2.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kæde spørgs.. X vs. O ?? Kæde spørgs.. X vs. O ??

er ved at bestille kæde tfra england til min cbr..

We can supply a pattern CBR400 NC29 chain and sprocket set.

The chain is a split type with a link.

Inde på deres hjemmeside kan jeg se at en kæde til en CBR 400 er en X-ring kæde.. men nu spørger jeg grønt, hvad er det ???

og der hvor de skriver at kæden er en split type with a link, betyder det er det er med nitter..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde spørgs.. X vs. O ??
  • #1   26. okt 2009 o ring x ring og w ring..... det er kort fortalt den form ringen har på de led på kæden...

det andet du spørger om , ved jeg ik hvad du mener

mvh

• #2   26. okt 2009 Tak..

altså de skriver at "The chain is a split type with a link."

betyder det at det er med nitter eller clips..

for min CBR manual foreskriver at jeg IKKE må bruge clips.. ved bare ik hvad "split type" betyder

• #3   26. okt 2009 split type betyder vel bare at den ikke er samlet på forhånd...nogle kæder leveres samlet, men denne kommer enten med et nitte led eller en anden type samle led

• #4   26. okt 2009 det var også min umiddelbare tanke, men så læser jeg i min haynes manual at jeg ikke må bruge kæder... "which uses a clip-type master (split) link"

så tænker jeg er split link = clips eller nitte-led.. for det må åbenbart IKKE være clips..

damn, det er sgu umuligt at blive klog på smiley

• #5   26. okt 2009

kunne du smide det link du har kikket på ,, måske vi så kunne hjælpe
    dig
    mvh

• #6   26. okt 2009 MIG (mail):

"The chain and the sprockets must live up to Hondas standard, strength and the gear ratio... "

Sælger:
    We can supply a pattern CBR400 NC29 chain and sprocket set at £90.50 plus VAT and delivery.
    Please go to WWW.DAVIDSILVERSPARES.CO.UK/QUOTE and use estimate number 123879 if you decide to order. The chain is a split type with a link.

jeg går udfra det er denne her kæde han vil sælge

https://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_43446/

• #7   26. okt 2009 jeg vil i bund og grund bare sikre mig at det er en kæde med nitte-led og at jeg kan bruge alm. nitte værktøj til den..

• #8   26. okt 2009 det ved jeg ikke med sikkerhed om det er.......

hvis jeg var dig ville jeg købe en kæde ( husk også at skifte tandhjul )
    hos mads eller sydfynmc

altså hos

www.eRacing.dk

eller www.sydfynmc.dk

så dette kit hos syd fyn

CBR 400 (NC29) 90> 15T 165 kr 39T 297 kr 525 SMO 106 led 965 kr begge tandhjul samt kæde 1213 kr

ja det er lidt dyrer men det er kvalitet og du har købt dansk . .

mener jeg

mvh

• #9   26. okt 2009 købt dansk= handlet hos dansk forhandler

de skal have lidt kr i kassen en gang i mellemen

: )

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #10   26. okt 2009 K6 enig,
    igen idag er det besluttet at lukke en stor dansk virksomhed, det er jo snart dagligt, trist.

• #11   27. okt 2009 Du kan sagtens bruge en kæde med nitte led, men IKKE en med split led.

Det er mere måden kæden bliver lukket på...så længe det er en nitte er du sikker....Honda vil bare ikke stå inde for at du bruger et split led, som i teorien kan gå op under kørsel. hvilket en godt nittet kæde ikke kan....med mindre der er noget helt galt med den.

• #12   27. okt 2009 læs: Split = Clip i min tråd smiley

• #13   27. okt 2009 O, X, W er formen i tværsnit på den o-ring der holder fedtet inde i rullerne. Fabrikanternes påstand er at de nye typer er bedre til at holde på fedtet end den alm o-ring.

Split type betyder sådan set bare at det er en kæde der er åben, og der følger samleled med. Om det er nitte, spænde eller clips siger de intet om.
    Om det er den ene eller anden type samleled på din MC betyder ikke så meget. Et korrekt monteret clipseled skal nok holde, og om ikke andet, så kan clipseleddet modsat de andre typer samleled, sikres med tråd. Et forkert monteret nitteled kan ikke sikres.

• #14   27. okt 2009 K6 jeg har skrevet til sydfynmc.dk så må vi se hva der sker smiley

Fanta, de kan bare lade være med at tage overpriser, jeg gider eksempelvis ikke betale 600kr for 4 liter castrol olie i en dansk forretning når jeg kan købe 5 liter online i tyskland for 350kr !! smiley

Nogen der forresten ved hvad nitte-led hedder på engelsk ??

• #15   27. okt 2009 Mirza: Noget af overprisen skyldes momsen. Det er ikke forhandlerens skyld.

• #16   27. okt 2009 Jesper, forståeligt nok, men hvis man kan få den præcis samme vare til halv pris, hvilket man ofte kan, så fortrækker jeg det smiley

• #17   27. okt 2009 nitteled= rivet link.

• #18   27. okt 2009 jeg vil også gerne spare..... og gør det sandlig også.... men jeg køber bevist også i DK selv om jeg kunne få det billiger andet sted...
    for jeg mener at jeg har intresse i at butikkerne i DK består.... så jeg også har den servies og glæde at komme der...

mener jeg

mvh

Kommentér på:
Kæde spørgs.. X vs. O ??

Annonce