1.528 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Wankel motor? Wankel motor?
Hejsa venner,
Jeg mener at have hørt om en motorcykel med wankel motor, men da en af mine kammerater nu lige har spurgt mig, kommer jeg i tvivl.
Findes det?
Røssi
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Marck
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Og et tysk mc mærke lavede en lille mc
Men ingen var suces
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Suzuki RE5, Sachs, Hercules W2000, Van Veen OCR1000. Norton Rotary
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
http://www.suzukicycles.org/RE5/RE5-Rotary.shtml
Der står i hvert fald lidt om Suzuki's forsøg og lidt om motoren generelt
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
JPS Norton-en havde da en rimelig fornem racehistorie i de tidlige 90er med fornuftige resultater i IOM TT og BSB....
Mener da den vandt et år i enten TT eller BSB (Britisk Superbike)
Og med fordums helte som Haslam, Hislop og Moodie ved roret.
Er wanklens problem ikke bare at den bruger meget brændstof, problemmer med paknig/tætning og at den ikke løser opgaven bedre end den goe gamle Ottomotor og der derfor ikke har været andre end Mazda der har gidet ofre udviklings yen på den. (tidlige gad NSU, tror suzuki, Mazda, Van Veen, osv brugte/købte NSU rettigheder/viden)
Den her kendte jeg ikke FEEEEEEEED!
http://www.der-wankelmotor.de/Fahrzeuge/Fahrzeuge-VAZ-LADA/fahrzeuge-vaz-lada.html
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
Typically, it is more difficult (but not impossible) to make a rotary engine meet U.S. emissions regulations.
The manufacturing costs can be higher, mostly because the number of these engines produced is not as high as the number of piston engines.
They typically consume more fuel than a piston engine because the thermodynamic efficiency of the engine is reduced by the long combustion-chamber shape and low compression ratio.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
Morten: problemet har altid været tætningen på toppen af rotorene, men mazda hævder, at med den teknologi de bruger i deres rx-8 skulle problemet være løst?
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
det er derfor at der i alle wankel motore idag, er støbt DKW inden i
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 209
---Bager---
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 127
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Det der med at Wankel er noget skrammel passer nu ikke helt, der er mange politicykler der har kørt med fyld røg i over 100.000 miles. Olien bliver leveret af en lille pimpe, der er drevet af excentric-akslen. For at då en wankel til at holde ekstra, bliver der fræst ud og lagt megasil i deplicamant sporet. det giver mindre modstand. Det der er det fede ved wankel er at man kan rive over 200 hk ud af hvad der svarre til en 600ccm'er.
Kik ind på http://www.jpsnorton.com/ , det er toppen af racercykkel i 90'erne.
MVH
DP
Wankel motor?