{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

suzuki gsxr 250 ingen gnist. {{forumTopicSubject}}

hej folkens.
er der nogen der ved om der er generelle problemer med tændingssystemet på sådan en?

den har stået stille i et år og nu skal der gang i den den igen. der er skiftet tændrør, kabler og alle stik og samlinger er gjort rene og har fået kontaktspray.

jeg håber der er nogen der kan hjølpe mig.
på forhånd tak
mvh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suzuki gsxr 250 ingen gnist.
  • #1   5. okt 2009 kan jo være mange ting.
    har du målet på noget

• #2   5. okt 2009 Hvad med tændingsboksen?
    kører den med cdi eller noget lignende?
    Mvh Danny

• #3   5. okt 2009 Dødmandsknappen? ;o)

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#4   5. okt 2009 den køre med cdi. dødmandsknappen funker for hvis den er slået fra kan den ikke køre rundt på starteren. har den en dødmandsknap mere end den der sidder ved gashångtaget da?

• #5   5. okt 2009 Martin: nej, ingen bonus dødmandsknap. Men der er ingen gnist på nogle af tændrørene?

Hygge

P.S. Du kan evt. melde dig ind i minigixxer gruppen her på forummet - der er nok flere gixxerfolk der ser indlægget så smiley

• #6   5. okt 2009 Nej der er kun den

er du sikker på der ikke er en gnist har du tjekket ved at lægge tændkabel på stell...

mvh

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#7   5. okt 2009 nej jeg har bare sat et tændrør i hætten og lagt den til stel.

Ja Mads det er bare rigtig hygge. jeg forstår det simpelthen ikke.

• #8   5. okt 2009 Jeg ville samle den...

Smide den i 2 geer og få en kammi til at skubbe den en ordelig tur....
    så vil helvet og patter stå ud i et og den vil med garanti hoste og springe igang . . det ville jeg prøve

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#9   5. okt 2009 jamen hvis der ikke er gnist på nogen af tændrørerne når man køre på selvstarteren hvorfor skulle det så hjælpe at skubbe den??

• #10   5. okt 2009 ja det er så en af de ting jeg ikke kan forklare...... men jeg ville prøve..

kender en der har rodet med det samme som dig, så prøved han det og ja den kom så i gang

måske et tilfælde
    men

det skader jo ikke noget at prøve....
    mvh

• #11   5. okt 2009 Er du sikker på, at den snurrer hurtigt nok rundt til at danne en gnist??

Jeg vill nu nok også pille tændrørshætterne af, og se om kablet kan trække en gnist mod stel

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#12   5. okt 2009 ja et eller andet skal der ja prøves. men i mener ikke at det muligvis kan være en cdi boks eller noget der er stået af??

• #13   5. okt 2009 løb eller prøv at sætte start kapler på..... så du er sikker på at motoren tørner hurtig nok til at den springer igang.....

kom frisk ud og prøv..

mvh

• #14   5. okt 2009 Start ved tændrøret og arbejd dig bagud! Skru hætten af og se om der kan trækkes en gnist til stel, kan der det er det tændhætten det er galt med, og prøv begge tændhætter. God ide med start kabler fra et godt solidt batteri så der er spænding nok på!
    Fortsættes!!!!

• #15   5. okt 2009 1: Jeg tror ikke på, at din CDI bare er stået af - det sker men dæleme ikke tit.

2: jeg har vært ved at forestille mig, at begge ben (for den har da to cylindre?) ikke slår en gnist igennem, så den skulle kunne hoste sig igan på den ene cylinder. Har den en kombispole eller to tændspoler?

3: Prøv at løbe den igan, lade den helt op eller endnu bedre sæt et par startkabler til med et bilbatteri, der har masser af kapacitet

.... Jeg tror sgu K6 har ret! Hvor længe har knallerten stået stille?

• #16   5. okt 2009 Undskyld - den har jo stået et år.

Hvis du ikke har foretaget dig noget med batterietm så kniber det højst sandsynligt med kapacitet.

• #17   5. okt 2009 Uden gnist kan i løbe længe uden der sker noget, det er faktisk den eneste årsag til at den aldrig starter eller bare prutter lidt, det er simpelthen fysisk umuligt! Men der skal selvfølgelig helst være spræl i batteriet, så kabler på!
    Hvor bor du henne?

• #18   5. okt 2009 Tror det er spoler eller stelforbindelser!!!

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#19   6. okt 2009 tak for de mange henvendelser. jeg har lige sat et nyt batteri på inden jeg fumlede for meget rudt så jeg er helt sikker på at der er power nok på batteriet. nej knud det er en 4 cyrlindret vandkølet. den har 2 tændspoler. jeg har sat nye tændkabler på og jeg er helt sikker på at det er fra tændspolen og bagud den er gal. den har stået stille i lidt over et år.

• #20   6. okt 2009 Stelforbindelse fra batteri ned til stel, ordentlig pudset af så den er ok!
    Det der lyder som et 5 min job for et værksted!
    Jeg er spændt på at høre hvad det ender med?

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    apr 2009

#21   10. okt 2009 Hej.
    Så er fejlen fundet. det er CDI boksen der er stået af.

men tusind tak for de mange venlige folk der gad at hjælpe.

Mvh Martin

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #22   5. jun 2018 Hej for lige at live denne tråd op igen, da jeg står i samme problem nu (bare med en 750) hvordan fandt du ud af det var boksen den var gal med?

Kommentér på:
suzuki gsxr 250 ingen gnist.

Annonce