{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Bælte kontra kæde {{forumTopicSubject}}

Jeg går med tanken om at lave bæltetræk på min ene motorcykkel, da jeg er godt træt af at smørre kæde, og specielt at tørre olien af div. skærme før hver vask...
Tænkte derfor at det måske var en ide at bygge bæltetræk på i stedet.

Men hvad er der af ulemper ved en rem i stedet for en kæde?
Hvordan er energitabet kontra kæde?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bælte kontra kæde
  • #1   1. mar 2010 Chris G:

    Energitabet i en rem er som i en nysmurt kæde - altid. Her er remmen overlegen.

    Remhjulene er dyrere og tungere end trnadhjul, men det vejes rigeligt op af levetid. Hjulene holder evigt og en rem holder let 40-60000 km.

    Ulemper:

    Der er forskel på remme, så du skal have en god en. Hvis du ikke kan få enn af de moderne metal/kevlarforstærkede, så skal den være temmelig bred, hvis du har en momentstærk maskine.

    Der findes flere kommercielle kits, men vær meget vågen - i mange tilfælde ændrer de cyklens totalgearing, så du får en helt anden ged.

    Endelig - kører du nogensinde off-road, så vær opmærksom på, at remme har det skidt med grus og småsten. Disse kommer mellem hjul og rem og perforerer remmen, som regel med grimme følger for remmens levetid.


  • #2   2. mar 2010 Den med energitabet, så troed jeg at en kæde er noget nær det bedste i verden når vi snakke friktion kontra udbytte af effekt

  • #3   2. mar 2010 mc giganten forhandler rem kit til Suzuki. Prisen opvejer dog ikke ulempen ved at smøre ind imellem synes jeg. 10k for et kit monteret

  • #4   2. mar 2010 >Mirza
    En ny, velsmurt racing-kæde, UDEN o-ringe er også tæt på! Men desværre ikke på højde med rem! En o-ringskæde er stiv som et brædt!

    Nu skal du tænke på Søren, at næste gang du skifter, så skal du kun have en rem! Hjulene skulle kunne genbruges! Dette burde reducere prisen betragteligt!


  • #5   2. mar 2010 Jeg var inde og kikke lidt i går aftes, kan se at man kan få en rem på mål til omkring 200kr. i england, er der nogle der ved hvor man kan få hjul?

  • #6   2. mar 2010 Chris - er det til Viagraen???

    Du skal jo lige sikre dig, at der overhovedet er plads til remhjul - især foran. De er jo en del bredere end tandhjul


  • #7   2. mar 2010 Mirza:
    det allerbedste (virkningsgrad) skulle efter sigende være en fladrem, altså uden tænder. Men tvivler på det er lavet til mc...


Kommentér på:
Bælte kontra kæde

Annonce