{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Karburator - benzin lækage {{forumTopicSubject}}

Troede jeg snart skulle trille ud på landevejen, men det ser ikke sådan ud, fordi:

Karburator 4 smider masser af benzin ud. Alle karbs er rene, dyser er frie osv. Så justerer jeg pilot-jets efter manualens anvisninger, men karb4 spilder stadig meget benzin. Overløb eller noget. Det virker som om uanset hvordan jeg skruer på mine pilot-jets, så spilder den benz fra 4'eren.

Den må tage for meget benzin ind, men hvordan ændrer jeg det? Skal der en synkronisering til, eller er det simpelthen nu mine pilot-jets, der er fejlindstillet...?

Honda CB550K3 '77 med 4 Keihin karbs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator - benzin lækage
  • #1   17. mar 2006 Det er højst sansynligt at der er svømmer ventilen der er utæt. Der sidder en lille O-ring som nålen skal slutte tæt om når svømmehuset er fyldt. Der er både meget nemt og billigt at reperere

  • #2   17. mar 2006 Tak, indtil videre.

    Har banket på karb, men stadig med samme resultat. Svømmerventilen ser lidt slidt ud, mens O-ringen er godt mør. Tomgangen lyder ellers fint.

    Jeg mener virkelig at det sejler ud af karb4, når der er åbnet for benzinen! Har nok tabt 3-4 deciliter indtil nu...

    Mvh


  • #4   17. mar 2006 Hvis svømmeren er blevet bøjet mens du havde karb. skilt ad lukker den måske ikke igen.

  • #5   17. mar 2006 Svømmeren er ikke bøjet og højden ser umiddelbart ud til at passe med hvad Haynes siger.
    Jeg har været meget forsigtig med svømmeren, det er jo noget skrøbeligt noget at ha'med at gøre.
    Pakningerne bliver skiftet, tror ovenikøbet jeg skifter nålene også, de er nok ikke tætte mere.
    Mange tak for svarene!
    Mvh Jokke


Kommentér på:
Karburator - benzin lækage

Annonce