hvis du bruger ordentlig isolerbånd og lægger det ordentligt bør det ikke give nogen problemer!....Har du prøvet at kigge på dit originale ledningsnet på din motorcykel og i din bil?? - Der er jeg næsten sikker på du finder adskillige meter isolerbånd. smiley

• #10   3. sep 2009 Anders (Kolding)

Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger. Af en eller anden grund er alt teknikdebat hos MC-folket med temmelig stor succes blevet drejet ind i en totalt akademisk betragtningsverden.

Jeg håber da at alle er klar over, at hvis spolen ellers er i orden og pickupperne giver et korrekt timet signal, så handler det udelukkende om, at der er tilstrækkelig ledningsevne og støjdæmpning i selve kablet og at det hele så er samlet ordentligt.

Og hvad isolerbånd angår - tja korrekt lagt og i en bare nogenlunde rimelig kvalitet, så er det langt tættere og sidder bedre fast end nærmest enhver dyr gummimuffe:-)

- men OK - hvis det er det man vil, så kig på de superteoretiske betragtninger, der ikke har nogen som helst betydning og betal hvad stumperne koster - det er ikke mine penge:-)

• #11   3. sep 2009 Nu er de nye kabler af en bedre kvalitet end de originale og de er MED tændrørshætte, så jeg skal ikke lave noget hurlumhej der. Det eneste der kan blive tale om er at afkorte kablerne så de har samme længde som de originale.

• #12   4. sep 2009 tag ud til en autoophugger og tag fra de gamle biler, saa faar du dem nok helt gratis og med haetter paa, held og lykke

Kommentér på:
Nye tændrørskabler?

Annonce