{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

nyt 'grønt' projekt {{forumTopicSubject}}

På lørdag skal jeg ud at se på en Suzuki K50 (gammelt skrammel) Den bliver nok aldrig til en uvurderlig knallert igen, udfra den ringe stand den har, så jeg laver den til en vinterknallert, hvis jeg velogmærket kan få den ud at køre (han siger den har mange mangler)

Får jeg den ud at køre, vil jeg afprøve et lille projekt jeg går og sysler med herhjemme.

For en uge siden satte jeg en sukker opløsning med gær til at gære. Søndag lugtede det korrekt, hvorefter jeg hældte det i en gryde, og varmede op til omkring 85 grader celcius (ethanol's kogepunkt), havde en 30 cm lang benzinslange, jeg holdte ned mod damphullet, og førte enden over i et glas.
Efter 10 minutter, havde jeg mig et kvart glas sprit (lugtede utrolig meget af billig hvidvin), tog noget over på en ske, og satte ild til det, og minsandten om det ikke brændte den fineste blå flamme (AV for helved den var varm!)

Har tænkt mig at anskaffe en 10 liters gryde (eller større), og lave det i 'stor skala'. Der kan udvindes 1,4 liter rent sprit fra en 10 liters færdigæret opløsning.
Regner med at tage til et par veteranløb, hvor jeg kan prale af at jeg kører på bioethanol, og derfor ikke forurener nær så meget smiley

Andre der har sådanne små projekter? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt 'grønt' projekt
  • #1   25. feb 2010 Haha, var det ikke bedre at hælde i motorcyklen så? smiley

• #2   25. feb 2010 tror desverre ikke du kan få det til at give en ekspoltion så den vil kunne køre på det... desverre

• #3   25. feb 2010 Tom D
    Hvorfor ikke?
    Har hørt om en der prøvede at køre på Absinth, gik fint på hans maxi.

• #4   25. feb 2010 det kan næsten ikke have været rent absinth,
    det er jo benzin dampne der brænder og sprit afgiver ikke dampe i samme hastihed.. og derved ikke har sammen flammefront (brænd hastihed.. ) har haft en masse terrori med det..

• #5   25. feb 2010 Det er vel i bund og grund et spørgsmål om indstilling? Jeg har fået en knallert til at køre på 50 % diesel, gik fint nok. Prøvede dog ikke med 100 % diesel.

• #6   25. feb 2010 det ville os være muligt med benzin i spriten. da den så ville antænde spriten.. ang diesel så kan det ikke tænde med en gnist men kun med varme. i en diesel motor er der gløderørne som antænder det mens motoren er kold men så snart den er varm er varmen fra hård kompression og cylendervægene / stempel nok.. hvis du overhoved skal have en chance skal du have virkelig høj tryk. samt have det forstøvet vildt godt.. og så snakker vi indsprøjtning.. du ville os skulle distillere spritten mere end 1 gang for at få alkoholden nok op i %..

• #7   25. feb 2010 Dengang jeg prøvede med diesel var også på en Monark Crecent med den lille cylinder. Den bliver simpelthen så voldsomt varm (nogle gange nok til den kan varmesætte sig) med det samme, at den ville måske kunne køre med høj % diesel når den ellers er varm.

• #8   25. feb 2010 det hjælper ihvertfald med højt komp. den varmesætter sig kun hvis den får for mager blanding smiley

• #9   25. feb 2010 Hvis du står og laver næsten finsprit derhjemme....hvorfor så ikke drikke det med noget likør i?

Lyder som det hjemmebrændte vi gør i på kollegiet smiley

• #10   25. feb 2010 ja spritten skal hældes i røret.. og benz i tanken ;O)

• #11   26. feb 2010 Tom D
    Så handler det ski' bare om at jeg får lavet noget go kompression på maskinen smiley Skal starte på smedeuddannelsen her til august, og der er der drejebænke, så mon ikke at jeg kan ta cylinder, stempel og topstykke med en dag, og få topstykket drejet ud, så der kun lige nøjagtig er plads til stemplet, og ikke 0,1 mm mere smiley
    Overvejer lidt om man kan finde et alternativ til 2 takts olie? Fritureolie vil vel sætte al for megen aflejring af på div. dele?

• #12   26. feb 2010 Niels S
    Jeg har en flaske 80 % Stroh rom i skabet, det syntes jeg er nok for mig smiley Det er specielt hvis jeg har stået og forsøgt at lave tændingen på en maskine, og bare ikke kan få lortet til at virke, bliver jeg pisse sur, går ind, tar en bette slurk af Stroh rom'en, sætter mig og tænker lidt over det, hvorefter jeg går ud og laver tændingen til perfektion smiley Men når Stroh rom'en slipper op, og jeg ikke har råd til at tage til Kirchberg, så må jeg vel igang med at lave noget selv xD

Kommentér på:
nyt 'grønt' projekt

Annonce