{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Suzuki gs 425, 1979, Benzin i olien {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for nyligt købt mig en suzuki gs 425, som har stået stille i minimum 2 år.

Ham jeg købte den af fik den startet, men den flød over i karburtoren. Jeg fik løst problemet da jeg opdagede at den ene flyder var instilet forkert.

Jeg fik startet maskinen og der var ingen problemer. Da jeg så ville skifte olien var den meget tynd og lugtede af benzin desuden var der ca. dobelt så meget væske på motoren som der burde være.

Jeg går stærkt ud fra at den ekstra væske i olen er benzin. Hvad kan dette skylles??

Motoren er luftkølet og ånder igennem en slange fra ventildækslet og går derfra ind i luft filterkassen.

Kan problemet være fordi denne slange har slugt benzin fra filterkassen og ind i olien??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gs 425, 1979, Benzin i olien
  • #1   14. okt 2009 Lyder som en utæt benzinhane. Skift hanen (eller tætninger) - der fås såkaldte reparationssæt til mange benzinhaner ... smiley

  • #2   14. okt 2009 det er din flyder som har hængt men det ved du jo ! smiley
    og ja det kan komme ind ved din krumtat udluftning men også ind i gennem motoren


  • #3   14. okt 2009 Tak for svar. Hvordan med pakninger og lejer, de tager vel ikke skade?

    Hvordan skal benzin hanen egentlig stå for at lukke helt af?

    Jeg har haft fødeslagen til karburatoren pillet af og når hanen peger bag ud, løber benzinen (burde der ikk være en vakum lukning af hanen. Motoren gik ikke men der løb bnzin alligevel) når hanen peger ned løber der ingen benzin, det gør der heller ikk når den peger frem.

    Jeg går udfra at dette betyder, at når den er drejet tilbage er det reserven og at der så ikke er benzin nok, til at det løber når jeg sætter din på den primære tank?


  • #4   14. okt 2009 Når handtaget på benzinhanen står vandret, er der lukket for benzinen. Når handtaget peger nedad, er den på hovedtank (PRI) - op ad er den på reserve (RES) . Sådan er det i hvert fald på mine MC'er ... smiley



  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #5   15. okt 2009 Det render ind gennem indsugningen ind ovenpå stemplet og siver ned ved stempelringene, det kan sagtens ødelægge en motor fordi olien bliver fortyndet og mister sin smøreevne, så skift det en ekstra gang når du har kørt nogle få kilometer så det hele kommer ud, hvis ikke motoren banker er der sikkert ingen skade sket.

Kommentér på:
Suzuki gs 425, 1979, Benzin i olien

Annonce