Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kam vinklen på Cb 750?
  • #1   26. sep 2009 Claus: tror du tænker på en bil. 4 knaster og et sæt platiner. En cb 750 har en knast, og 2 sæt platiner.

Den skal stilles til 190 grader +/- 5 grader
    Og den skal gå med så stor vinkel som muligt. Det giver tændspolerne mere tid til at "lade op"

• #2   26. sep 2009 (link fjernet)

Der er mange sider men hvis du har google toolbar, kan du søge på: dwell

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #3   27. sep 2009 Du stiller bare platin afstanden på 0,4 mm der hvor de er mest åbne, bagefter stiller du bagpladen så de åbner på F mærket, herefter stiller du cyl 2+3 den har sin egen lille bagplade skruet ovenpå hoved pladen, (altså først cyl 1+4 den til venstre)

• #4   6. okt 2009 stil kamvinklen på det laveste tilladte iht. data , da afstanden mellem platinerne oftest bliver mindre med tiden, grundet den måde de med tiden blir brændt på, da kamvinklen stiger proportinalt med at afstanden bliver mindre på platinerne med tiden, sagt på en anden måde : jo større afstand mellem platinerne, jo mindre kamvinkel.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#5   6. okt 2009 Det er jo ikke en bil, der er ingen data om kamvinkel, kun som jeg skriver med platin afstand, og åbne på F mærket, evt. med søgelampe eller ohm meter, og stille 1-4 først,

• #6   6. okt 2009 næææ, men er prinsippet ikke det samme !!

• #7   7. okt 2009 Fanta; Har du set det link jeg har lagt ind? Der er data der fortæller at kamvinklen er 190grader +/- 5grader.

For mig er metoden med søgerblade til platinafstand, og en prøvelampe til at stille tændingstidspunktet, kun grundindstilling. Så er man sikker på at den kan starte, så man kan få lavet en finjustering.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#8   7. okt 2009 Jo har set det, men har selv en haynes bog, der står som jeg har skrevet her, kan heller ikke se hvad man skal bruge kam vinkel til, hvis platin afstanden er 0,4 mm. og de åbner på F mærket så står de korrekt, man kan også tjekke det med stroboskob lampe og se at den avancerer rigtigt: F mærke i tomgang og ved lidt højere omdrejninger skal den stå på stregen som er lidt før F mærket, har selv haft sådan en gammel honda 750, og altid selv justeret den, den går dog lidt bedre hvis man stiller den lidt tidligere i tænding: 1-2 mm. før mærket.

• #9   8. okt 2009 Tak for alle indlægene. Har selv haynes bog og ved godt der ikke står noget om kam vinkel. Men det er bare meget mere præcist på den måde. Jeg stillede først platinerne 0,40 også kørte den da også, så prøvede jeg med en kam vinkel måler der stod den ene på 30 og den anden på 50. Så søgerblade er altså svært at få helt præcist...

Jeg prøver at justere tændingen lige lidt før mærket som du siger Fanta...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#10   8. okt 2009 Nemlig men kun max 2 mm. husk at stille cyl. 1-4 først ved at dreje hele bagpladen, derefter cyl. 2-3 på den lille plade, så kører den.

Kommentér på:
Kam vinklen på Cb 750?

Annonce