961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

yzf hakker mellem 3000-3500 omd?? yzf hakker mellem 3000-3500 omd??

Hey mcg.
Min Yzf 750 køre ujævnt hvis fx at man køre ca 80 km i timen (3000 omd) og så gir gas uden at geare ned. det virker som at den ene cylinder ikke rigtig følger med.. Den begynder at hakke i det. den stopper igen når den kommer over 3500 omd. Nogen der har en ide om hvad det skyldes?
Mvh. René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yzf hakker mellem 3000-3500 omd??
  • #1   2. okt 2009 slidte kaburatorer

• #2   2. okt 2009 start med synkronisering så de suger lige meget og indstil karbuerne så det går lidt bedre..

• #3   2. okt 2009 Kan det passe ang. det med slidte kaburatorer?? Den har kørt 37000 km så er det ikk lidt tidligt hvis de allerede er slidte??

• #4   2. okt 2009 Fin cykel ( har een nøjagtig magen til smiley

Strålerørerne har det med at blive slidt på denne karburator-model - også med det km tal du nævner. De kan dog let skiftes hvis det skulle vise sig nødvendigt. Det kan ses med det blotte øje om de er slidt ovale ( kik ovenfra hvor nålen går ned i strålerøret ). Typisk ville det dog også give problemer længere nede i omdr. området og et markant forøget benzinforbrug.

I det område du beskriver må det stadig være blandingsskruer og svømmerhøjde der er mest bestemmende for blandingen. Dvs. jeg ville starte med at rense karburatorer, stille svømmerhøjde og blandingskruer. Husk at checke gummistudsene som karburatorerne er fastgjort med. De har det med at krakelere så der suges falsk luft.

I princippet kan det også være noget tændings noget. Det ville være en god ide at checke tændkabler, tændrørshætter og tændrør (ja, ved godt at de ikke bare sådan er at hive ud uden at skille en halv cykel af, men hvis du alligevel skal have karbs af, er der jo forholdsvis let adgang).

Endeligt bør du også checke om EXUP ventilen er helt vildt ude af justering, så den f.eks åbner for sent. Normalt siger man at en EXUP ventil der sidder fast i lukket tilstand vil give store problemer over ca. 4000 omdr, og en ventil der sidder fast i åben tilstand vil ikke være til at køre under de 3000 - 4000 omdr. Er den helt ude af justering så den feks. åbner meget for sent vil den også kunne give symptomer i det omdr. område du beskriver.

• #5   2. okt 2009 Lars H.. Tak for det =0)

Mange tak for det rigtige gode svar.. Det er da til at forstå =0)
    Nu har jeg da nogle ting jeg kan prøve her i min ferie..

Mvh. René T

• #6   2. okt 2009 jeg synes mere det lyder som tenings problemer prøv og kik tændrør og kabler hetter og linen også

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #7   2. okt 2009 Tjek også exup ventilen, den kan sidde fast, eller være fejl justeret pga. løse kabler, hvis den ikke åbner nok vil motoren drukne fordi modstanden i udstødningen bliver for stor.

• #8   3. okt 2009 Det lyder som synkronisering, selv om omdrejningstallet ligger lige o overkanten af, hvor det bormalt viser sig. En anden mulighed er falsk luft - enten ved en indsugningsstuds eller mellem luftfiltre og karburatorer

• #9   8. okt 2009 Nu har jeg taget karburatorene af.. de der gummi dimser karburatorene sidder spændt fast i, har nogle små revner i toppen.. det er ikke for at de er særlig dybe.. men kan det være nok til at den trækker falsk luft??

Mvh. René T

• #10   8. okt 2009 nej , kun hvis det er hele vejen igennem

Kommentér på:
yzf hakker mellem 3000-3500 omd??

Annonce