1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rep. af kølerib på støbejerns cylinder Rep. af kølerib på støbejerns cylinder

Hej folkens,

Var før jul så heldig, at finde et sæt rigtig gode cylindere i Tyskland, til min gl. IFA BK350 (se min profil).

På trods af at cylinderne var pakket i en kasse med skum, papir og træuld, lykkedes det alligevel posten at få smidt pakken så godt og gevaldigt rundt, at den ene cylinder havde fået brækket 2 stykker af en køleribbe, da jeg fik pakken åbnet....... (typisk!)

Posten ville selvfølgelig ikke erstatte noget som helst, for de kunne jo ikke vide om skaden var sket mens de håndterede pakken......

Mit spørgsmål er så nu - kan man på nogen måde svejse eller lodde de 2 afknækkede køleribbestykker til cylinderen igen??? Det skal lige siges at det er støbte jern cylindere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep. af kølerib på støbejerns cylinder
  • #1   27. jan 2010 Hvis du renser dem godt af, sandblæser det og så slaglodder det, så skulle det kunne lade sig gøre. jeg har selv slagloddet en rip på en cylinder jeg havde engang, og hvis man sliber det ned og maler det, så kan det ikke ses overhovedet smiley

• #2   27. jan 2010 hvor på cylinderen sidder de? det er ikke så heldigt at det er de øverste eller de nederste?

• #3   27. jan 2010 ok, altså ikke umuligt kan jeg høre ;o) Jeg ville dælme også være ked af at skulle smide den ene cylinder i skraldespanden......

købte netop det cylindersæt, fordi mine egne cylindere på maskinen også havde et par knækkede ribber. Så da de nye fik en skade på venstre cylinder ligesom den der er monteret nu, var jeg sgu nåsten ved at fælde en tåre ;o(

Cylinderne skal alligevel bores, hones og efterfølgende males sorte, så man kommer ikke til at se en evt. reparation.

• #4   27. jan 2010 @martin R:

Det er desværre en af de ribber der vender fremad og ses HVER gang...... øv!

• #5   27. jan 2010 Ellers så hvis det er meget kompliceret, så kan du få en gut i randers til det, han hedder Karsten Kühl og bor Mariagervej 153, 8920 Randers NV. det er en forretninge, og han er en pisse dygtig til at svejse, så han kan garanteret godt gå den sat på igen, hvis du ikke selv kan smiley

• #6   27. jan 2010 jo, men jeg tænker på om de er til at komme til? altså om de er knækket langt inde og om den sidder imellem de andre ribber? kan du komme til at ligge et billed op?

Det kan nemlig sagtens TIG'es hvis det er til at komme til...

hvor i landet bor du?

• #7   27. jan 2010 Prøv at se på .. www.smeden-i-undlose.dk
    han skulle kunne klare det..

• #8   27. jan 2010 @dyggi prahl: ok, takker - den adresse gemmer jeg lige!

@martin r: nåh det var på den måde du mente.... nej det er kun stykker af 4-5cm i længden og 1,5-2cm i dybden. altså det yderste af en ribbe, så det burde væretil at komme til pladsmæssigt.

@steffen g: ok, vildt nok - det er da en rigtig smedebasse!! ;o) meget interessant - den gemmer jeg også lige! Han kan da vist lidt af hvert, når det gælder klassiske køretøjer! Eneste problem er bare at det er på Sjælland og jeg bor i Århus - og posten har jo desværre endnu en gang bevist, at de ikke magter at håndtere pakker! ;o(

• #9   27. jan 2010 ok, kan muligvis godt hjælpe... er nemlig også sådan en smedebasse, som du siger... bor ikk helt så langt væk... smiley

Kommentér på:
Rep. af kølerib på støbejerns cylinder

Annonce