yamaha xs 650 bliver for varm? yamaha xs 650 bliver for varm?
Jeg har fået købt, en fin yamaha xs 650 for 76.
Da jeg købte den, var den blevet hovede renoveret(fik jeg at vide)
Det vise sig, når jeg køre på den, alt efter hvor hårdt den bliver kørt, koger den helt vildt i oile og den bliver meget varm og jeg tror den er tæt på at sætte, sig i motoren bare efter 5 min kørsel. Den har svært ved at starte når den er kold, men starter første gang når den er varm.
noget siger mig at det kan være slidte stempler og cylinder der gør den har svært ved at starte? eller fordi jeg ikke bruge den ret tit, da den bliver så varm efter 5 min.
Og det med den bliver for varm, måske dårlig køling eller til stoppet filter, men jeg ved det ikke, når motoren skulle haft været renoveret ?
Men inde jeg skilder den af i atomer, kunne det være rart og høre om der er nogen der kender lidt mere til de motor og deres problemer end jeg gør. Da jeg kun har skruet på crosser før.
håber der er nogle der kan hjælpe... Lasse..
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
De plejer at være bom stærke de xs'ere og nemme at have med at gøre.
Mvh Frandsen
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
Måske en defekt oliepumpe? - tilstoppet filter?
XS'eren er godt kendt på nettet, så du kan nok finde al info omkring motoren du har behov for hvis du søger lidt.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
JA jeg ville starte med at tjekke for brændingen, og olie pumper virker som den skal og der kan komme noget igennem filteren...
Det skal sige ringsted motor har haft den nede og justeret motor og lavet kaburatore på den og han siger efter følgene, det er stemperne der er slidt og derfor bliver den for varm ?
Men nu jeg jo bare en diesel/heavy fuel mekaniker, men jeg kan ikke få til at passe at hvis stempler er slidt og har køre længde i cylinderene, så skulle der opstå problemer med den skulle blive varme, tværtimod.
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
I min overbevisning er det enten tænding der står forkert ,, blanding få mager eller at olien ikke kommer rundt
men nå den kun efter 5 min er så varm ville mit bud være olien der ikke kommer rundt
de 2 andre ting burde ikke få den så varm efter 5 min
det med stemplerne er slidte er noget fis hvis de er så slidte at at det gør at motoren bliver så varm så ville du kunne høre de lamer i cylinderen
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Det skal lige siges at tidliger ejer har taget olie pumpen af og jeg har fået at vide der kun skal side sådan en på hvis man har tunet den ?
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
så på med en ny oliepumbe og håb på du ikke har fået ødelagt nogle lejer
Ud og køb en nu
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
De kan godt sætte sig hvis den kører m for mager blanding!
Prøvede flere x!!!!
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Ja den køre med den originale olie si, har set man kan købe en der sidder udevendig, er det penge værd eller er det lige meget ? og er det nemt at skifte?
Ja jeg må se om den køre for mager blanding, men som sagt den skulle været stillet ind nede hos ringsted motor, da den har fået nye renovret kaburatore på...
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Har du checket at slangerne er sat rigtigt efter oliekøleren er taget af??
Ellers så tag returen af og se om der kommer olie ud der..
Mvh Frandsen.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
kender du noget til det med at skiftet til det udevendigt, eller er der nogen der går ? er det, det værd ?
Ja en god ide og se om der kommer olie på retur siden.. jeg skilder den af her på mandag, så kan jeg jo lige komme med nogle retur svar.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Så kunne man lige så godt haft købt noget billigt lort og selv renoveret det..
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
Min anden mc kørte rigtig godt, men skulle motorrenoveres efter 10000km
Min tredje viste sig bare at være noget pilrusten russisk lort, så man skal have fornuften og hovedet med når man køber nyt
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Ja startede med, at se efter om der var noget galt med mine oliefilter eller de var stoppet til, men de var helt rene og som de skulle være.
Men da jeg fik løsnet oppe til toppen og så ind til vippetøjet og ventilerne , var der ikke en dråbe olie , `der blever jeg bange :D` for den har da kørte et par timer sådan, men jeg håber jeg kan rede den.
Men jeg fik trukket` mig lidt i håret og tænkt, ham jeg købt den af, sagde han havde lige taget olie køler af den, da jeg købt den, men han har købt den hvor den sad på.
Men den er ikke født med oilekøler denne her model?
Det viser sig, der hvor det lille olie filter sidder, er der blevet boret et hul i dækslet og så er olie køleren, blevet kørt uden om den gamle olie kanale (fra pumpe til top filter).
Da olien køleren så er blevet skruet af og de gamle oile kanaler er blevet blindet af, har den ikke kunne få noget olie længder end det lille filter. Som sørger for der kommer oile til toppen.
Nu må jeg lige have fat i nogle pakninger til motoren, og kunne rigtigt godt tænker mig at få en starter på den, for den er også skruet af.
Nogen er der har erfaringer, med at skrue en stater på sådan en ?
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
kan du ikke lige oprette den ged så vi kan se dyret??...Det lyder lidt som det samme der var lavet på en xs jeg havde engang..
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Er sgu glad for at have fundet problemet, for det kunne godt haft drillet længde hvis man ikke lige havde tænkt over det..
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
skal bruge pakinger,, og du kender ikke nogen der har en stater liggende vel ?
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Der var nogetder hed xs laden i Tyskland de havde alt.
Halco i England lavede nogle vilde bigbore kit.
Har faktisk alle manualer et eller andet sted i pdf (samtlige årgange) hvis det var noget?
Mvh Frandsen.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Tror men hedder xs2 men ellers er den en xs 650 fra 75.
Tror også det er den US model, da dan har 16 tommer baghjul og 19 tommer forhjul.
Men den kan også bare være bygget om, for der er ikke meget originalt tilbage.
Det ligner der har sidet en elstater på den før, men den er blevet taget af.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
det ville bare være fedt...
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Finder dem en af dagene, har dem liggende et eller andet sted. Det er manualer fra hver gang de har ændret en skrue, så din burde også være med.
Mvh Frandsen.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
Ja glæder mig til at se dem, jeg skal se om jeg kan få motoren tæt i dag og få den startet op uden olien vælter ud af dækslerne..
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 51
yamaha xs 650 bliver for varm?