{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  monosvinger, fordel??
  • #1   18. nov 2009 det ser fedt ud og hjulet er nemt at få af, ellers tror jeg ikke der er den store forskel.

• #2   18. nov 2009 Vægt er nok ikke nogen stor fordel. Svingeren er ret tung, da den skal være noget kraftigere opbygget.
    Men det er eller kan være nemmere at afmontere hjulet.
    Er der kædetræk, så er der heller ingen problemer med at få hjulet til at køre lige, da det ikke kan spændes skævt op.

• #3   18. nov 2009 jeg kan ikk tro på at den eneste fordel er udseendet og så at det er nemmere at pille hjulet af..

det tager blot 2 min at pille et alm hjul af smiley og den med udseendet okay, men når vi snakker hårde race prægede gadecykler tvivler jeg på at det er lavet pga udseendets skyld ??

• #5   18. nov 2009 jamen ud over den ikke er i nærheden lige så stiv / stabil som en alm svinger, så er den tungere og det er uaffjederet vægt, hvilke ikke er nogen fordel og nej det er ikke nemmere at tage hjulet af.

i bund og grund er der ikke nogen fordel i dem, men de ser fede ud syntes nogen.

• #6   18. nov 2009 hvis man køre Honda VFR

• #7   18. nov 2009 Claus K

HAHAHAHAHAHAHAH du har da din egen indstilling til tingene..

Min bagsvinger er jo slet ikke så stabil som en alm. og dette medfører de vildeste udskridninger, haha - NOT

• #8   18. nov 2009 Du ka tage i monosvinger klub

• #9   18. nov 2009 Ducdrengen har fat i den lange ende.

• #10   18. nov 2009 De lukker kun mænd ind med en testikel.

• #11   18. nov 2009 haha....god værkstedshumor...

• #12   18. nov 2009 Da BMW introduceredeR80 G/S'eren tilbage i 80, hævdede de, at monoarmen var stivere end en tilsvarende "stereo-arm"! At der samtidig var tale om, at det blev væsentlig nemmere, at af- og påmontere baghjulet, skal man jo heller ikke være blind for!

Da ELF i slut 70'erne, begyndte med monoarme, var det en centralisering af andengradskræfterne, der var det saliggørende! Men for at være helt ærlig, så tror jeg, ligesom Duc-drengen, at det var for at spare tid ved hjulskiftene, at Honda introducerede det på deres Enduranceracere. På gadecykler er det kun "trick" effekten der spiller ind!
    Ducati var jo nødsaget til at genmontere monoarmen, efter, at de havde prøvet med "stereo-arm" på deres 999! Stereoarmen var ellers stærkere og mere vridningsstabil!

• #13   19. nov 2009 Det er formentligt rigtigt at hovedformålet har været de hurtige hjulskift, men med de systemer til hurtigskift af baghjul der siden er lavet til dobbeltsvingeren hvor kædehjul og bremse bliver siddende, er den fordel forsvundet.

Mht stivhed så kørte fabriks Honda RVF750'erne i SBK de sidste år med en dobbeltsvinger på flere af banerne da de i den bedre kunne styre det flex de ville have. De hævdede at der var for lidt flex i enkeltarmsvingeren.

Enkeltarmsvingeren er normalt tungere end dobbeltsvingeren, men ifølge Honda er det ikke kun en ulempe da vægtfordelingen i den er bedre med hovedparten af vægten helt fremme (centraliseringen af massen).

I daglig brug er det udseendet, den lette kædejustering og den lette afmontering der er 'hovedformålet'.

• #14   19. nov 2009 Jeg er glad for mine 3 fordele i min mono med kardan.
    1. Det ser godt ud
    2. Hjulet af/monteres på 30 sek.
    3. Ingen kædesmøring mm

- nogen siger det tager et par heste - jeg har aldrig manglet dem.

• #15   19. nov 2009 Torben S: Ingen kædesmøring har vel ikke noget at gøre med en monoarm, men at gøre med du kører morfar cykel med kardan:-)

Kommentér på:
monosvinger, fordel??

Annonce