1.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Generator eller laderæle?? Generator eller laderæle??

Hej Venner

Jeg har en kawasaki zxr 400 fra 91. Den er i den seneste tidspunkt begyndt ikke at kunne starte.
(Har fået lavet service på den sidste sommer med nye tændrør)

Jeg fik skiftet batteri på den for en mdr siden og derefter virkede det fint, men nu gider den ikke igen. Batteriet har det fint, men det virker som om at batteriet ikke bliver opladt, ved en lade test.

Nogen der har erfaringer, eller ideer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator eller laderæle??
  • #1   13. sep 2009 ja find i din bog hvad den skal smide ud nede ved generatoren og før lade relæet så kan du se om det er din generator eller det er dit lade relæ

• #2   13. sep 2009 Ja, og gør så lige det allersimpleste først.

1: Start og løb dyret op til 4-5000 omdrejninger. Mål spænding mellem batteriets poler - påmonteret. Du skal finde en 14 måske 15 V.

Er det tilfældet er begge dele OK!

2: Er der en strøm på mere end 0,2-0,5 mikroampere mellem batteriets minus og den afmonterede stelforbindelse, så har du en kortslutning.

Jeg ville begynde her, Ellers risikerer du jo bare at løse et ikke eksisterende problem.

Det kan jo også være, at du bare trænger til et nyt batteri:-)

• #3   13. sep 2009 takker for jeres hurtige svar..

Knud>> batteriet er lige blevet skiftet sidste mdr?

• #4   13. sep 2009 Sedat A:

Hvis batteriet ikke kan holde strøm, og det bliver ladet rigtigt og du ikke kan måle en kortslutning mellem afgangsforbindelsen (cykens stelkabel) og batteriets minus i slukket tilstand, ja så er batteriet sølle.

Altså - man får af og til et dårligt batteri - jeg har set batterier med en uges levetid og batterier med 6-8 års levetid:-)

Gå nu den nemme vej først, ladespænding, kortslutning, vær sikker på, at der ikke er kortslutninger, før du begynder på de andre ting.

Jeg vil blive ret overrasket, hvis du ikke finder fejlen herunder. Har du en fejl ved generator eller laderelæ, vil det vise sig allerede her. Kan du måle en ladespænding mellem f.eks 13,5 og 15 V, så er generator og relæ OK! Så er der kun kortslutning og sølle batteri tilbage:-)

Kommentér på:
Generator eller laderæle??

Annonce