Rep. af kølerib på støbejerns cylinder Rep. af kølerib på støbejerns cylinder
Hej folkens,
Var før jul så heldig, at finde et sæt rigtig gode cylindere i Tyskland, til min gl. IFA BK350 (se min profil).
På trods af at cylinderne var pakket i en kasse med skum, papir og træuld, lykkedes det alligevel posten at få smidt pakken så godt og gevaldigt rundt, at den ene cylinder havde fået brækket 2 stykker af en køleribbe, da jeg fik pakken åbnet....... (typisk!)
Posten ville selvfølgelig ikke erstatte noget som helst, for de kunne jo ikke vide om skaden var sket mens de håndterede pakken......
Mit spørgsmål er så nu - kan man på nogen måde svejse eller lodde de 2 afknækkede køleribbestykker til cylinderen igen??? Det skal lige siges at det er støbte jern cylindere.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 54
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
købte netop det cylindersæt, fordi mine egne cylindere på maskinen også havde et par knækkede ribber. Så da de nye fik en skade på venstre cylinder ligesom den der er monteret nu, var jeg sgu nåsten ved at fælde en tåre ;o(
Cylinderne skal alligevel bores, hones og efterfølgende males sorte, så man kommer ikke til at se en evt. reparation.
apr 2009
Det er desværre en af de ribber der vender fremad og ses HVER gang...... øv!
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jun 2006
Det kan nemlig sagtens TIG'es hvis det er til at komme til...
hvor i landet bor du?
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 88
han skulle kunne klare det..
apr 2009
@martin r: nåh det var på den måde du mente.... nej det er kun stykker af 4-5cm i længden og 1,5-2cm i dybden. altså det yderste af en ribbe, så det burde væretil at komme til pladsmæssigt.
@steffen g: ok, vildt nok - det er da en rigtig smedebasse!! ;o) meget interessant - den gemmer jeg også lige! Han kan da vist lidt af hvert, når det gælder klassiske køretøjer! Eneste problem er bare at det er på Sjælland og jeg bor i Århus - og posten har jo desværre endnu en gang bevist, at de ikke magter at håndtere pakker! ;o(
jun 2006
Rep. af kølerib på støbejerns cylinder