{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Tændningsspole.! {{forumTopicSubject}}

hej jeg har lige et spørgsmål angående en tændspole.

på min mc sidder der to tændspoler en der styre 1. og 4. cylinder og en der styre nr. 2 og 3. hvorfor er det lige der sidder to og ikke bare en ??
Der går to kabler ind i tænspolen er det lige meget hvordan de to kabler vender?? for jeg har haft tændrørende oppe og tjekket for gnist og de gnister lige meget hvordan de to kabler vender, så er man jo tilbøjelig til at tror de er lige meget hvordan de vender men jeg vil lige høre om nogle at jer eksperter kan fortælle mig det.

Mvh, Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændningsspole.!
  • #1   13. mar 2006 hmm, altså grunden til at der er to, er at de jo ikk antæder samtidig..

    Hvis du bytter rundt på 1 og 4 eller 2 og 3 så kommer den jo ikk til at tænde på det rigtige tidspunkt..

    1 og 4 skal jo tænde samtig da stemplerne jo er i top på det tidspunkt.. derfor er der 2 tændspoler, fordi de køre af to sæt dine 4 cylindere..

    Kunne sikkert fortælle på en bedre og meger pædagoisk måde men, det var den korte version..


  • #2   13. mar 2006 ok. men hva så med mit andet spørgsmål. om det er lige meget hvordan de to ledninger som går ind i tændspolen sidder?? kan du svare på det??


  • #3   13. mar 2006 desværre..
    Har en ide om det, men er ikk sikker på nogen måde..

    Hør nogen af de andre..

    Men lad være med at ændre på det..


  • #4   13. mar 2006 det er lige det er det problemet for jeg er ikke sikker op om jeg fik samlet det rigtig efter et ventil tjek her for nylig. da jeg ville starte den startede den kun på 2 cylindre og jeg fandt frem til at det var 2 og 3 den ikke startede på. men jeg tog så tændrørende op for at tjekke for gnist. og der var gnist lige meget hvordan jeg vender de to ledninger til tændspolen. så nu prøver jeg at komme på hvad der evt. kan være galt. hvis der er nogle som har et forslag til det er de også meget velkomne til at skrive!

  • #5   13. mar 2006 hmm kunne forestille mig at de er vendt forkert, for de gnister jo sikkert fint nok, men bare i forkert rækkefølge..

  • #6   13. mar 2006 på en firelade gnister de lige godt uanset hvordan du vender dem på tændspolen. men hvis du bytter fra den ene spole til den anden så er det klart der går kage idet.

    Jeg tror ikke det er spolen, men det kan sagtens være CDI boksen, de er utroligt svage på netop din cykel !!
    smid evt. en mail til Henrik som har siden www.boost-it.dk han er GSXR ejer som har rodet meget med svag CDI boks. Et andet sted det kunne være galt er dine karburatorer, er tændrør våde på cyl 2 og 3 når du har prøvet at starte ??? Har du justeret på ventiler ??? hvis du har kunne det jo være at der er sket en fejl der ??


  • #9   13. mar 2006 ja gnister er garantert gullig og svag, så er boksen kaput !!! GSXR400 syndrom

  • #10   13. mar 2006 DOH..

    Mikkel sandt. Var heller ikk helt sikker da jeg skrev det, men det kunne jeg jo ha sagt mig selv.


  • #11   13. mar 2006 hvordan finder jeg ud af om det er cdi boksen som er røget. kan jeg måle den ud på en måde og hva med tændspolen kan man måle den??

  • #13   13. mar 2006 men kan jeg ikke måle om hvad der er istykker det ville jo være det nemmeste?? jeg syntes bare det lyder mærkeligt at den kun tænder på 1 og 4 selvom der er gnist på alle 4 tændrør. hvordan kan det gå til nogen som kan svare på det eller har en teori herom??

  • #15   13. mar 2006 ja det er også det jeg vil mene. men nu vil jeg lige prøve at rense tændrørende og give den en chance til imorgen. men mange tak for hjælpen!!

Kommentér på:
Tændningsspole.!

Annonce