{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

ZX10 på GPZ 1000 {{forumTopicSubject}}

jeg er godt igang med at få min ZX10 motor til at sidde på min GPZ 1000. og den er da også monteret og kan tørne. men tændingen er jo forskellig på de to motore. ZX10'eren kommer der kun to ledninger fra motoren til tændings modulet.
så jeg skal jo have bygget tændingsmodul fra ZX'eren over og det er her spørgsmålet er, jeg har haynes over begge cykler men jeg kan ikke helt hitte ud af hvad den gul/røde og den grøn/sorte ledning skal sluttes til.

hvis nogen har en bunke viden om zx10 tænding, eller nogen gider forsøge at måle hvad der er på disse to ledninger med og uden tænding ville det være en stor hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX10 på GPZ 1000
  • #1   20. feb 2010 kunne du ikke scanne begge eldiagrammer og lægge dem på din profil så kunne man måske hjælpe lidt - bare et foreslag.

• #2   20. feb 2010 jeg har desværre ikke en scanner her.. men de to ledninger jeg er i tvivl om går begge over til den kasse der hedder Junction box. og den box fra zx'eren har jeg åbnet og kigget. der sidder bare et par dioder.. jeg kigger nærmere på det imorgen da er jeg heller ikke helt smadret i kroppen efter at have afmonteret og monteret motor hele dagen..

• #3   20. feb 2010 Var det ikke nemmere og købe et ledningsnet med boks på Ebay og lave om på kontakteren bagefter . så ved du at alle føgler og tændingstidspunkter passer

• #4   20. feb 2010 Brian, så kunne jeg bare have brugt ledningsnet fra ZX10'eren. men det kan sagtens lade sig gøre at lave det. jeg skal bare vide hvad de to ledninger skal, om de skal have 12V eller stel smiley

• #6   20. feb 2010 lækkert smiley bare det ikke er en for ny zx'er den jeg har dele fra er en 91'er!!

• #7   20. feb 2010 prøv og google " wiring diagram zx10 1991 "

• #8   20. feb 2010 det er desværre til en ZX10R fra 04, den har intet med min zx10 fra 90 at gøre smiley

• #9   20. feb 2010 Jeg har googlet lidt.. jeg kan sug ikke finde noget, jeg ser på det i morgen. Tak før hjælpen alligevel

• #10   21. feb 2010 hmm kan du ikke bare montere tændingen fra jeg mener at huske at passer over ens. jeg mener at du har to pickupper i denene og en i den anden.
    din 10 motor bure køre fint med rx tænding

• #11   21. feb 2010 jeg prøver lige igen. monter tændning siden med rotor fra rx på zx det burde virke. smiley

• #12   21. feb 2010 Du kan ligeså godt få det ændret til ZX10-tænding. For hvis dine RX pick-ups engang brænder af, så fåe du et problem, da de ikke længere produceres. Derimod mener jeg godt at du kan få detil zx10'eren, da det vist er den samme som på zzr'erne

• #13   21. feb 2010 jeg bygger ZX tænding på så slipper jeg for pakning til motoren og jeg fik faktisk gnist på i morges. men det passer ikke bare lige over..
    nu er næste problem så opståe, devil udstødningen jeg havde på GPZ'eren kan ikke gå under ZX motoren pga bundkaret er dybere. der skal en bid flex rør på. og så kommer til sidst det helt sjove med at få tanken til at kunne gå over karburatorene.

til fremtidig info skal der være stel på den sort grønne (den føler om koblingen eller gearkassen er i frigear og om støttebenet er oppe.
    den gulrøde skal have 12v, og jeg tror den kun skal have det mens starteren tørner for at give ekstra gnist, men det ved jeg mere om når jeg kan få startet motoren. lige nu er der jo hverken olie eller køling på pga oliekøler og vand køler ikke skal monteres før efter udstødningen.. sikke et projekt alligevel smiley

• #14   22. feb 2010 Det er godt nok et interessant projekt - jeg gentager lige mig selv, men du er den første jeg har set, som prøver at konvertere en RX'er til en ZX-10.

Fedt projekt.

• #15   22. feb 2010 Eddie, nej det er jeg faktisk ikke.. jeg skriver privat besked herinde med en der også kører GPZ 1000 med ZX10 motor. han siger at det at lave plads til karbs under tanken er det mest besværlige.. glæder mig til at køre den, men ikke til at lave det smiley

• #16   22. feb 2010 kunne man måske bruge zx 10 tanken??? eller en zzr 1100 c model

• #17   22. feb 2010 flemming jeg har tænkt tanken (pun intended) og jeg har da også tanken fra zx10'eren. men ham der også kører med zx motor på gpz siger at den ikke kan passe. desuden var den tank der sad på den cykel jeg har hugget op bøjet af ulykken den havde været ude for. så jeg tror bare jeg bygger gpz tanken om smiley

• #18   23. feb 2010 Kunne du evt. skære bunden ud af ZX-tanken, og tilpasse den til RX-tanken. Selvom den måske er bukket lidt, er der jo ingen styrke i, når pladen er skåret ud. Så kan du også tage tankmåler og diverse med over.

Tankmåleren burde give samme måling, da instrumenterne stort set er de samme.

• #19   23. feb 2010 He-he...

Det er kanibalisme på højt plan. ZX-10-ejerne hugger ZZR-motorer -> RX'ejerne hugger ZX-10 motorer -> GPZ-900-ejerne hugger RX-motorer... det er jo rent win-win, det her...

Bortset fra ZZR-ejerne, der får sværere og sværere ved at finde brugte motorer, fordi vi andre hugger dem... smiley

• #20   23. feb 2010 hehe det er sandt, ja den havde jeg ikke tænkt.. bunden af ZX10 tanken kunne måske gøre arbejdet med tanken lidt nemmere.
    jeg har lige modtaget et stykke flex rør til udstødningen så den forhåbentlig kan jeg få udstødningen drejet omkring bundkkarret med det smiley
    må lige granske bunden af ZX10 tanken når jeg er deroppe næste gang.

ja det er ren kanibalisme.. jeg fik også tilbudt en zzr1100 motor. men den var meget dyrere end den komplette skadet zx10 jeg endte med at købe.

og jeg skal også nok hakke både tankmåler og ALT andet af værdi på den zx10 inden resten bliver hylet ud..

Kommentér på:
ZX10 på GPZ 1000

Annonce