{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.338 visninger | Oprettet:

XJ 600 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Ja min MC vil ikke starte..

Tog på arbejde på den i torsdags, og da jeg får fri 5 timer senere vil den ikke starte.
Har ellers aldrig oplevet andet, end at den starter lige med det samme jeg trykker på startknappen..

Det skal siges at den stod i regnvejr, så jeg tænkte fugt i kaburatorene, men den har nu altid startet med det samme selvom den har stået et par dage i regn..

Efter lidt tid dør starteren lissom lidt ud, så jeg tænker at batteriet må være ved at være fladt, men nej alt lys fungere fuldt ud... Og nu begynder starteren så at spinde uden at trække motoren med rundt, RPM måleren ryger op på 5000 rpm smiley

Var idag nede og prøve at løbe den igang men der sker INTET... motoren trækker fint rundt, men starter ikke, og giver ingen mine til at starte... som om den ingen gnist får? Der begynder at lugte af benzin når jeg løber den igang.. har både prøvet at løbe i 1. og 2. gear..

Prøvede forsjov lige starteren først, og den trak motoren rundt ret svagt i et par sekunder, hvorefter den igen begyndte at spinde rundt uden at trække motoren med.

Har engang prøvet for sjov at løbe den igang i 1. gear hvor den var kold, og den sprang igang lige med det samme dengang..

Hvad kan det mon være? Benzin-standen stod i det røde felt, men er sikker på at der var nok... men puttede lige ekstra 4 liter i, idag bare for at være helt sikker..

Nogen der har en idé ? Kunne nogen spasmagere have disconnected et kabel så den ingen gnist får? smiley

Eller kan regnen have drillet nogle ledninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XJ 600 vil ikke starte
  • #2   31. okt 2009 Hmm... ok men burde den ikke stadig kunne løbes igang? Der er strøm nok på til at lysene lyser kraftigt nok... :s

• #4   31. okt 2009 Jaa prøv lige med noget strøm først .. det kunne godt tyde på at det er det som er skyld i det

• #5   31. okt 2009 Hvis det lyder som om starteren kører rundt, men unden at gå i indgreb, så er den nok død
    På med en ny starter

• #6   31. okt 2009 ..og husk lige at passe på du ikke brænder noget af, der er nogle amp i sådan et bilbatteri. Men som de andre siger, lyder det som om du har et færdigt batteri

• #7   31. okt 2009 Hmm ok, men igen, hvis lyset virker og starteren kører rundt (dog uden at tage fat i motoren), betyder det så ikke at batteriet virker?

Og når der er strøm nok til at lyset virker, burde jeg så ikke også kunne løbe den igang?

• #9   31. okt 2009 Det lyder meget som noget jeg prøvede igår. Jeg tog min Kawasaki til skole, da jeg så skulle hjem kørte starteren godt nok, men den tog ikke rigtig ved og og døde hurtigt ud, jeg kunne som dig sagtens rende den igang, så jeg kom da hjem. Idag købte jeg et nyt batteri og nu starter den normalt igen. Ved min virkede horn, lys osv. også normalt, men batteriet kunne slet ikke give nok strøm nok til starteren.

• #10   1. nov 2009 et batteri kan sagtens have juice nok til lys og horn men som andre påpger så kræver det altså en del amp at tørne motoren.

Og hvis starteren ikke går i indgreb så skal der ny på....man kan typisk høre det hvis den ikke går i indgreb..så vil den lave en snurrelyd med høje omdrejninger

• #11   1. nov 2009 Simon Michael S ---> nej kunne nu ikke løbe den igang ;p

Carsten "blackbird" H ---> Okay, men burde jeg ikke kunne løbe den igang så?

• #12   1. nov 2009 Rasmus....Jo men ikke hvis den samtidig er druknet

• #13   2. nov 2009 "..og husk lige at passe på du ikke brænder noget af, der er nogle amp i sådan et bilbatteri."

Ignorer overstående. Det er ligegyldigt om dit batteri er på 5 amp, eller 5000! Det er blot et udtryk for kapaciteten i batteriet. Så længe de begge, leverer samme volt.
    Men du skal selvfølgelig ikke køre uhæmmet på starteren, blot fordi du nu har et batteri, som kan trække det!

Men jeg havde held med at tage mine tændrør ud, og lade dem ligge et døgns tid. Mens jeg fik ladet batteriet op.

• #14   2. nov 2009 fremover hvis batteriet er lidt træt, så sluk lyset når du tænder den... det kan gøre forskellen på om den lige starter eller lige præcis ikke starter... men tjek lige batteri og evt tændrør. og så hæld noget karburator væske i tanken (eller tank statøglens bio benz)

• #15   2. nov 2009 Oki, men nu er den kommet på værksted... egentlig ret hårdt at skubbe 200kg MC 3 km hvoraf halvdelen var op ad bakke smiley

..skriver lige hvad problemet er når jeg får svar fra dem smiley

• #16   7. nov 2009 Nå, batteriet blev ladet op, kaburatore renset, tænding instillet og kabler gået efter... så nu spiller den igen smiley Så altså hverken starter eller batteri var defekt.

• #17   7. nov 2009 tænding instillet ... det lydder forkert .. det flytter sig ikke ... men som det er nevnt før .. strøm så havde den kommet ...

Men skide godt at det ruller igen

• #18   7. nov 2009 tænding??? den har vel ikke platiner???
    som du selv siger... batteriet ladet op...
    kunne jeg have gjort gratis for dig : )

• #19   7. nov 2009 Hmm synes det var det de sagde de havde gjort... :s Men i mener at det var nok kun at få opladet batteriet ? smiley

• #20   7. nov 2009 den har da sikkert ikke taget skade af at få renset karburatorne... men ja jeg er ret sikker på at det ville være nok at oplade batteriet... ligesom mange sagde inden du kørte den på værksted.

Kommentér på:
XJ 600 vil ikke starte

Annonce