632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Led blink - blinker ik? Led blink - blinker ik?

Hejsa

Jeg har lige modtaget et sæt led blinklys idag, og et blinkerrelæ. og har lige monteret det hele. Men lortet vil ikke blinke. Det lyser kun.
Altså 2 af gangen..

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Jeg bestilte det hele fra louis.de
2 x 10033700
2 x 10033799
og relæet 10033844
Man kan desværre ikke linke direkte til varerne..

De lyser forresten også kun med det gamle relæ..

Nogen der har nogle ideer der kan hjælpe mig?

- Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Led blink - blinker ik?
  • #1   28. sep 2009 Nu kan jeg se det er et to polet relæ... Har du seperat blinklysindikator - altså et for højre og et for venstre? For er det et fælles skal du montere/lodde et par dioder/ensrettere ind over indikatoren. Det skulle jeg i hvert fald på min.
    Har du seperat blinkind. så prøv at bytte om på polerne på dit blinkrelæ et par gange. Det løste problemet for mig.
    Mine er mine bedste bud... håber det kan bruges.

Dennis

• #2   28. sep 2009 Altså du mener i instrumentbrættet ik? For der er både til høje og venstre.
    Hvor mener du så der skal loddes et par dioder på? Mellem venstre og højre? eller en på begge?

• #3   29. sep 2009 Hej Jan

Det skulle ikke give problemer hvis du har to indikatorer som du beskriver. Problemet er først hvis du kun har én.

Nu spørger jeg lidt dumt, men det gamle blinklysrelæ, var det også et to polet?
    Og hva sker der hvis du sætter det gamle relæ på igen... Blinker det så hurtigt, lyser konstant eller slet ikk?

• #4   29. sep 2009 Det var også 2 polet ja.. dog hænger der en ledning der ikke bruges i samme bund .. en stel tror jeg..

Og hvis jeg smider det gamle på igen så lyser de stadig konstant .. dvs ingen forandring der...

• #5   30. sep 2009 Heysa

Har lige fundet ud af hvad det var. Ledningerne til stikket som man sætter i relæet var åbenbart byttet om.. Det hjalp ihvertfald at bytte dem om.. Så nu virker det bare som det skal.

Ellers tak for hjælpen smiley

- Jan

Kommentér på:
Led blink - blinker ik?

Annonce