1.294 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Indstilling af støddæmper i for og bag Indstilling af støddæmper i for og bag
Halløjsa nogle der har styr på indstilling af støddæmper i for og bag på en kawasaki zx10r 08,eller ved hvor man kan finde nogle retnings linjer....
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 94
så er der noget at kikke på
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
Lige et lille tip..
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Sig til hvis du har brug for yderligere hjælp med affjedringen.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Hvis man har interessen for at lære noget, så er jeg stor tilhænger af at man forsøger at rode med tingene - ellers lærer man det jo aldrig!
Bare man går systematisk frem, bruger noget vejledning og ikke mindst jnoterer ned hvordan indstillingerne var, inden man gik igang, så kan man sgu ikke gå helt galt i byen......og man skal ikke være bange for at der er noget der går i stykker....selvom det er en Kawasaki!
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
http://www.gostar-racing.com/club/motorcycle_suspension_set-up.htm
Og en rigtig god video... Godt nok på en gsxr
(link fjernet)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
og selvom man måske ikke indstiller den helt rigtigt, så bliver man altså ikke smidt af så snart man sætter sig op på den, så det er bare om at prøve at rode, evt skriv ned hvordan den stod, så kan man altid gå tilbage.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
Man kan jo bare stille den et klik tilbage..
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Bare husk at skrive standard indstillingerne ned (fx rebound: 10 klik til højre fra yderposition) og så prøv sig frem 1-2 klik af gangen.
Hver gang du har ændret noget går du tilbage til den oprindelige indstilling og ser om det virkelig var til det bedre. Husk at "anderledes" ikke nødvendigvis er = "bedre".
Får du det til at virke, kan forskellen i mange tilfælde være, som at få en hel ny cykel!
- og nej, man behøver bestemt ikke være professionel. Det vil dog være en rigtig god ide at sætte sig grundigt ind i hvad de forskellige tíng gør/betyder før man begynder at ændre på noget. Ved man ikke hvad fx rebound er skal man absolut ikke ændre på det, da man let kan misforstå hvad det er der sker og dermed ændre cyklens opsætning i hel forkert retning.
Og så lige en til racerrødderne (dem af dem, som ikke ved så meget om affjedring endnu):
Din cykel får ikke nødvendigvis bedre vejgreb og køreegenskaber, blot ved at du gør affjedringen hårdere!
Tænk dig om og hold lidt igen. De danske veje er uanset om du hedder Rossi til efternavn og bruger dem som din personlige racerbane, IKKE en racerbane! De er alle lettere bumpede og ujævne, hvilket din affjedrings opsætning også skal afspejle!
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Indstilling af støddæmper i for og bag