Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af støddæmper i for og bag
  • #1   22. mar 2010 (link fjernet)
    så er der noget at kikke på


  • #2   22. mar 2010 En god grund indstilling så vidt jeg husker, er at motorcyklen falder lige meget i for og bag når du sætter dig på den..

    Lige et lille tip..



  • #3   22. mar 2010 Hyperpro's vejledning er ganske udemærket, og en tilsvarende kan også findes på ÖHLINS hjemmeside.

    Sig til hvis du har brug for yderligere hjælp med affjedringen.


  • #4   22. mar 2010 Hansen J: "du kan med et enkelt klik ødelægge din cykels egenskaber fuldstændig"............arrrhhh så galt går det sgu nok ikke!!

    Hvis man har interessen for at lære noget, så er jeg stor tilhænger af at man forsøger at rode med tingene - ellers lærer man det jo aldrig!
    Bare man går systematisk frem, bruger noget vejledning og ikke mindst jnoterer ned hvordan indstillingerne var, inden man gik igang, så kan man sgu ikke gå helt galt i byen......og man skal ikke være bange for at der er noget der går i stykker....selvom det er en Kawasaki! smiley


  • #5   22. mar 2010 Lidt links:

    http://www.gostar-racing.com/club/motorcycle_suspension_set-up.htm

    Og en rigtig god video... Godt nok på en gsxr

    (link fjernet)


  • #6   22. mar 2010 (link fjernet) <- kig den video, han viser hvordan det skal gøres.
    og selvom man måske ikke indstiller den helt rigtigt, så bliver man altså ikke smidt af så snart man sætter sig op på den, så det er bare om at prøve at rode, evt skriv ned hvordan den stod, så kan man altid gå tilbage.


  • #7   22. mar 2010 Enig med Anders..

    Man kan jo bare stille den et klik tilbage..


  • #8   22. mar 2010 Du kan sagtens gøre det selv!
    Bare husk at skrive standard indstillingerne ned (fx rebound: 10 klik til højre fra yderposition) og så prøv sig frem 1-2 klik af gangen.

    Hver gang du har ændret noget går du tilbage til den oprindelige indstilling og ser om det virkelig var til det bedre. Husk at "anderledes" ikke nødvendigvis er = "bedre".

    Får du det til at virke, kan forskellen i mange tilfælde være, som at få en hel ny cykel! smiley
    - og nej, man behøver bestemt ikke være professionel. Det vil dog være en rigtig god ide at sætte sig grundigt ind i hvad de forskellige tíng gør/betyder før man begynder at ændre på noget. Ved man ikke hvad fx rebound er skal man absolut ikke ændre på det, da man let kan misforstå hvad det er der sker og dermed ændre cyklens opsætning i hel forkert retning.

    Og så lige en til racerrødderne (dem af dem, som ikke ved så meget om affjedring endnu):
    Din cykel får ikke nødvendigvis bedre vejgreb og køreegenskaber, blot ved at du gør affjedringen hårdere!
    Tænk dig om og hold lidt igen. De danske veje er uanset om du hedder Rossi til efternavn og bruger dem som din personlige racerbane, IKKE en racerbane! De er alle lettere bumpede og ujævne, hvilket din affjedrings opsætning også skal afspejle!


  • #9   22. mar 2010 Beklager gentagelser af hvad der allerede står skrevet i de tidligere indlæg. Fik sgu ikke læst det helt igennem smiley

Kommentér på:
Indstilling af støddæmper i for og bag

Annonce