Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dreje af bremseskivediameter
  • #1   29. mar 2010 Det skal ihvertfald være et sølle maskinværksted hvis de ikke har noget der kan dreje i en bremseskive.

• #2   29. mar 2010 bare husk at ved at fjerne noget af "godset" i en bremseskive, vil producenten ikke stå inde for holdbarheden af denne.

En meget dum ide at begynde på.

• #3   29. mar 2010 Inden du begynder på dette skal du også lige være opmærksom på mål på skiven. F.eks mine skiver er 4,8mm tykke, og skal skiftes ved 4,5mm... Så med slid osv er der normalt altså ikke meget tilbage at dreje af. Køb nye, selvom de da koster lidt

• #4   29. mar 2010 Hallo ??? mon ikke det er diameter han ønsker at reducere lidt Der er da ingen idé i at reducere tykkelsen.

• #5   29. mar 2010 Det er ik noget problem at dreje af dem, noget andet er så om det er lovligt, det vil vel nedsætte bremse evnen..

• #6   29. mar 2010 Kim(6920Videbæk) O

oh, det overså jeg så lige i hans takst... Flot smiley

• #7   29. mar 2010 Der kan muligvis drejes en enkelt eller 2 mm af diameteren, så man skal gå noget op i vægt besparelser for at gøre det. Bor hellere huller i skiven så gassen der opstår mellem skive og klods nemmere forsvinder og bremser bedre i regnvejr!

• #8   29. mar 2010 Man kan sagtens dreje af diameteren.
    Går ud fra, det er skiver til en anden mc, du vil montere?

• #9   29. mar 2010 Det er selvfølgelig i diameteren som skrevet. De er købt til en ZXR som min. Så fatter ikke hvad der sker!
    Bertil hvorfor vil bremseevnen blive reduceret når diameteren ender på samme mål som de gamle??

• #10   29. mar 2010 Fordi du formulerede dit spørgsmål, lidt forkert troede han og flere andre, mig, at det var den originale skive du ville dreje ned!
    Eller måske var det Carsten H der fik os alle på vildspor?

Men svaret på dit spørgsmål er Nej!

Eller er de så hårde at det kræver specielt udstyr?

• #11   29. mar 2010 hvor meget drejer det sig om?

• #12   29. mar 2010 3½ mm Buggi

• #13   29. mar 2010 Det BURDE der ikke ske noget ved!
    Inden for den engelske mc verden, er det meget almindeligt, at dreje grimeca's 254 mm skiver ned til 250 mm, hvilket vel må siges, at være indenfor det samme område som du vil!
    Og hvis de bliver rejfet ordentlig af, skal det være en mere end ualmindelig vaks Harry Haps, der skal opdage det!
    Og findes der sådan nogle?

• #14   29. mar 2010 The Phantom Blot l. Du har nogle skiver der er 3,5mm for store i forhold til de originale, men ud over det passer de, som jeg forstår det.?
    Så er det bare at få høvlet de 3,5mm af og på med dem og det er der intet ulovligt i de har jo så de mål de skal have, med hensyn til det praktiske så er det noget enhver maskinarbejder kan lave..:)

• #15   30. mar 2010 Jeps Bertil A. De passer perfekt udover en anelse større diameter.
    Jeg har besluttet at få drejet af dem og har endda en svoger der har eget smedeværksted.

Min bekymring går lidt på om der sker noget ved en evt hærdning så skiverne bliver bløde.
    Men det er der jo ikke noget der tyder på siden det er normal praksis som Kasper K skriver

• #16   30. mar 2010 Når bremseskiver på lidt dyre biler får lidt kant, men ellers er tykke nok, bliver de drejet lidt af, uden det har betydning for hærdningen!
    Det drejer sig om en tynd spån ad gangen, så de ikke bliver varme. smiley

Kommentér på:
Dreje af bremseskivediameter

Annonce