Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wankel motor?
  • #1   7. mar 2006 Det findes, dog kan jeg ikke huske hvem der lavede en men blot at jeg læste om en for nogle år siden, tror det var i TN. Den kom dog aldrig til at fungere ordentligt og gik hurtigt ud af produktion.

Marck

• #2   7. mar 2006 Googlede den lige. Det var en Norton rotary

• #4   7. mar 2006 Ja ja der har været flere mærker, bla. Suzuki kom frem i 1974 eller 1975 og Vanveen Hollandsk mcmærke
    Og et tysk mc mærke lavede en lille mc
    Men ingen var suces

• #5   7. mar 2006 Der findes ialt 5 fabrikater med Wankel motor.
    Suzuki RE5, Sachs, Hercules W2000, Van Veen OCR1000. Norton Rotary

• #7   7. mar 2006 Er der nogen wankel-eksperter her ? Jeg har op til flere gange forgæves at finde smøringsprincippet i en wankel forbrændingskammer. Hvordan i h...... for de smurt den trekantede "stempel"????? der er jo kammer for blandningskammer for hver hulrum i stemplet (3 af slagsen), og hvis der ikke er olie i benzinen som på en to takter så fatter jeg det simpelthen ikke!!!!

• #8   7. mar 2006 Jeg tror vist at grunden til at det ikke er alt for medgørelig på en motorcykel er, at motoren udvikler en del varme, kontra alm. cylinder motor og derfor ikke var at foretrække. Men er ikke helt sikker.

http://www.suzukicycles.org/RE5/RE5-Rotary.shtml
    Der står i hvert fald lidt om Suzuki's forsøg og lidt om motoren generelt

• #9   7. mar 2006 Mark du er hård smiley har vist husket dem alle

JPS Norton-en havde da en rimelig fornem racehistorie i de tidlige 90er med fornuftige resultater i IOM TT og BSB....
    Mener da den vandt et år i enten TT eller BSB (Britisk Superbike)
    Og med fordums helte som Haslam, Hislop og Moodie ved roret.

Er wanklens problem ikke bare at den bruger meget brændstof, problemmer med paknig/tætning og at den ikke løser opgaven bedre end den goe gamle Ottomotor og der derfor ikke har været andre end Mazda der har gidet ofre udviklings yen på den. (tidlige gad NSU, tror suzuki, Mazda, Van Veen, osv brugte/købte NSU rettigheder/viden)
    Den her kendte jeg ikke FEEEEEEEED!
    http://www.der-wankelmotor.de/Fahrzeuge/Fahrzeuge-VAZ-LADA/fahrzeuge-vaz-lada.html

• #10   7. mar 2006 There are some challenges in designing a rotary engine:
    Typically, it is more difficult (but not impossible) to make a rotary engine meet U.S. emissions regulations.

The manufacturing costs can be higher, mostly because the number of these engines produced is not as high as the number of piston engines.

They typically consume more fuel than a piston engine because the thermodynamic efficiency of the engine is reduced by the long combustion-chamber shape and low compression ratio.

• #11   7. mar 2006 mazda vandt også le mans et år med en wankel!

Morten: problemet har altid været tætningen på toppen af rotorene, men mazda hævder, at med den teknologi de bruger i deres rx-8 skulle problemet være løst?

• #12   7. mar 2006 I mangler bare lige opfinderen af Wankel motoren DKW..
    det er derfor at der i alle wankel motore idag, er støbt DKW inden i

• #13   7. mar 2006 Hvis i vil se en MC med Wankel-motor "LIVE" så skal i besøge Hedebocamping ved Sæby, jeg mener han har en Suzuki og en Norton med Wankel(dog uden at være helt sikker)

---Bager---

• #14   21. mar 2006 NEJ wankelmoteren har aldrig virket! ikke ret lang tid ihvertfald Mazda rx7 og rx8 er et godt eksempel på dette. hvis de havde virket havde stempelmotoren ikke eksisteret mere. alle køretøjer med wankelmotor der er lavet har mest været lanceret som forsøg. deriblandt Suzuki re5/ skod, nsu ro80 og diverse mazdaer.

• #15   10. maj 2007 Hej

Det der med at Wankel er noget skrammel passer nu ikke helt, der er mange politicykler der har kørt med fyld røg i over 100.000 miles. Olien bliver leveret af en lille pimpe, der er drevet af excentric-akslen. For at då en wankel til at holde ekstra, bliver der fræst ud og lagt megasil i deplicamant sporet. det giver mindre modstand. Det der er det fede ved wankel er at man kan rive over 200 hk ud af hvad der svarre til en 600ccm'er.
    Kik ind på http://www.jpsnorton.com/ , det er toppen af racercykkel i 90'erne.

MVH
    DP

Kommentér på:
Wankel motor?

Annonce