{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

christoffer M
christoffer M
Tilmeldt:
13. maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Suzuki Bandit 600 kører ikke {{forumTopicSubject}}

Har en Bandit 600 der er fra 1997

Den kører ikke på den 3. cylinder. eller er ihvertfald næsten sikker på den ikke kører, når den har stået i et par min er alle de andre forrør utrolig varmer imens det 3. stadig er koldt.

Der kommer benzin til den, Tændrøret er ihvertfald vådt og lugter af benz når jeg skruer det ud. samt har tjekket der er gnist. Jeg har os prøvet at skifte til et andet tændrør.

Er helt på bar bund hvad der er galt her.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Bandit 600 kører ikke
  • #1   15. dec 2009 Der står en havetraktor bag min motorcykel, og imens jeg har prøvet at starte min motorcykel har MC'en kommet med nogle ordenlige knald engang imellem, når der har været noget ubrændt benz i udstødningen. og så var det jeg opdagede at sædet i havetraktoren er flækket deromkring hvor udstødningen pejede hen i mod.

    Så er det jeg tænker om der er gået en ventil, og så noget af det lort er blevet skudt ud af udstødningen?
    Hvis der er gået en ventil, kan den så stadig starte og kører på de andre cyller, for det kan min godt.


  • #2   15. dec 2009 Jeg er bare helt på bar bund, hvorfor den ikke vil kører på den 3. cylinder.

    Der kommer os benz til den..


  • #3   15. dec 2009 Tændrøret bliver vådt, så der kan vel ikke kommer benz dertil hvis der ikke var kompression på.

    Er der en måde jeg kan teste kompressionen på, uden noget fancy måleudstyr?


  • #4   15. dec 2009 Den mulighed har jeg ikke på min model, men tager bare alle tændhætter af på de resterende.

  • #5   15. dec 2009 Nu kan jeg så ikke få mine pølsefingre helt ned i hullet, men kan ihvertfald mærke at den hiver luft ind der, så der må vel siges at være kompression på.

    Kan det være at den ikke laver en ordenlig gnist på kun 3'eren? syntes bare det er underligt at problemet er isoleret hertil når der både er kompression benzin og gnist.


  • #7   15. dec 2009 Tak for svarerne, er gået i gang med at afmontere karburatorne.

    Væltede på den her for 1½ måned siden, og har ikke haft den startet siden.

    Men ved ikke om det også var et problem før, og jeg bare ikke havde lagt mærke til det, for det er min første motorcykel.



  • #8   15. dec 2009 Efter jeg har brugt hele aftenen på at tage karburatorerne af, har jeg fundet ud af at luftfilteret var fyldt godt op med en blanding af olie og benzin. dette er nok pga. da jeg styrtede vendte den nærmest på hovedet, fordi jeg endte i en grøft.

    Ved dog ikke om det er skyld i problemet, har renset karburatorerne igennem, men kan dog ikke så noget suspekt ved dem.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #9   15. dec 2009 Tjek om der er rendt benzin ned i motor olien, hvis der er det, skal du skifte olien, du kan se det hvis der er for meget olie på, eller hvis det er tyndt og lugter af benzin,
    tjek at luft filteret ikke er mættet med olie og benzin,
    herefter 4 nye tændrør, tjek at benzin hanen lukker korrekt, og at der ikke løber benzin ud af vacum slangen (den tynde)
    hvis den ikke virker skal du have et nyt rep kit til hanen,
    sæt en lader på dit batteri, det er sikkert ved at være fladt,
    så kører den igen.


  • #10   16. dec 2009 Fanta H

    Det ser ud til at det er det der er mit problem smiley olie niveauet er ihvertfald over max. og det plejer det ikke at være og olien lugter af benzin.

    Så går mit spørgsmål så bare på, hvorfor det kun har effekt på den 3. cylinder :S


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #12   16. dec 2009 Svømmeren kan også have hængt fast efter den har lagt ned,
    og derved fyldt benzin ind i motoren og ud i filterkassen,
    så få olien tappet af og skift oliefilteret, gi den en gang billig olie,
    skift tændrør, og kør den herefter godt varm, lidt op i omdrejninger, så
    olien kommer godt rundt, tap olien af igen, og tag oliefilteret af og tøm det,
    herefter hælder du en kvalitetsolie på, og starter op igen og efterfyld,
    så er du kørende igen, husk nyt luftfilter hvis det har været vådt,
    medmindre det er et kn så er det ligemeget.


  • #13   18. dec 2009 Hvorfor faen skal manden, først bruge en billig olie for derefter at tappe den af og hælde nyt og dyrere på? Giver ingen mening i mit hoved.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #14   18. dec 2009 Nej men du forstår åbenbart ikke at der ligger benzinblandet olie, rundt i hans motor, så for at få det ud, er det smart at køre en gang olie igennem den, og der er vel ingen grund til at det er den dyreste olie, det må da give mening,
    bagefter hælder han så en god olie på som han så kan køre næste sæson på, det må da også give mening.


  • #15   18. dec 2009 Jo det forstod jeg godt fanta. Det var bare ikke noget jeg ville ofre penge på, olie/benzin ud, og frisk olie på. Den smule der måtte være tilbage, må da umuligt kunne skade din motor. Bare min mening. Godt det er en brugsgenstand jeg har.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #17   18. dec 2009 Ja, det kan hurtigt blive dyrt at spare, uanset om det er en brugs genstand, det mener jeg nu også at et køretøj er, men derfor er der ingen grund til at spare på så vigtig en ting som olie.

Kommentér på:
Suzuki Bandit 600 kører ikke

Annonce