1.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ventil spillerum Ventil spillerum

Målte ovennævnte på min racer igår. Alle stod fint, bortset fra 2 udstødningsventiler på cyl.4, der stod en anelse udenfor tolerancen. Den ene var 0,25 mm og den anden 0,26 mod foreskrevet 0,27-0,33. Kan det gå an, når det er så lidt, eller skal shims'ene skiftes (skal laves ude i byen så). Gerne en vurdering fra en der har lidt indsigt!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventil spillerum
  • #2   24. jan 2010 Det værste er når de bliver for stramme.... Så er der nemlig risiko for at de ikke lukker helt når det hele har den rigtige temperatur, og så bliver det en større omgang hvis du skal have ordnet ventilsæder og nye ventiler.....

Ofte bliver baneracere, da de jo bliver holdt til, stillet lidt til den løse side for at være sikker...

Skift dem nu hvor du alligevel har gravet dig ned til dem.....

• #3   24. jan 2010 problemet er netop at dine ventiler står for stramt, og endnu værre på dine udstødningsventiler.. I værste fald brænder du dine ventiler, så ja betal den slat for at få dem shimmet nu hvor du alligevel har den skilt ad.

• #4   24. jan 2010 og din maskine er en højtydene maskine, så det er stjerne vigtigt at den slags ting er i orden.

• #5   24. jan 2010 Kan du ikke ta de 2 shims ud og købe 2 der er tilsvarende mindre ?
    Skal du have knasten af for at skifte ?

• #6   24. jan 2010 Palle K, ja det skal jeg, og det tiltror jeg ikke mine egne 10 tommelfingre ;o), så derfor ryger den forbi et værksted.

• #7   24. jan 2010 Et lille tip, ta og sæt nogle strips i gennem takthjulet så kæden bliver sat fast, der er sikker et par huller du kan bruge, så skal du ikke stå at rode med at stille den på mrk, og om det nu passer, altså kort sagt, strips knastkæden fast til takt hjulet på knasten
    (håber det forståligt det jeg skriver)

• #9   24. jan 2010 Takker for de gode svar....der er da ihvertfald lidt at gå videre med!!

• #11   25. jan 2010 Der er jo mrk på takt hjulet, dem skal man jo stille dem på inden, det er kun for at holde det på plads, og selvfølgelig skal man da kontrolere bagefter,...

Kommentér på:
Ventil spillerum

Annonce