{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Min Duc kan pludselig ikke starte.... {{forumTopicSubject}}

Hej

Var ude og luft min 900 SS idag på en kort tur. Ville lige hjem og have tøj på og lampen for lavt brændstof niveau lyste.

Nå, på med tøjet og den er helt død - op efter benz og på med det - men nej - den starter ikke.
Ud med tændrørene - rense dem og tørre dem af og i igen - stadig ingen effekt.
Det er som om at den ikke får noget at leve af eller at den mgl. tænding.


Hvad vil I foreslå i prioriteret rækkeflg - jeg skal vel

1. kontrollere at der kommer benz ud af tanken - nu har den jo stået lidt og der er måske samlet sig noget i filteret som på min sidder eksternt!. hvis den sovsede masse er nået til kaburatorerne, hvad er så fremgangsmåden?
2. er der gnist på tændrøret - hvordan chekkes det nemmest
3. sikringer som evt. kan være sprunget?
4. defekt tændingsmodul eller ?? - er de en svaghed på modellen?


og ja, dødemandsknappen er i den rigtige stilling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Duc kan pludselig ikke starte....
  • #1   6. mar 2010 Hej Søren
    yep, start motoren kører rundt og forsøger at starte motoren.
    satte mc ind i et varmt skur med 16 grader en times tid og prøvede igen - samme problem.
    den kunne ikke starte efter at den havde holdt i tomgang lidt tid.
    benzin punpen kører også
    ingen sikringer sprunget
    benzin kommer ud efter filteret

    ??????


  • #3   6. mar 2010 nope, den ville ikke starte selv efter en time i skuret.
    den har været død siden min makken holdte den på 2000 rpm, idet jeg lige skulle chekke en udstødslækage og den gik ud.


  • #5   6. mar 2010 dræning af kaburatorer .

    hvordan gøres det enklest?


  • #6   6. mar 2010 den har vel overskredet sidste holdbarhedsdato smiley

  • #8   6. mar 2010 Tøm karburatorerne for benzin, det gøres ved at skrue på skruen der sidder i bundkaret, så burde benzinen løbe ud.

    Køb derefter noget dieselstart hos den lokale benzin pusher, sprøjt det ind i luftfilteret og start den så.

    Min virago startede som en drøm efter at have stået stille i 4 mdr.


  • #9   6. mar 2010 prøv at smid noget karburator sprit i tanken
    Du checker gnisten på tændrøret, ved at tage det ud også sætte det på motorblokken, men hold nallerne væk fra det, det gør av at blive zappet af sådan et smiley


  • #10   7. mar 2010 tændrøret luget af benzin og der er gnist på det ene - fik kun lige chekket det ene.

    hvad tror i så der er galt?


  • #11   7. mar 2010 kaburatorer drænet.
    der er benzintilførsel til kaburatorerne.
    synes ikke tændrørene er særligt våde når jeg tager dem ud.
    gnisten på tændrørene er ikke for gode synes jeg - hvis vi siger at batteriet er okay, og den startede igår- hvad kan så være sket - er det noget elektronisk.


  • #13   8. mar 2010 ja bilen frem og på med kablerne, så se om den starter
    kontakten til støttebenet burde ikke have noget at sige, med mindre han prøver på at starte cyklen mens den er i gear.
    Ellers er der koblings kontakten, men så vil starter motoren slet ikke snurre rundt, og det har du jo sagt den gør.
    så jeg vil bare tro der ikke er nok strøm på, eller der er noget lort i benzin filteret/pumpen


  • #14   8. mar 2010 nå, nu kom der en afslutning på historien.

    På vej op til Shell efter Autosol, ( når man ikke kan køre kan man vel pudse), tænkte jeg at det måske var en ide at tage tændrøret ud for 4. gang og så få det renset i bund med en stålbørste.

    Som sagt så gjort - stålbørsten på røret og lige chekke gnisten inden montering. Den 1. cylinder fin gnist.
    Samme procedure med nr 2. også fin gnist - nå tænkte jeg - jeg tror sgu den starter.

    På med tænding igen efter montering af rørene - og næsten uden at røre ved start knappen så blæste den igang og gik i øvrigt bedre end aldrig før.

    Slut på nogle times til og fra manual og motorcykel.
    Ja, tændingsystemet er lidt følsomt men nu er den altså klar til at køre.

    Tak til alle for rådene.


Kommentér på:
Min Duc kan pludselig ikke starte....

Annonce