1.287 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Generator eller laderæle?? Generator eller laderæle??
Hej Venner
Jeg har en kawasaki zxr 400 fra 91. Den er i den seneste tidspunkt begyndt ikke at kunne starte.
(Har fået lavet service på den sidste sommer med nye tændrør)
Jeg fik skiftet batteri på den for en mdr siden og derefter virkede det fint, men nu gider den ikke igen. Batteriet har det fint, men det virker som om at batteriet ikke bliver opladt, ved en lade test.
Nogen der har erfaringer, eller ideer??
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
1: Start og løb dyret op til 4-5000 omdrejninger. Mål spænding mellem batteriets poler - påmonteret. Du skal finde en 14 måske 15 V.
Er det tilfældet er begge dele OK!
2: Er der en strøm på mere end 0,2-0,5 mikroampere mellem batteriets minus og den afmonterede stelforbindelse, så har du en kortslutning.
Jeg ville begynde her, Ellers risikerer du jo bare at løse et ikke eksisterende problem.
Det kan jo også være, at du bare trænger til et nyt batteri:-)
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1
Knud>> batteriet er lige blevet skiftet sidste mdr?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Hvis batteriet ikke kan holde strøm, og det bliver ladet rigtigt og du ikke kan måle en kortslutning mellem afgangsforbindelsen (cykens stelkabel) og batteriets minus i slukket tilstand, ja så er batteriet sølle.
Altså - man får af og til et dårligt batteri - jeg har set batterier med en uges levetid og batterier med 6-8 års levetid:-)
Gå nu den nemme vej først, ladespænding, kortslutning, vær sikker på, at der ikke er kortslutninger, før du begynder på de andre ting.
Jeg vil blive ret overrasket, hvis du ikke finder fejlen herunder. Har du en fejl ved generator eller laderelæ, vil det vise sig allerede her. Kan du måle en ladespænding mellem f.eks 13,5 og 15 V, så er generator og relæ OK! Så er der kun kortslutning og sølle batteri tilbage:-)
Generator eller laderæle??