{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilspændingsmoment
  • #1   9. jan 2010 Altså mellem momentnøgle og toppen ikke?

• #2   9. jan 2010 vis det er en forlænger mellem toppen og momentnøglen så sker der ikke noget når det ikke er mere end 10 cm det gjorde vi tit da jeg gik på tekniskskole med fx hjul eller topstykker hvor boltene sad langt nede smiley

• #3   9. jan 2010 så lidt så det er ligegyldigt , din nøgle er heller ikke 100%

• #4   9. jan 2010 Der sker da heller ikke noget om den så er 3 meter. Det der kommer ind den ene ende komme også ud af den anden, uanset hvor meget folængeren end skulle vride sig.

• #5   9. jan 2010 Ok tak for det. Jeg skal have skåret en ringnøgle over så den bliver ca 5-10cm, derpå svejser jeg en 1/2" adapter til min momentnøgle. Momentnøglen kan ikke være i nærheden af den topstykkebolt der skal spændes derfor skal der en forlænger på som kommer i en vinkel på momentnøglen.

• #6   9. jan 2010 Så ændrer du momentet hvis du flytter omdrejningspunktet i forhold til påvirkningspunktet.

Et moment er jo et resultat af kraft x arm.

F.eks. hvis din momentnøgle er 1 meter lang og indstillet til 10kgm. Så trækker du 10 kg en meter fra omdrejningspunktet. Hvis du øger afstanden til omdrejningspunktet (bolten) med 10% altså til 1,10 meter. så vil momentet også stige med 10 % til 11 kgm. Selv om nøglen stadig er indstillet til 10 kgm.
    Fordi afstanden til klikpunktet i nøglen er jo ikke ændret men det er afstanden til boltens omdrejningspunkt.

• #7   9. jan 2010 Du er med andre ord nød til at måle hvor meget din ændring på 5-10 cm. er i forhold til den afstand der er fra håndtag til firkant på momentnøglen.

Kommentér på:
Tilspændingsmoment

Annonce