4.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Søren S
Søren S
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Batteri poler forkert på! Batteri poler forkert på!

Hej Alle,

Ja i iveren for at få min Kawasaki Z750 08 ud på vejen skulle jeg montere batteriet igen efter opladning.

Jeg fik sat batteriets plus-pol på cyklens minus, inden jeg opdagede "fejlen". Altså fik ikke sat den anden pol forkert på også.

Jeg byttede så om på det så det var rigtigt og der sker nu intet når jeg drejer nøglen. Har set de sikringer efter som umiddelbart sidder under sæderne.

Er det hele futtet af?

PS. Har sat batteriet til opladning igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri poler forkert på!
  • #1   21. mar 2010 Din hovedsikring er gået.

• #2   21. mar 2010 så længe du kun satte en af polerne på skulle der intet ske....du har jo ikke sluttet kredsløbet, så bare rolig.

ellers plejer der sgu ikke ske det store, hvis det bare er et kort øjeblik

• #3   21. mar 2010 Hvis du kun har fået den ene pol sat på, burde der sq ikke ske noget overhovedet.... det er nok nærmere batteriet der er smuttet tror jeg.

• #4   21. mar 2010 Hvis det er så svært med de der 2 ledninger, hvorfor lader i så ikke bare batteriet sidde på cyklen ??

• #5   21. mar 2010 (link fjernet) de mangler en mand

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

#6   21. mar 2010 #Jørgen R

Fordi det bliver bliver afladt i løbet af 5 måneder pga. startspærre osv.

#1-3

Tak for hjælpen. Det var hovedsikringen. Men hvorfor fanden skal man skilel hele bagenden ad for at komme til den. Nå nu skal den bare samles igen.

• #7   21. mar 2010 Du kan da bare lade batteriet sidde på når du lader!!

• #8   21. mar 2010 lad på batteriet 2-3 gange i løbet af vinteren, med en lader som er beregnet til mc batterier, jeg ser da heller ingen grund til at afmontere batteriet

• #9   21. mar 2010 Hvis du nu har batteriet rigtig monteret og den ikke vil starte, så kan der være flere muligheder.
    1: batteriet er defekt
    2: har du trykket på dødemandsknappen?
    3: sidestøttefoden er ude og cyklen står i gear?
    4: ?, der er sikkert endnu flere muligheder.

Næste gang tager du kun den ene batteripol fra og lader batteriet blive siddende på cyklen. Så gør du ikke noget forkert igen.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

#10   21. mar 2010 #Jørgen

Så skal MC'en stå indenfor i min 2-værelses da der ingen strøm er i den garage jeg bruger. Derfor er det en anelse lettere at tage batteriet med ind.

PS. Hvorfor prøver du at virke smart når du ikke kender de faktuelle omstændigheder. Der blev spurgt om hvad jeg gør når jeg nu HAR lavet noget galt og ikke hvad man kan gøre anderledes.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

#11   21. mar 2010 #Matthias

Tak for hjælpen, men der var overhovedet ingen elektrisitet på knallerten. Det var hovedsikringen som var sprunget og den er skiftet og skidtet er samlet igen.

• #13   21. mar 2010 #Matthias

Tak for hjælpen, men der var overhovedet ingen elektrisitet på knallerten. Det var hovedsikringen som var sprunget og den er skiftet og skidtet er samlet igen.

Så var det jo den 4. mulighed smiley
    Godt du fandt fejlen

• #14   21. mar 2010 Køb en smart lader... den af lader og lader på dit batteri mens det sidder på vinteren over og er tilsluttet hele tiden... jeg har brugt en til min VFR med Yrsa batteri på... den står i isoleret garage men ikke opvarmet... Batteriet har siddet på siden 2005 (60000) km.. har aldrig været afmonteret... virker perfekt.. smiley

• #15   22. mar 2010 Det er så ikke alle, der er synderlig varme på den ide, at have et syre-batteri stående monteret på modellen og lade!
    Faren for, at der vil udvikles syredampe, der ikke er særlig interessante oppe under et sæde, er for stor! Var der tale om et Gel-batteri, var det en anden sag! Dette er titalt forseglet!

• #16   22. mar 2010 så kunne man jo pille sædet af mens man lader ...............

Kommentér på:
Batteri poler forkert på!

Annonce