1.511 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
KTM ventil løfter. Hvorfor ? KTM ventil løfter. Hvorfor ?
Som jeg forstår der, så forskrives det : En KTM starter man normalt (elstart) og køre den varm, når den skal startes med en varm motor, så bruger man ventil løfteren. Men hvorfor bruger man den, og hvorfor lige ved varm motor ? hvad er princippet bag det ?
Jeg er kun stødt på det ved KTM, men har heller ikke undersøgt det nærmere , men er der andre en KTM der bruger det ?
Og ja måske kan det googles, men det er mere en hygge/keder mig spørgsmål.
0 synes godt om
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 70
og de siger det er det omvendte af at bruge choker
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 70
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
Bliver brugt på mange 1-stampere, nogle gør det bare automatisk...
Det har Intet med en choker at gøre, hverken den ene eller anden vej : )
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
skal røre gashåndtaget, knappen sidder på karburatoren i nærheden
af chokeren, den er rød.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Allan, hvorfor bruger man den så på varm motor, og ikke kold ? pga. opbygget kompression eller hvad ?
Ellers ville det da give mest mening i mit lille hovede at lige netop bruge den ved koldstart.
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
tror ikke det har noget med kold eller varm at gøre.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Fanta, ang. varm og kold så var det hvad manualen forskrev (ved et hurtigt gennemkig)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Men jeg takker alle, jeg har fået en ide om hvordan det virker nu. en ting mindre at rende og tænke på :).
KTM ventil løfter. Hvorfor ?